لیبرمن نمایه

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حماس می‌تواند طی یک سال از نظر قدرت نظامی به حزب‌الله دوم تبدیل شود مدعی شد که کابینه نتانیاهو به مقاومت غزه مصونیت اعطا کرده است.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) هشدار داد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» می‌تواند در آینده نزدیک به اندازه جنبش «حزب‌الله» لبنان قدرتمند شود.

لیبرمن طی آخرین بازدید خود به عنوان وزیر جنگ اسرائیل از مناطق جنوبی، با انتقاد از رویکرد اعضای کابینه امنیتی این رژیم در برخورد با پاسخ موشکی اخیر حماس، مدعی شد که تل‌آویو به مقاومت در نوار غزه «مصونیت» اعطا کرده است.

بیشتر بخوانید:

کابینه نتانیاهو فروپاشید

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با اذعان به توانایی حماس در شلیک چند صد فروند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین مرز غزه آنهم فقط طی 24 ساعت، گفت: «بی‌معنی است که حماس حدود 500 فروند راکت شلیک کند... و آن وقت سران حماس از کابینه امنیتی اسرائیل مصونیت دریافت کنند».

این مقام صهیونیست که آخرین روز خود را در سمت وزارت جنگ سپری می‌کند، با هشدار درباره اینکه سیاست کابینه اسرائیل باعث خواهد شد که حماس از نظر قدرت نظامی به تهدیدی بالفعل برای صهیونیست‌ها تبدیل شود، افزود: «در عرض یک سال، چیزی مشابه حزب‌الله خواهیم داشت، با تمام جزئیات».

لیبرمن روز چهارشنبه درپی موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس با مقاومت در نوار غزه، از سمت خود استعفا کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعد از دو روز تبادل آتش و شلیک شدن بیش از 400 فروند موشک مقاومت به سمت اراضی اشغالی و تحمیل 3 کشته و 85 زخمی به صهیونیست‌ها (+)، کابینه امنیتی این رژیم در نهایت به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه رای داد. این آتش‌بس با وساطت مقامات اطلاعاتی مصر حاصل شده و گفته می‌شود گروه‌های فلسطینی به شرط «پایبند ماندن دشمن» با این آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

این درگیری‌ها پس از آن شروع شد که شب یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکة» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

طی ماه‌های اخیر وضعیت نوار غزه به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است. همین امر صهیونیست‌ها را به تقلا برای حصول آتش‌بس با حماس وا داشت. هاآرتص هفته گذشته، مواردی را به عنوان متن کامل این توافق آتش‌بس منتشر کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس