کد خبر 911174
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مکرون و ترامپ

رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به حملات لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اتحاد با واشنگتن به معنی این نیست که پاریس دولت زیردست باشد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به حملات لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اتحاد با واشنگتن به معنی این نیست که پاریس دولت زیردست باشد. 

به نوشته اسپوتنیک، ماکرون گفت: «ایالات متحده آمریکا متحد ما است و متحدمان خواهد بود، اما متحد بودن به معنی دولت زیردست بودن نیست. ما نباید به آنها متکی باشیم.»

بیشتر بخوانید:

فرانسه: ترامپ باید به جای انتقاد از ماکرون نجابت نشان می‌داد

پیش از این سخنگوی دولت فرانسه گفته بود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به جای انتقاد از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه بایستی در سالروز حمله تروریستی پاریس قدری «نجابت» نشان می‌داد. 

ترامپ روز سه‌شنبه در سالروز حمله سال ۲۰۱۵ گروه تروریستی داعش به چند منطقه در پاریس از امانوئل ماکرون انتقاد کرد و گفت که محبوبیت او در فرانسه پایین است. 

 «بنیامین گرویوکس»، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه در پاسخ به حملات ترامپ به ماکرون گفت: «داشتیم یاد ۱۳۰ نفر از هم‌میهنانمان که سه سال پیش در پاریس ترور شدند را گرامی می‌داشتیم؛ بنابراین به زبان انگلیسی می‌گویم: "مناسب بود نجابت نشان داده می‌شد".»

ترامپ در روزهای گذشته انتقاد از ماکرون را که پیشنهاد داده کشورهای اروپایی برای تضمین دفاع از خود یک نیروی نظامی مشترک تشکیل دهند، شدت بخشیده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا طرح تشکیل ارتش اروپایی برای دفاع از کشورهای قاره سبز در برابر آمریکا، روسیه و چین را «بسیار توهین‌آمیز» توصیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    2 0
    ترامپ فکر کرده همه کاره دنیاست ولی اینطور نیست یقینا آمریکا رو به افول است
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    1 0
    جاوید برجام کبیر که میونه امریکا و اروپا رو به هم زد
  • محمـّ؁د IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    1 0
    حملات لفظی هماهنگ شده و جنگ زرگری به قصد فریب دادن دولت ایران! آمریکا و اروپا می خوان روحانی و ظریف اینجوری فکر کنن که تونستن با برجام بین آمریکا و اروپا اختلاف بندازن و برجام یکطرفه رو ادامه بدن! ما نباید فریب غربی های حقه باز رو بخوریم
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    1 0
    فرانسه دولت مستعمره رژیم آمریکا است باور ندارید انتقال فرانسه از اشغال رزِیم هیتلری به رژیم آمریکارا مطالعه کنید - اگر آمریکا نبود فرانسه جزئی از نقشه آلمان بود - حالا همه اروپا در دستان آمریکا است.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 0
    آقای ماکرون اگر راست می گویید و ریگی به کفشتان نیست لطفا" اقدامی بکنید ؟! حرف زدن تنها کافی نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس