کد خبر 910770
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
نفت

گزینه های مطرح برای مدیریت شرکت ملی نفت توانایی کار در شرایط جنگ اقتصادی را ندارند.

به گزارش مشرق، علیرضا دانشی، با اشاره به گزینه‌های مطرح شده در خصوص مدیریت بر شرکت ملی نفت ایران گفت: همین ابتدای امر باید بگویم کشور در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار دارد و افرادی که هم اکنون در راس کار قرار دارند، مرد این شرایط نیستند.

وی ادامه داد: صریح اعلام می‌کنم آقای زنگنه سرباز جبهه جنگ اقتصادی نیست و نمی‌تواند وزارت نفت را در این شرایط مدیریت کند بر این اساس هر مدیری که از سوی او انتخاب شود نیز چنین ویژگی دارد.

این کارشناس صنعت نفت با اشاره به اینکه گزینه‌هایی راکه از سوی رسانه‌ها در خصوص مدیریت بر شرکت نفت ایران مطرح شده‌اند را شنیده‌ام، اظهار داشت: باید بگویم هیچ کدام از آنها توانایی مدیریت بر شرکت نفت را ندارند.

دانشی افزود: من از مسئولان وزارت نفت می‌خواهم یک بیلان کاری را که در طول 5 سال گذشته انجام داده‌اند، رسانه‌ای کنند تا مردم و کارشناسان بدانند در طول 5 سال گذشته کدام کار توسعه‌ای در صنعت نفت انجام شده است که اکنون این مدیران قرار است بر مسند شرکت ملی نفت ایران بنشینند.

بیشتر بخوانید:

پنج پیشنهاد برای بهبود عرضه نفت در بورس

وی خاطرنشان کرد: هر آنچه در طول 5 سال گذشته فعالیت توسعه‌ای در پارس جنوبی انجام شد که مربوط به دولت قبل بود و صرفا آنها می خواستند فاز 11 را شروع کنند که آن هم به در بسته خورد. بنابراین سؤال من از مسئولان وزارت نفت این است که به طور شفاف اعلام کنند در طول 5 سال گذشته چه کرده‌اند؟

این کارشناس مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و استکبار جهانی نفت ایران را تحریم کرده است و یک میلیون بشکه کاهش تکلیفی خورده‌ایم بر این اساس مسئولان وزارت نفت با این کاهش تکلیفی چه خواهند کرد و آن را باید توضیح دهند و اینکه یک نفر بیاید و فقط نفت بفروشد و دنبال خام فروشی باشد که کار جلو نمی‌رود.

دانشی ادامه داد: 5 سال وزارت نفت را معطل IPC کرده‌اند و هر روز اعلام می‌کنند فلان شرکت اروپایی یا آسیایی برای توسعه صنعت نفت به ایران می‌آید اما هیچ توجهی به امکانات داخلی صنعت نفت نکردند و با این شرایط انتظار دارند صنعت نفت توسعه پیدا کند. من میگویم 5 سال است صنعت نفت را خوابانده‌اند و هیچ فعالیت توسعه‌ای در آن صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شخصی باید به عنوان مدیر بر شرکت ملی نفت ایران انتخاب شود که توانایی کار در شرایط جنگ اقتصادی را داشته باشد، اضافه کرد: متاسفانه هیچکدام از این گزینه‌ها چنین ویژگی ندارند زیرا آقای زنگنه خودش چنین دیدگاهی نداشته است و امروز مشکل اساسی صنعت نفت کشور شخص وزیر نفت است.

این کارشناس مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهور وی را تغییر می‌داد و فرد دیگری را به عنوان وزیر چنین توانایی را داشت قطعا صنعت نفت وارد رکود نمی‌شد و امروز شرایط ما اینگونه نبود. بر این اساس اعلام می‌کنم مشکل اساسی در صنعت نفت شخص آقای زنگنه است و تا او در این مسند قرار دارد نباید انتظار داشت مدیران که از طرف او انتخاب می‌شوند توانایی کار در شرایط جنگ اقتصادی را داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 0
    مشکل ایران نبود نواب صفویهاست
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 0
    مشکل این است که برنامه ریزی در سطح مملکت نیست چون هر وقت ریسی وزیری ریس جمهوری که انتخاب می شود چون اهداف از قبل برنامه ریزی شده نیست می اید یک دوره اول فقط جابه جایی افراد حتی ابدارچی راعوض می کند و دنبال سوزن در کاه می گردد که افراد قبلی را محکوم کنند که کار امدی نداشته اندووووو........
  • کریم IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    به والله زنگنه بدرد صنعت نفت نمیخوره از زمانی که دوباره به نفت اومده تبعیض ها چند برابرشده
  • احسان IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    با سلام لطفا به بررسی نو انتصابات در وزارت نفت هم بپردازید تمام افراد رد صلاحیت و استیضاح شده به شرکت نفت کوچ کرده اند، نعمت زاده، بیطرف، توفیقی و .... حالا هم نوبت به کرباسیان رسیده تا به شرکت نفت بیاید!!! کسی و سازمانی ناظر بر این نوع انتصابات نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس