کد خبر 910217
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
محمد انصاری

با مصدومیت انصاری، احتمالا محسن ربیع‌خواه به ترکیب اصلی پرسپولیس برخواهد گشت.

به گزارش مشرق، بازی‌های پرفشار لیگ و لیگ قهرمانان آسیا، لیست مصدومان پرسپولیس را طولانی‌تر کرده است. آن‌ها ابتدا حسین ماهینی را تا پایان فصل از دست دادند و حالا، نوبت انصاری رسیده تا مدتی طولانی خانه نشین باشد. نبودن ماهینی و انصاری برای مدتی طولانی، حتی در صورت باز بودن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس هم مشکل بزرگی برای برانکو محسوب می‌شد اما در شرایط فعلی، سرمربی پرسپولیس برای انتخاب بازیکن یازدهم تیمش با علامت سوالی بزرگ مواجه است.

در صورتی که برانکو در بازی‌های باقی مانده لیگ برتر همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد، برای حل مشکل دفاع راست تیم فقط دو گزینه پیش رویش خواهد داشت. پرسپولیس بعد از مصدومیت ماهینی، از شجاع خلیل‌زاده در پست دفاع راست استفاده می‌کرد و انصاری و سیدجلال مدافعان میانی تیم بودند. شایان مصلح هم سمت چپ در ترکیب اصلی قرار داشت. با خارج شدن انصاری از ترکیب، برانکو می‌تواند از محسن ربیع‌خواه تازه برگشته در این پست استفاده کند. ربیع‌خواه لیگ شانزدهم چند بازی مجبور شد در پست مدافع میانی به میدان برود. از جمله شکست ۳-۱ مقابل الریان و تساوی بدون گل با الهلال، که دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ بدست آمد. عملکرد ربیع‌خواه در این پست، چندان قابل دفاع نبود اما تنها گزینه‌ای است که برانکو روی نیمکت در اختیار دارد. با این تغییر خط دفاع پرسپولیس مثل گذشته با شجاع در سمت راست، سیدجلال وسط و مصلح در سمت چپ، به کارش ادامه خواهد داد.

خط دفاع احتمالی پرسپولیس با اضافه شدن ربیع‌خواه

انتخاب دوم برانکو، تکرار روشی است که در بازی رفت نیمه نهایی مقابل السد استفاده کرد. در آن مسابقه هم پرسپولیسی‌ها، انصاری را در اختیار نداشتند. برانکو برای پر کردن جالی خالی او، مجبور شد نعمتی را به سمت راست خط دفاع ببرد. اگر این روش در بازی‌های باقی مانده نیم فصل اول به انتخاب ثابت برانکو تبدیل شود، شجاع به پست مدافع میانی برمی‌گردد. سود این انتخاب، بالا رفتن کیفیت خط دفاع پرسپولیس با بودن زوج سیدجلال و شجاع در قلب دفاع و کیفیت تهاجمی آن با بازی کردن نعمتی در پست مدافع راست است. با این حال، این تصمیم یک خطر بزرگ هم دارد. پرسپولیس در خط هافبک با نوراللهی، کمال، رسن و عالیشاه بازی می‌کند و بدون نعمتی، بخش زیادی از خلاقیت آن‌ها کمتر خواهد شد.

خط دفاع احتمالی پرسپولیس با انتقال نعمتی به پست دفاع راست

با کم شدن یک مهره دیگر از ترکیب کم بازیکن پرسپولیس، برانکو باز هم مجبور به یک انتخاب دشوار است. انتخابی که کمترین آسیب را به پرسپولیس بزند و در هفته‌های باقی مانده، آن‌ها را سلامت به نیم فصل دوم برساند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    10 8
    لعنت به تاج و فتاحی ( استقلالی ... )
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    5 4
    واقعا دمشون گرم... با هیچی چه کارهایی انجام دادن.
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 0
      به اندازه 50 سال تا تونستید با قرارداد جعلی و دلارهای نفتی وزارت بازیکن خریدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس