شهید حسن طهرانی مقدم

سردار حاجی زاده تعریف کرد: طهرانی مقدم با شهید صیاد شیرازی رفاقت و ارتباط صمیمی داشت. ایشان هر زمان که من را می‌دید می‌گفت: هوای حسن را داشته باش، مراقب حسن باشید.

به گزارش مشرق، خبر انفجار پادگان امام علی در بیدگنه ملارد صبح روز 21 آبان ماه سال 90 به سرعت در رسانه ها پیچید. در پی این خبر مشخص شد عده ای از نیروهای موشکی سپاه پاسداران به شهادت رسیده اند، در این بین نام طهرانی مقدم گویی برای اولین بار بود که از رسانه ها منتشر می شد. فرمانده گمنام موشکی سپاه که خدماتش تا به امروز در نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور می درخشد. مردی که از ابتدای شروع جنگ عراق علیه ایران به جبهه های جنگ رفت و مدتی بعد یگان موشکی سپاه پاسداران را تاسیس کرد و تا زمان حیات دنیایی اش به دنبال ایجاد نوآوری و ساخت موشک هایی برآمد که دشمنان نظام اسلامی را تا کیلومتر ها آن طرف از مرزهای کشور به لرزه می انداخت. بسیاری نام شهید طهرانی مقدم را پس از شهادت شنیدند، اگرچه ابعاد وجودی، رزمی و فنی این شهید هنوز پنهان و ناشناخته است. در ادامه خاطراتی از فرماندهان و دوستان شهید آمده است که به خصوصیات و ویژگی های این شهید اشاره دارد.

کار تمام وقت

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: چنان پرانرژی بود که بنده گاهی از دوستانش می شنیدم سه روز از محل کارش خارج نشده و به منزل نرفته است. با آنکه منزلش در تهران واقع بود. یعنی هر زمان به این نکته می رسید که باید برای کار بخصوصی وقت گذاشت حتما این کار را می کرد.

نماز در برف

به مستحبات دینی خیلی اهمیت می داد. ورزشکار حرفه ای هم بود. کوهنوری که اکثر قلل مهم ایران را فتح کرده بود. همه را تشویق می کرد و با خود می برد. خیلی با نشاط و سرحال بود و با جدیت هم کوهنوردی را دنبال می کرد. به ورزش خیلی علاقه داشت و به دوستان توصیه می کرد در همه مکان ها به نماز اهمیت دهند. در بالای ارتفاعات البرز و در نقاطی که زیر پای ایشان یک متر برف بود، در جایی که نیم ساعت مانده بود تا به قله برسند وقت نماز بود، ابتدا نماز را می خواند و بعد به راهش ادام می داد. در میان برف ها می ایستاد و نمازش را می خواند.

توسل برای هر مسئله

به هر مسئله ای که می رسید توسل می کرد. روح بلندی داشت، با روحیه بلند پروازانه ای که هیچ گاه به وضعیت موجود قانع نبود. در زمان جنگ همه دنبال این بودند که بدانند چیزهای کوچک چیست مثل آر پی جی7 و... ایشان آن زمان در اوایل جنگ دنبال این بود که بداند خمپاره چیست. بعد هم زمانی که دیگر اوج امکانات و دستیابی به تجهیزات پیشرفته به لحاظ آن روزها بود وقتی دید که توپ به دستش رسیده به دنبال تشکیل توپخانه رفت.

مراقب حسن باش

طهرانی مقدم با شهید صیاد شیرازی رفاقت و ارتباط صمیمی داشت. به طوری که شهید صیاد شیرازی چه در طول جنگ و چه بعد از جنگ و قبل از شهادت هر وقت من را می دید می گفت هوای حسن را داشته باش. مراقب حسن باشید. شهید صیاد شیرازی می گفت: من حسن را خیلی دوست دارم. همچنین می گفت: تعصب حاج حسن به نظام و تعصب ملی ایشان فراتر از تعصب سازمانی شان است.

سال ها دوستی با یک نگاه

سردار حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران: با همیشه دور از هر کاری بود که منجر به کدورت می شد. انسان فوق العاده صبوری بود. با اخلاق فوق العاده جاذب کاملا مراعات ضوابط شرعی را در برخورد با افراد می کردند. وقتی کنار انسان می نشست احساس می کردیم سال ها با ما دوست است. افراد همیشه احساس می کردند به ایشان نزدیک است.

توسلش به ائمه ترک نمی شد

الگوی حاج حسن طهرانی مقدم مولی علی بود. هرگز اهل تظاهر نبود و دست رد به سینه کسی نمی زد. نماز شبش، توسل به زیارت عاشورا، توجهش به اهل بیت (ع) از او یک عارف بالله ساخته بود. اهل ریا نبود. به حرفی که می زد معتقد بود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس