کد خبر 910499
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
ظریف نمایه

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با العربی الجدید با اشاره به مطلع بودن تهران از طرح های تروریستی سعودی ضد مقامات ایرانی از دنیا خواست که چشمانش را به روی اقدامات ریاض باز کند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگویی با العربی الجدید، صحت آنچه نیویورک تایمز روز یکشنبه درباره طرح های سعودی برای ترور مسئولان و شخصیت های ایرانی از جمله قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را تایید و اعلام کرد که تهران از قبل اطلاع داشته است.

بیشتر بخوانید:

دلتنگی های کودک یمنی

احتمال حذف بن سلمان قوت گرفت

وزیر خارجه ایران افزود: ریاض رسما اعلام کرده است که جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند و کشور پس از آن با فعالیت گروههای مسلح و تروریستی و به ویژه در نواری مرزی شرق کشور روبرو شد و داعش دست به عملیات تروریستی از جمله حمله به پارلمان ایران زد. مقامات سعودی به دنبال سیطره بر منطقه هستند و اخبار مربوط به طرح سعودی ها برای انجام اقدامات علیه شخصیت های ایرانی همه ادعاهای قبلی مقامات سعودی که ایران را متهم به دخالت در امور داخلی خود می کردند را خط بطلانی می کشد.

ظریف ابراز امیدواری کرد که دنیا چشمانش را به روی آنچه ریاض در تحریم و محاصره قطر و بمباران یمن و زندانی کردن نخست وزیر لبنان و ارتکاب جنایت قتل جمال خاشقجی انجام می دهد، باز کند.

وی در ادامه سیاست ایران در قبال فلسطین را روشن دانست و با تلاش های عادی سازی مخالفت کرد.

ظریف سلطان نشین عمان را شریک راهبردی ایران دانست.

درباره یمن و سوریه نیز گفت: ما خواهان پایان بحران یمن هستیم. ما حضور نیروهای ایرانی در جنوب سوریه را رد می کنیم.

وی درباره روابط ایران و عربستان نیز افزود: از سرگیری و ترمیم روابط میان دو کشور به رفتار سعودی ها در منطقه مربوط می شود.

ظریف از سعودی ها و اماراتی به دلیل اتخاذ سیاست های بی ثبات کننده در منطقه انتقاد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 0
    اگه خبرداشتین چرا جلوگیری نکردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس