کد خبر 910851
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
ترامپ و ماکرون

رئیس جمهوری آمریکا که هنوز کینه رئیس‌جمهوری فرانسه را به دلیل ایده تشکیل ارتش اروپائی در دل دارد، به فاصله کمتر از دو ساعت باردیگر وی را آماج حمله لفظی خود قرار داد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در پیامی توئیتری باردیگر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه را به دلیل ایده تشکیل ارتش اروپائی وی مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ به ماکرون: در جنگ جهانی داشتید آلمانی می‌‎‌شدید، کمکتان آمدیم

رئیس جمهوری آمریکا در پیام توئیتری خود در این خصوص نوشت: مشکل این است که امانوئل ماکرون با میزان پایین محبوبیت ۲۶ درصدی و همچنین نرخ بیکاری ۱۰ درصدی مواجه است.

وی در ادامه افزود: او تلاش می‌ کند موضوع را عوض کند. هیچ کشوری بیشتر از فرانسه ملی گرا نیست، با مردمی سرافراز و با شرافت. پس فرانسه را دوباره بزرگ کن.

ترامپ ساعاتی پیش نیز در انتقادی علیه ماکرون گفته بود: امانوئل ماکرون پیشنهاد داده که ارتش مورد نظر وی برای حفاظت از اروپا در برابر آمریکا، چین و روسیه تشکیل شود. اما این آلمان بود که جنگ جهانی اول و دوم را آغاز کرد. آلمان برای فرانسه چه کار کرد؟ قبل از اینکه آمریکا به کمک فرانسه بیاید آنها (فرانسوی ها) شروع به آموختن از آلمانی ها در پاریس کرده بودند. به ناتو پول می دهید یا نه!

ترامپ چند روز قبل و پیش از سفر به پاریس برای شرکت در مراسم یادبود یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، در انتقاد از طرح ماکرون برای تشکیل ارتش واحد اروپایی، این ایده را توهین آمیز خوانده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 3
    اتفاقا محبوبیت ترامپ پیش میمون‌های جنگل ۱۰۰٪ هست ماکرون و مرکل و .... اینها هم خیانتکاران به بشریتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس