به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی در خصوص حادثه جان باختن رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونش در استان گلستان اظهار داشت:این محور ۲۴ بریدگی ناایمن دارد که دور برگردان به حساب نمیآید، ولی عملا به همین منظور استفاده شده است.
وی با اشاره به این که پلیس راه بارها مکاتبه کرده است که این دوربرگردان ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان، افزود: رفع نواقص این محور به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شده است در حالی که موضوع در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد، اما کسی توجه نکرد.
بیشتر بخوانید:
مراسم ترحیم دو مدیر ارشد تأمین اجتماعی برگزار شد
علت تصادف نوربخش از زبان رئیس پلیس راهور
رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که شرکت ساخت وزارت راه، این به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحویل داده و سازمان راهداری نیز با وجود نواقص موجود آنرا تحویل گرفته است، افزود: در سال ۹۶، در این محور ۱۰ نفر کشته و حدود ۱۴۹ نفر در این محدوده شدیدا مجروح شدند. همچنین در ۷ ماهه سال ۹۷ نیز ۸ تن کشته و ۹۱ نفر مجروح شدید شده اند.
وی با اشاره به این که بارها در مورد بریدگیهای غیراستاندارد این محور مکاتبه و به مسئولان استانی خطرات این نواقص گوشزد شده است و مسئولان قضایی در جریان این مکاتبات هستند گفت: در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس به هیچ عنوان اخذ نمیشود و زمانی که پروژه به اتمام و مرحله بهره برداری میرسد، بعضا با فشار پلیس، تنها برخی نواقص برطرف میشود.
رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: جادهای که خودروی رئیس سازمان تامین اجتماعی از آن جا عبور میکرد، عملا محوری درون شهری است و شرایط جادههای برون شهری را ندارد چرا که در کنار زمینهای کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری قرار گرفته و انواع وسایل نقلیه اعم از دوچرخه و موتورسیکلت تا وسایل نقلیه سنگین و انواع سواری و خودرو از آن جا عبور میکند.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرد مسئول و شناخته شدهای جان خود را از دست ندهد کسی به مشکلات جادهای توجه نمیکند. در حادثه اخیر نیز راننده لنکروز چارهای جز دور زدن نداشته است اگر به این خودرو برخورد نمیکرد شاید به خودروی دیگری برخورد میکرد. اما در این مسیر باید از هوشیاری بسیاری برخوردار باشیم که تمام بریدگیها را با سلامت طی کنیم در این زمینه خطای انسانی کمترین دلیل و راه مهمترین عامل حادثه بوده است.
رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که حوزه تصادفات در کشور جدی گرفته نمیشود گفت: این حوزه عملا به مثابه سوت قطاری شده است که ساکنان اطراف آن به دلیل شنیدنهای مکرر عملا آنرا نمیشنوند.