کد خبر 910895
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
کی روش

کارلوس کی‌روش طرح جدیدی برای مطالبه خواسته‌هایش در فوتبال ایران کلید زده و به دنبال جلب توجه برای خودش و بازیکنانش است.

به گزارش مشرق، پیرمرد پرتغالی بعد از مصاحبه‌های متعدد علیه مدیرانی که به او وعده و وعید دادند اما به قولشان عمل نکردند، وارد دوره اعتصاب شده؛ اعتصابی علیه مردم و رسانه‌ها تا شاید از این طریق به اهدافش در مواجهه با فدراسیون فوتبال برسد. خواسته کی‌روش در برهه کنونی، پرداخت حقوق کادرفنی، پاداش موفقیت بازیکنان و مربیان در جام جهانی و آماده‌سازی بسیار خوب تیم ملی اعم از اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوب است؛ خواسته‌ای که کاملا منطقی و طبق قرارداد با فدراسیون فوتبال است ولی در تمام سال‌هایی که این مربی پرتغالی در ایران حضور داشته، به طور کامل اجرا نشده است.

 

این خواسته‌ها در حالی مطرح می‌شود که سرمربی پرتغالی بهتر از هر کسی، مدیران کنونی فدراسیون فوتبال را می‌شناسد؛ شناخت او به حدی است که بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شرط عمل به وعده‌ها در جهت آماده سازی هر چه بهتر تیم ملی را مطرح کرد. مهدی تاج هم  مطابق سال‌های گذشته با خواسته‌های کی‌روش موافقت کرد اما از حرف تا عمل مدیران فدراسیون فوتبال فاصله زیاد است.

طرح جدید کی‌روش برای مقابله با بدقولی مدیران، اعتصاب رسانه‌ای شامل مصاحبه نکردن، حاضر نشدن در نشست خبری، خروج از صفحات اجتماعی و به طور کلی خارج شدن از دسترس مردم است؛ اتفاقی که دقایقی بعد از جلسه با مهدی تاج رخ داد. در نخستین روز اردوی تیم ملی همه چیز عادی بود و بازیکنان با روی باز با نمایندگان رسانه‌های گروهی صحبت کردند اما پیرمرد پرتغالی بعد از جلسه با مهدی تاج - که مثبت و رو به جلو عنوان شد - پروژه جدیدش را برای تحقق خواسته‌هایش کلید زد.

البته روش مرد پرتغالی اصلا صحیح به نظر نمی‌رسد. تکرار رفتارهای نامتعارف کی‌روش در آستانه جام ملت‌های آسیا نه تنها او را موجه جلوه نمی‌دهد بلکه موجب نارضایتی مردم و کارشناسان فوتبال شده است. در حالی که پرسپولیس با انبوهی از مشکلات متعدد توانست فعل خواستن را برابر رقبای تا دندان مسلح صرف کند و تیم ملی فوتبال ساحلی با کمترین امکانات، در حضور قدرت‌های جهان مانند برزیل و روسیه به مقام قهرمانی جام بین قاره‌ای برسد، کادرفنی تیم ملی طرح نه چندان موفقی را کلید زده است.

پرداخت نشدن پاداش بازیکنان تیم ملی در حالی مطرح شده که اکثر مخاطبان فوتبال و طرفداران تیم ملی از قشر متوسط جامعه هستند و برای فرار از مشکلات روزمره اعم از مشکلات اقتصادی که در مواقعی زندگی را در کامشان تلخ  می‌کند به فوتبال پناه می‌آورند. بعد از هفت سال، کی‌روش بهتر از هر کسی به داشته‌های فوتبال ایران اشراف دارد. رفتارهای خارج از زمین فوتبال کی‌روش، نه تنها تحسین برانگیز نیست بلکه روی اعصاب و روان هواداران رفته است و فقط او را در مقام مقایسه با برانکو قرار می‌دهد که بدون گله‌گزاری کار بزرگی را با پرسپولیس انجام داد.

هنوز کسی فراموش نکرده که پرسپولیس چطور و بعد از چندین ساعت پرواز به ژاپن رفت و برگشت در حالی که تیم ملی مدت زمانی است که از پرواز چارتر برای رفتن به کشورهای مختلف استفاده می‌کند. تصور این که کی‌روش در وضعیت مشابه با وضیت برانکو چه رفتاری از خود نشان می‌داد، بسیار آسان و در عین حال، نه‌چندان دلپذیر است.

کارهایی که مربی پرتغالی در فوتبال ایران با اصرار و سماجت بر روی خواسته‌هایش انجام داده قابل ستایش و با ارزش است اما بازی جدید او با طرح کمپین OUT OF SERVICE نه تنها جذاب و خوشایند نیست بلکه با اعصاب اهالی فوتبال بازی می‌کند که خواستار قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هستند؛ اتفاقی که بعد از موفقیت‌های اخیر در فوتبال خواسته‌ای بدیهی به نظر می‌رسد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    5 0
    زنده باد کیروش.ننگ بر مسموم کنندگان تیم ملی
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    10 0
    پرسپولیس با انبوهی از مشکلات............... مشرق جان ما را گرفتی؟ کدام مشکل؟ چندتا بازیکن اش را فروخت. کسی به او گفته بود که بازیکنان گران قیمت بگیرد. تیم یونان را فراموش کردید که در جام جهانی چند سال قبل بدون مهره سرشناس بالا آمد؟ یا ژاپن را فراموش کردید که چی بود و چی شد. شما با کی روش مشکل دارید و می خواهید ایشان برود و شخصی شبیه به مایلی کهن بیاید. کی روش باید تا جام جهانی 2022 هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد. در غیر این صورت تغییر نسل و سبک تیم ملی انجام نخواهد شد.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 6
    واقعا جای سواله چرا کیروش با باشگاهی که بیشترین نقش رو در صعود تیم ملی به جام جهانی هم این دوره و هم دوره قبل داشت درگیر شد! عملا خط دفاع تیم ملی با کمترین گل خورده به لطف انصاری رامین سید جلال و بیرانوند به جام جهانی صعود کرد دوره قبل هم همینطور فراری دادن ملی پوشان پرسپولیس نه تنها این تیم رو نابود نکرد بلکه بعد از قهرمانی جام در جام بزرگترین موفقیت تاریخ این باشگاه رقم خورد به نظرم کیروش توسط عده ای از جایی تحریک میشه و این کار خود کیروش نیست
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    6 0
    زر مفت مشرق نیوز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس