کد خبر 910245
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
بارسلونا - بتیس

مردان والورده پس از ۷۹۳ روز در خانه خود تن به شکست دادند و این اتفاق به خاطر همزمانی با پیروزی رئال مادرید برابر سلتاویگو برای هواداران بارسلونا تلخی مضاعفی داشت.

سرویس ورزش مشرق مسی درخشید، مثل همیشه اما دو گل زده او تضمین مناسبی برای فتح ۳ امتیاز این بازی بزرگ نبود، رئال بتیس در نوکمپ خوش درخشید و ۴ بار دروازه بزرگترین تیم دنیا را باز کرد. تیم فوتبال بارسلونا در دیداری نفس‌گیر در روزی که لیونل مسی را پس از هفته‌ها در ترکیب اصلی خود می‌دید با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب رئال بتیس شد. (فیلم خلاصه بازی بارسلونا و رئال بتیس)

روزنامه اسپورت کاتالونیا در گزارشی تفصیلی علل این شکست را بررسی و تیم بارسلونا را زیر تیغ انتقاد قرار داده است. در این گزارش آمده:

بارسلونا مثل هفته های گذشته، برنامه مشخصی نداشت، بیشتر بازیکنان در تب حضور مسی، تحت تاثیر او بودند و گویا همه مجبور به رساندن توپ به مسی هستند، خط دفاعی بارسلونا پر اشتباه بود و شاید بتواند برای این اشتباهات خود بهانه هایی مثل هماهنگ نبودن با خط میانی را ذکر کند اما این چیزها در بارسلونا حتی گفتنش جایز نیست و نمی‌شود چنین تاکتیک های اشتباهی را از بازیکنان بارسلونا قبول کرد.

بارسلونا از همان ابتدای بازی برای گل زدن عطش داشت و بدون در نظر گرفتن قدرت بتیس در ضد حملات، دست به حملات تمام عیار می‌زد اما آرامش هفته های قبلی در ترکیب بارسلونا رویت نمی شد.

نکته مهم دیگر تک روی های مسی بود که چنین حالتی خیلی کم از او دیده بودیم، مسی پیش از این بیشتر از حد تصور در خدمت تیم بود و خیلی کم پیش می آمد که مدام تکروی کند و به بازیکنان کناری خودش پاس ندهد. سوارس هم وقتی این رفتار را از مسی می‌بیند، همان سوارس تیم ملی می شود و دیگر انگار هیچ بازیکنی را نمی شناسد.

مهاجمان بتیس حداقل ۴ بار فرصت مسلم و صددرصد گلزنی را از دست دادند و مدافعان بارسلونا کوچکترین مزاحمتی برایشان ایجاد نکردند، والورده باید فکری جدی برای خط دفاعی خودش داشته باشد.

وقتی خواکین پا به سن گذاشته مثل جوانان تازه وارد به دنیای فوتبال می دود و گل می زند، این سوال در ذهن هواداران بارسلونا نقش می بندد که چه کسی مسئول مهار این بازیکن است؟

اگر رئال بتیس به فاکتور مهمی به نام تجربه مجهز بود شاید با تعداد گل بیشتری مقابل بارسلونا به پیروزی می رسید و این در شان تیم آماده بارسلونا نیست. اشتباهات تراشتگن نیز می تواند به راحتی در کنار علل این شکست خانگی قرار بگیرد، او بار دیگر روی گل سوم بتیس از آن گلهای معروف به خودش خورد و واقعا هیچ جایی برای بهانه آوردن نبود. همکاری منیر و ویدال روی گل دوم بارسلونا فوق العاده زیبا و تامل برانگیز بود، جایی که بسیاری از هواداران به این فکر کردند، اگر این همکاری ها بیشتر شود، آیا به سود بارسلونا نیست؟ منیر الحدادی معمولا در پست خود فریز شده و کمتر پیش می آید که آزادانه دست به حمله بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس