کد خبر 911724
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
چاپ دوم رستاخیز عاشقی - کراپ‌شده

شکر خدا بازخوردها خوب بوده و اگر بحران کاغذ پیش نمی آمد، هم کتاب تا این حد گران نمی شد و هم چاپ دوم آن، خیلی زودتر منتشر می شد. از مردادماه انبار ناشر خالی شده بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، داستان «رستاخیز عاشقی» نوشته محمد سرشار که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو شده بود، به چاپ دوم رسید.

چاپ اول این کتاب در ایام نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد و چندی پیش، محمد سرشار درباره علت تاخیر در چاپ دوم به مشرق گفت: شکر خدا بازخوردها خوب بوده و اگر بحران کاغذ پیش نمی آمد، هم کتاب تا این حد گران نمی شد و هم چاپ دوم آن، خیلی زودتر منتشر می شد. از مردادماه انبار ناشر خالی شده و ان شاء الله به زودی باید چاپ دوم آن آماده شود.

بنا بر تعریف نویسنده این کتاب؛ «رستاخیز عاشقی» برای نوجوان ها نیست. برای جوان های عادی هم نیست. در تبلیغات کتاب هم می گوییم که این کتاب برای جوان هایی است که یا در شُرُف ازدواجند یا تازه ازدواج کرده اند و از طرفی دغدغه عدالت طلبی هم دارند و می خواهند بین آرمان ها و زندگی شخصی شان، مسیر درستی را انتخاب کنند.

داستان طلبه سیرجانی را همه احتمالاً شنیده یا خوانده‌اید. طلبه‌ای که علیه زمین‌خواری در منطقه محل سکونتش اقدام کرد و در این راه به مشکلات زیادی برخورد و حتی کارش به زندان کشید. راهپیمایی‌های اعتراضی او در آن دوران بسیار مشهور شد. حالا محمد سرشار در نخستین تجربه رمان‌نویسی خود رفته سراغ مسأله‌ای مشابه و روحانی خلق کرده که در شهر و دیار خود علیه زمین‌خواری و فساد اقتصادی ایستادگی می‌کند.

گفتگو با نویسنده این کتاب را نیز بخوانیم:

داستان‌نویسان انقلابی به فیلمنامه‌نویسی مهاجرت کنند / وزارت فرهنگ به بی‌پروایی‌های جنسی حساسیت کمی دارد / می خواستم به حاج داود احمدی‌نژاد ادای دِین کنم

محمد سرشار (که هم اینک مدیر شبکه پویا نیز هست) در رمان خود دو جبهه درست کرده. بخشی از مسوولان فاسد شهر که با گرفتن رشوه راه را برای زمین‌خواران هموار می‌کنند و طرف دیگر هم این روحانی جوان است که علیه این مفاسد اقدام می‌کند و وقتی مسوولان شهر را موافق خود نمی‌بیند به مردم متوسل می‌شود.
 نویسنده در رستاخیز عاشقی فساد را نشان می‌دهد به همراه مسوولان فاسد. از سوی دیگر تبعات حرکت در این مسیر را هم نشان می‌دهد.

جایی که روحانی جوان به جرم اقدام علیه امنیت ملی به زندان می افتد و آبرویش در خطر قرار می‌گیرد. رستاخیر عاشقی اما فقط ناامیدی نیست چرا که چشم‌های بیدار و نظارتی در نهایت وارد شده و دست مفسدان را از بیت‌المال کوتاه می‌کنند.

«رستاخیزعاشقی» در اردبیهشت‌ماه امسال در ایام نمایشگاه کتاب تهران منتشر و مورد اقبال مخاطبان واقع شد و حالا چاپ دوم آن از سوی انتشارات کتابستان معرفت، راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس