کد خبر 911376
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
نتانیاهو نمایه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به اتریش را در پی استعفای وزیر جنگ رژیم و افزایش فشارهای مخالفان نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام، لغو کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد که سفر نتانیاهو به اتریش که قرار بود هفته آینده صورت بگیرد، لغو شد.

وی دلیل لغو سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتریش را بیان نکرده است، اما به گفته تحلیلگران، این تصمیم نتانیاهو با توجه به استعفای وزیر جنگ رژیم و مطالبات مخالفان نتانیاهو برای انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام اتخاذ شده است.

شکست نظامی اخیر رژیم در نوار غزه و استعفای لیبرمن وزیر جنگ باعث افزایش فشارها بر بنیامین نتانیاهو برای استعفا شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار رئیس گروه اقدام علیه ایران با نتانیاهو +عکس

بازدارندگی تل‌آویو مقهور موشک‌های فلسطینی

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته (۱۴ نوامبر) در اعتراض به آتش‌بس غزه از کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، اعلام کناره‌گیری کرد.

اکثر رسانه‌های اسرائیلی از پذیرش آتش‌بس با حماس از سوی نتانیاهو نخست وزیر رژیم انتقاد و این رویکرد را نشانه ضعف نتانیاهو و پیروزی‌ای برای حماس قلمداد کردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه گذشته با تاکید بر پیروزی اطلاعاتی‌امنیتی مقاومت فلسطین در خان‌یونس و شکست عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه اعلام کرده بود، «پیروزی سیاسی را با استعفای وزیر جنگ این رژیم محقق کرده‌ایم.»

هنیه گفته بود که اعلام استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به معنای اعلام شکست این رژیم غاصب در برابر مقاومت فلسطین است.

در پی بروز تنش و تشدید درگیری‌ها، مقامات بلندپایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شدند که با میانجگیری مصر بین دو طرف فلسطینی و صهیونیستی توافق آتش بس حاصل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس