بشار الجعفری

نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که عربستان سعودی،آخرین کشوری است که می‌تواند در خصوص حقوق بشر سخن بگوید و جنایت‌های آل سعود نه فقط شهروندان این کشور، بلکه مردم منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش مشرق، دکتر «بشار الجعفری» نماینده دولت سوریه در سازمان ملل، در سخنانی در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، با تأکید بر اینکه دولت سوریه بر اساس قانون اساسی و منشور سازمان ملل التزام بالایی به رعایت حقوق بشر و آزادی‌های اساسی دارد؛ به طرح عربستان سعودی برای صدور قطعنامه ضد سوری در زمینه حقوق بشر واکنش شدیدی نشان داد.

بیشتر بخوانید:

دیپلماتی که 7 سال در سازمان ملل جنگید +فیلم

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) او گفت که عربستان، فاقد نازلترین معیارهای احترام به اصول و مبادی قوانین بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است.

او با سیاسی دانستن طرح عربستان، آن را در جهت دشمنی همواره مقامات سعودی در قبال سوریه دانست که دارای معیارهای دوگانه در زمینه حقوق بشر هستند.

بشار الجعفری با یادآوری این موضوع که عربستان عضو میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی و شهروندی نیست؛ تأکید کرد که سوریه از سال ۱۹۶۹ عضو این میثاقنامه است و بارها ثابت شده که اقدامات ضد حقوق بشری عربستان و کارنامه سیاهش نه تنها مردم خود بلکه منطقه را تحت الشعاع قرار داده است تا جایی که مکان‌های دیپلماتیکش به محلی برای بازداشت و تصفیه مخالفان به طرق وحشیانه تبدیل شده است.

نماینده دولت سوریه با اشاره به جنگ یمن گفت: بر کسی پوشیده نیست که حاکمان سعودی اقدام به جنایت جنگی و جنایت ضد بشری در حق غیر نظامیان یمنی می‌کنند که موجب کشته شدن هزاران زن و کودک و نابودی زیرساخت‌های این کشور شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس