پرویز حناچی نمایه

شهردار منتخب تهران گفت: یکی از وظایف شورا و شهرداری این است که آلزایمر را از مردم بگیرد و باید دانش تاریخ توسعه پیدا کند.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب تهران‌نگاری که با حضور علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران و چند تن از نویسندگان و ناشران برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اسلام با این پیام که من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام دل مردم را به دست آورد. 

وی ادامه داد: این روز که روز کتابخوانی است باید از همه کسانی که در امر نشر و بزرگداشت کتاب حضور دارند به درستی تقدیر شود. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی شورا: حکم شهردار جدید تهران صادر نشده است

حناچی گفت: امروز به درستی تشخیص دادیم که به مهد کتاب بیاییم و از مجموعه کتاب تهران‌نگاری رونمایی کنیم این کتاب مربوط به دوره‌های ناصری، مظفری و دوره قاجار است و در کتاب قبلی نیز تمامی نقشه‌های موجود تهران وجود دارد. 

وی افزود: در این مجموعه کتاب‌ها انتشار اسناد با انگیزه‌های پژوهشی انجام می‌شود و این کار را ادامه خواهیم داد تا پژوهشگران بتوانند به اسناد دسترسی داشته باشند. 

وی گفت: اسناد و کتاب‌های بسیاری وجود دارد که تاکنون آنها را مشاهده نکرده‌ایم، بنده در دانشگاه لندن کتاب‌هایی درباره ایران دیدم که تاکنون هیچکدام از آنها را ندیده بودم. 

حناچی گفت: کتابی که امروز رونمایی شد نتیجه 58 سال مطبوعات رسمی کشور است و 6020 هزار کلمه مطلب در آن درج شده است. 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، گفت: یکی از وظایف شورا و شهرداری این است که آلزایمر را از مردم بگیرد. 

وی افزود: در جلسه‌ای که با چند تن از اساتید آلمانی در فرهنگسرای نیاوران داشتیم اشاره می‌کردند مردمی که تاریخ را فراموش کنند آلزایمر می‌گیرند چرا که باید از تاریخ درس بگیریم و باید دانش تاریخ توسعه پیدا کند و بنده نوید این را می‌دهم تولید این اسناد ادامه خواهد داشت. 

محمدعلی افشانی قرار بود امروز در ا ین مراسم حضور پیدا کند ولی تاکنون در این مراسم حاضر نشده است و علت غیبت افشانی در این مراسم نیز احتمالا پایان مهلت حضور در شهرداری تهران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس