شهید نصرالله عوایدی

برادر شهید عوایدی گفت: پیش از آخرین اعزام برادرم به جبهه به او پیشنهاد رفتن به سفر حج داده شد؛ اما او رفتن به جبهه را انتخاب کرد.

به گزارش مشرق، اعضای فرهنگسرای عطار در سری دیدارهای هفتگی خود با خانواده شهدا در قالب برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته به دیدار خانواده شهید «نصرالله عوایدی» رفتند.

در این دیدار محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 به همراه افسانه مهاجان رییس خانه موزه شهیدان اقبالی و کوروش ایلخانی رییس روابط عمومی فرهنگسرای عطار نیشابوری با خواهر و برادر این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

برادر شهید ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، در خصوص برادرش به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: نصرالله برای کمک به محرومان پیشقدم بود و در این زمینه به همراه دوستان بسیجی‌اش یک نهاد نیکوکاری با نام «خیریه مالک» اشتر را تاسیس کردند.

وی افزود: در طول چهار سال حضورش در جبهه هیچ گاه فعالیت‌هایش در تهران تعطیل نشد، هر وقت به مرخصی می‌آمد به پایگاه بسیج می‌رفت و سعی می‌کرد در این مدت مشکلات خانواده‌های گرفتار را رفع کند. به کودکان بی‌سرپرست علاقه خاصی داشت و تا جایی که امکان داشت سعی می‌کرد مشکلاتشان را رفع کند. نزدیکی عید برای بچه‌های بی‌سرپرست پوشاک و مواد غذایی تهیه و بین آن‌ها توزیع می‌کرد.

برادر شهید بیان کرد: از جمله برنامه‌های دیگر شهید برگزاری کلاس‌های قرآن در محل بود. در واقع تمام زندگی‌اش وقف اسلام بود آنقدر که شب و روزش را فراموش می‌کرد. ماهم حسرت دیدارش را داشتیم.

وی ادامه داد: پیش از آخرین حضورش در جبهه پیشنهاد سفر حج به او داده شد؛ اما او رفتن به جبهه را انتخاب کرد. در واقع نصرالله به سوی کعبه دل رفت و لباس احرام از نور را به تن کرد.

شهید نصرالله عوایدی متولد سال 1338 از دلاورمردان دوران دفاع مقدس و از کارکنان مجلس شورای اسلامی بود که در تاریخ 12 اسفند ماه 1364 و در سن 28 سالگی در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 1
    اخلاص را از شهید برونسی یاد بگیرید یا امثال احمد متوسلیان و حاج همت و .. که هم در جهاد نمونه بودند و هم حج را ترک نکردند. اگر کسی مستطیع بوده است و اگر دیگرانی بوده اند که جایش را در ایام حج در جبهه پر کنند واجب بوده که در حج شرکت کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس