برهم صالح و شمخانی

شمخانی در دیدار با برهم صالح، رئیس جمهور عراق گفت که طراحی‌های آمریکا برای بر هم زدن روابط ایران و عراق راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش مشرق، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با برهم صالح رئیس جمهور عراق که برای انجام سفری رسمی در راس یک هیات بلندپایه به تهران سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با تبریک انتصاب آقای برهم صالح به عنوان رییس جمهور عراق اظهار داشت: شرایط سیاسی و مدیریتی جدید در عراق فرصتهای بسیار مناسبی را برای تعمیق روابط همه جانبه میان دو کشور دوست و برادر فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید:

شمخانی خطاب به بولتون: سردار حاجی‌زاده شما را جدی گرفت

وی با اشاره به روابط گسترده، عمیق و راهبردی میان تهران و بغداد در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرد: طراحی های متعدد آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای برهم زدن روابط دوستانه میان دو ملت راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری های ارتش، نیروهای امنیتی و به ویژه حشدالشعبی موجب شد بزرگترین تهدید منطقه نابود شود و امروز کشورهایی که از نابودی تروریسم خوشنود نیستند سعی دارند این انسجام و پیوند داخلی را متزلزل سازند.

شمخانی با سپاسگزاری از دولت و مردم عراق که با بسیج مجموعه امکانات خود در ایام اربعین به صورت بی سابقه ای از زوار حسینی میزبانی کردند اظهار داشت: اربعین بزرگترین کنگره ضد ظلم و عدالت خواهانه در جهان است که همه قالبهای دینی، مذهبی، نژادی و جغرافیایی را پشت سر گذارده و ظرفیتی بی بدیل برای مقابله با سردمداران ظلم و استکبار و در راس آن رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره‌گیری از موقعیت‌های مختلف به منظور حمایت از عناصر باقی مانده تروریست افزود: اکنون که راهبرد آمریکا در استفاده ابزاری از تروریسم برای نابودی توان و ظرفیت های گسترده کشورهای منطقه به شکست انجامیده است،  واشنگتن بدنبال استفاده از حربه تحریم و اعمال فشار مستقیم علیه کشورهای مستقل است.

علی شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره و در ایام سخت دیکتاتوری، اشغالگری و دوره تهاجم تروریسم، صادقانه و بی توقع در کنار مردم عراق بوده است تاکید کرد: سیاست غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از خواست و اراده ملت رشید عراق و فعال سازی مجموعه ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت این کشور بویژه پس از پیروزی بر فتنه تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت اجرایی سازی هر چه سریعتر توافقات و معاهدات حقوقی بین دو کشور در ابعاد سیاسی، مرزی و اقتصادی اظهار داشت: هیچ موضوعی نباید موجب کندی روند رو به توسعه و شتابان روابط همه جانبه میان ایران و عراق شود.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در جریان این ملاقات ضمن تشکر از حمایت های مستمرجمهوری اسلامی ایران ازعراق در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: پیوندهای ناگسستنی دو ملت در سایه مشترکات دینی، فرهنگی و اعتقادی واراده رهبران دو کشور، زمینه های منحصر بفردی از منافع مشترک را پیش روی ایران و عراق قرار داده است.

وی با اشاره به رفع فتنه تروریسم داعشی در عراق و قرار گرفتن این کشور در شرایطی جدید گفت: عراق نسبت به اقدامات مغایر امنیت منطقه ای و اقدامات مخرب برخی کشورها برای ایجاد بی ثباتی و ناامنی در عراق و یا تضعیف کشورها بوسیله تحریم های غیر قانونی حساس بوده و با هر تلاشی که در مسیر ضربه زدن به اتحاد دو کشور باشد قاطعانه مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اهداف و منافع مشترک دو کشور، ضرورت تقویت ساز و کارهای گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان ساخت: به هیچ کشور و یا گروهی اجازه نخواهیم داد که از عراق برای لطمه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس