کد خبر 910894
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
فیفا

علی‌رغم تمامی حرف و حدیث‌های این روزها پیرامون آینده فوتبال ایران پس از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، اما یک واقعیت انکارناپذیر در این میان نادیده گرفته شده است.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا در موضع‌گیری رسمی و علنی تهدید کرده که اتفاقات فوتبال ایران را دنبال می‌کند و اگر دخالتی از سوی دولت یا پارلمان در امور فوتبال اعمال شود، تبعات جبران‌ناپذیری برای فوتبال ایران خواهد داشت. این یک روی واقعیت ماجرای این روزهای فوتبال کشور است. روی دوم این ماجرا مستقیما در تصمیم‌گیری‌ها و راهبری آینده شخص رئیس فدراسیون فوتبال قرار دارد.

درست است که فیفا و AFC در مورد هرگونه فشاری برای دخالت در امور فدراسیون فوتبال حساس هستند و مطابق منشور و اساسنامه فیفا با آن برخورد می کنند اما نباید این نکته را از یاد برد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها چیزی که برای آنها مهم است موضع‌ رسمی فدراسیون فوتبال و شخص رئیس آن یعنی مهدی تاج درباره اتفاقات این فدراسیون است. همچنانکه کمیته بین المللی المپیک نظر کمیته ملی المپیک را حجت همه مباحث می داند، فیفا نیز نظر فدراسیون های ملی را درباره همه ماجراهای فوتبال یک کشور صائب می داند.

در همین رابطه بخوانید:

تلاش برای فروپاشی فدراسیون فوتبال/ چرا صحبت‌های اینفانتینو در برنامه ۹۰ پخش نشد؟

سانسور پیام ویژه خارجی‌ها به مقامات دولتی/ فوتبال ایران در آستانه تعلیق!

اگر از بیرون نگاهی به اتفاقات حال حاضر فوتبال ایران داشته باشید در جنگ و تضاد دیدگاهی رسانه‌ها در موضوع تهدید به تعلیق فوتبال ایران گم خواهید شد اما واقعیت ماجرا این است که براساس پروتکل‌های رسمی فیفا و مقررات تابعه، اگر مکاتبه ای رسمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال ایران با فیفا و AFC انجام شود و طی آن رسما اعلام شود که هیچ فشاری از سوی دولت و پارلمان بر فوتبال ایران وجود ندارد و تغییرات مدیریتی در آن نیز براساس تصمیمات شخصی و مستقل گرفته شده، تمام ماجرای پرچالش این روز های فوتبال ایران حل خواهد شد.

به نظر می رسد آقای تاج برای خروج از بن‌بست کنونی فوتبال باید این لطف را به فوتبال و منافع ملی کشور بکند و در مکاتبه‌ای رسمی با فیفا ضمن اعلام استعفا با اختیار و میل شخصی تاکید کند که فارغ از هر گونه فشار دولتی و پارلمانی از ریاست فدراسیون کناره‌گیری می‌کند، در غیر این صورت حتی "سکوت" او نیز در نتیجه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها و با توجه به تهدید مستقیم AFC و موضع‌گیری‌های فیفا، تعلیق فوتبال ایران را به دنبال خواهد داشت.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که گره حل معضل پیچیده این روز های فوتبال ایران فقط و فقط در داخل است نه در مقر فیفا یا AFC. این مهم واقعیتی است که این روزها در هیاهوی اظهارنظرها بی ربط و باربط درباره فوتبال و تهدید تعلیق فوتبال ایران، گم شده است و کمتر کسی به آن توجه دارد.

امید است رئیس فدراسیون فوتبال که امروز محور و مرکز حل این ماجراست، در فضایی به دور از جنجال‌های رسانه‌ای و در جهت منافع ملی اقدام عملی را انجام دهد که طی آن حاشیه‌های ایجاد شده برای فوتبال ایران در پی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بدور از هرگونه شائبه دخالت به پایان برسد تا هم خود او در مظان اتهام تقابل با نظام و مقررات حاکمیتی آن نباشد و هم با دست خود مشکلات ایجاد شده کنونی فوتبال را حل کرده باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 0
    یعنی تاج دروغ بگه؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 1
    الان بهترین کار اینه که دوران بازنشستگی را درمنزل بگذراند
  • FR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 0
    سلام آقاي مشرق ، آقاي نويسنده به كجا چنين شتابان !!!!؟؟؟ اين چه پيشنهاد شرم آوري هست ؟؟؟!!!! چرا استعفا بدهد؟؟؟!!! چرا بايد كنارگيري كند ؟؟؟؟ صورت مسئله را با جواب و پيشنهاد وارونه پاك نكنيد !!! ما ملت ايران از آقاي تاج ميخواهيم تا پايان مدت رياستش قوي و استوار در جايگاه خود بماند .
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 0
    با قانون بکار گیری بازنشستگان و مسنان فقط در ورزش اجرا نشده ؟؟؟ نهادهای اصلی تصمیم گیری مملکت و حکومت این بازنشستگان و پیرمردهای 70 80 ساله اداره میکنند.حالا گیریم تاج هم رفت اگر کس بهتری را سراغ دارید بدون هیچ قانونی میتوان سرکار گذاشت.در تمام ادارات
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    دست از سر این فوتبال بردار آقای تاج به اندازه هفت نسل خوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس