الحديده (4).jpg

درگیری های سنگین میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در محور شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده همچنان در جریان است.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، درگیری های سنگین میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در محور شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده همچنان در جریان است.

نیروهای شورشی در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر توان خود را در محور شرقی شهر الحدیده متمرکز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند در این محور پیشروی کنند تا وضعیت میدانی پیچیده تر شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور با حملات گسترده از منطقه «کیلومتر ۱۰» در حومه شرقی شهر الحدیده توانستند نیروهای یمنی را به عقب برانند و میدان «المطاحن» یا همان منطقه «کیلومتر ۷» را در محور شرقی شهر الحدیده به اشغال دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، پیشروی جدید نیروهای مزدور ائتلاف در محور شرقی شهر الحدیده با پشتیبانی گسترده جنگنده ها و یگان های دریایی ائتلاف صورت گرفت و همین مسئله منجر به عقب نشینی نیروهای یمنی شد.

میدان «المطاحن» یا همان منطقه راهبردی «کیلومتر ۷» در حدفاصل منطقه «کیلومتر ۱۰» و فرودگاه الحدیده واقع شده است؛ با اشغال مناطق «کیلومتر ۱۰ و ۷» مسیر  ارتباطی «صنعاء - الحدیده» قطع شده و انتقال نیرو، تجهیزات نظامی و کالاهای اساسی از پایتخت به شهر الحدیده با مشکل روبه رو شده است.

نیروهای مزدور در روزهای گذشته تلاش زیادی کردند تا منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» را در حومه شرقی شهر الحدیده به اشغال دربیاورند و مسیر ارتباطی صنعاء - الحدیده قطع کنند اما با واکنش نیروهای یمنی ناکام ماندند اما در نهایت توانستند مناطق «کیلومتر ۱۰ و ۷» را به تصرف دربیاورند و این جاده راهبردی را قطع کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف پس از اشغال میدان المطاحن توانستند وارد محله «الغراسی» در شرق شهر الحدیده شوند و پس از درگیری های سنگین این محله را به طور کامل به اشغال درآوردند.

در حال حاضر، درگیری ها در حومه جنوب غرب محله «الغراسی» در نزدیکی پایگاه ساحلی به شدت میان طرفین در جریان است و نیروهای یمنی درصدد هستند حملات را در این محور دفع کنند.

نیروهای مزدور در حومه جنوب غرب محله «الغراسی» درصدد هستند با عقب راندن نیروهای یمنی، محله  « ۷ جولای» را به اشغال خود دربیاورند و راه را برای پیشروی به سمت فرودگاه الحدیده و محله الغلیل از محور شرقی شهر الحدیده باز کنند.

خبرها از محور شمال شرق شهر الحدیده حاکیست نیروهای یمنی با واکنش قاطع موفق به دفع حملات در  شهرک صنعتی «الصالح» شده اند و این منطقه به گورستانی برای نیروهای مزدور تبدیل شده است.  

نیروهای مزدور ائتلاف درصدد هستند با تکمیل پیشروی ها در محور شمال شرق، شهر الحدیده را به محاصره دربیاورند اما نیروهای ارتش و انصارالله با وجود حملات سنگین به شدت مقاومت می کنند و درگیری ها در این محور ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور تاکنون دانشگاه مهندسی را در شمال شرق شهر الحدیده به اشغال درآورده اند و خود را به ورودی محله « ۷ جولای» رسانده اند اما با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند؛ از حومه شمالی دانشگاه الحدیده در محور غربی شهر خبر می رسد تلاش نیروهای مزدور برای پیشروی ناکام مانده است.

همزمان با ادامه درگیری ها در محور شمال شرق و شرق شهر الحدیده، نیروهای یمنی عملیات گسترده ای را در حومه جنوبی شهر الحدیده آغاز کرده اند تا خطوط امداد رسانی نیروهای مزدور را قطع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات خود را از چهار محور علیه در مناطق «الجبلیه، الفازه، الجاح و تحیتا» انجام دادند تا انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای مزدور در حومه شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده مسدود شود.

نیروهای یمنی در محور نخست با حملات ناگهانی و پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور در منطقه «الجبلیه» وارد کنند و با بازپس گیری بخش وسیعی از این منطقه، جاده منتهی به سمت جنوب شهر الحدیده را به طور کامل مسدود کنند.

به گزارش مشرق، در محور دوم هم نیروهای مزدور در بخش غربی منطقه «الفازه» خسارت های سنگینی را متحمل شدند و  و مسیر ارتباطی در این محور به سمت شهر الحدیده قطع شد؛ ۴۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در محور سوم هم به مواضع نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف در منطقه «الجاح» حمله کردند و مسیر کمک رسانی از این منطقه به سمت جنوب شهر الحدیده را به طور کامل مسدود کردند.

در محور چهارم هم نیروهای یمنی با حملات گسترده زمینی و موشکی موفق شدند نیروهای مزدور را از برخی محله های شهر تحیتا عقب برانند و مسیر امداد رسانی آنان را به سمت جنوب شهر الحدیده قطع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مسیر ساحلی شهر تحیتا به سمت منطقه الجبلیه را هم به کنترل درآوردند و همین مسئله باعث تا نیروهای مزدود در شهر تحیتا به محاصره کامل درآیند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در این عملیات چهار گانه موفق شدند حدود ۲۲ خودروی زرهی و نفربر نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف را منهدم کنند؛ ۱۹۷ تن از نیروهای مزدور هم در جریان این ۴ عملیات کشته و زخمی شدند؛ تعدادی از سرکرده های میدانی نیروهای مزدور از جمله «اصیل الکلدی» فرمانده گردان پنجم در تیپ اول هم در این درگیری ها از پای درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 7
    قضیه مناطق آزاد شده نقشه چیه؟
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    17 15
    داره میگیره که.فک کنم دارن زورشونو میزنن کار یمن یه سره شه
  • AE ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    41 5
    اللهم انصر جیوش المهدی
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    50 12
    آقا دعا کنید برای مردم یمن این نبرد جنگ سرنوشت سازی است. شاید آخرین نبرد باشد که اگر هر طرف پیروز بشود دست برتر را در مذاکرات صلح خواهد داشت. از طرفی ۷۵ درصد کمک ها از طریق همین بندر الحدیده میرسد که سعودی ها در تلاش اشغالش هستند دعا کنید دعا
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      7 15
      کار از کار گذشته
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      15 1
      یاس از بزرگ ترین گناهان است ، کار از کار گذشته یعنی چه ؟ ایمانها در همچین مواقعی امتحان می شود ، خداوند به کرمش ساحل غربی و کل یمن و بلاد اسلامی را از شر عوامل استکبار جهانی خلاص فرماید .
  • US ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    9 15
    اگر حدیده رو بگیرند دیگه با مقاومت کردن کما فی السابق هم نمیشه کاری کرد. وقتی اذوقه به مردم نرسد چه انتظاری دارید ؟ خدا خودش به این ملت بی پناه رحم کند.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    2 23
    با این وجود تا آخر ماه آینده کار یمن تمومه،و یمن به اشغال نظامی آل سعود در میاد.... سقوط الحدیده یعنی سقوط کل یمن، مطمئن باشید اگه یمن به دست آل سعود بیفته، جهان شاهد قتل عام عمومی مردم یمن خواهد بود.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    9 6
    اگر ارتش یمن و نیروهای انصارالله بتوانند در الحدیده مقاومت کنند تا پایان سال جاری، درگیری ها متوقف شده و دو طرف بر زمین مذاکره خواهند نشست تا آینده سیاسی یمن را تقسیم کنند. شکست ارتش یمن و کمیته های مردمی انصارالله در الحدیده پایان کار محور مقاومت در یمن خواهد بود.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      4 0
      پایان نه اما خیلی سخت ...
  • فرهنگی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    13 1
    تمام نیروهای کفر هماهنگ شده اند که کلک انصارالله را ظرف 3هفته از حدیده بکنند وآنها را در صنعا محاصره کامل کنند .لطفا سر نمازهایتان برای مردم مظلوم وتنهای یمن که حتی با این محاصره سنگین جبهه دشمنان عبری عربی غربی غذا برای خوردن ندارند دعا کنید فرجی حاصل نماید و دشمنان را با قرت لا یزال خود نابود نماید .
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 0
    یا کافی
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    6 0
    قدرت خداوند از همه افزونتراست.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      6 0
      احسنت ، ید الله فوق أیدیهم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 0
    یا کافی
  • دعای جوشن کبیر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    3 1
    (60)يَا كَافِيَ مَنِ اسْتَكْفَاهُ يَا هَادِيَ مَنِ اسْتَهْدَاهُ يَا كَالِيَ مَنِ اسْتَكْلاهُ يَا رَاعِيَ مَنِ اسْتَرْعَاهُ يَا شَافِيَ مَنِ اسْتَشْفَاهُ يَا قَاضِيَ مَنِ اسْتَقْضَاهُ يَا مُغْنِيَ مَنِ اسْتَغْنَاهُ يَا مُوفِيَ مَنِ اسْتَوْفَاهُ يَا مُقَوِّيَ مَنِ اسْتَقْوَاهُ يَا وَلِيَّ مَنِ اسْتَوْلاهُ اى کفایت کننده آن کس که از او کفایت خواهد و اى رهنماى کسى که از او راهنمایى خواهد اى نگهبان کسى که از او نگهبانى خواهد اى مراعات کننده کسى که از او رعایت خواهد اى بهبود دهنده کسى که از او بهبودى خواهد اى داور کسى که از او داورى جوید اى بى نیاز کننده کسى که از او بى نیازى خواهد اى وفا کننده کسى که از او وفا خواهد اى نیرو ده آن کس که از او نیرو خواهد اى سرور کسى که او را به سرورى خواهد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    2 1
    رب یسّر و لا تعسّر سهّل علینا و علی أنصار الله الغلبة علی الأعداء و عجّل الفرج
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 0
    «214» أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‌ نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ‌ آيا گمان كرديد داخل بهشت مى‌شويد وحال آنكه هنوز مانند آنچه بر پپشينيان شما گذشت به شما نرسيده است؟! آنان گرفتار تنگدستى و ناخوشى شده و چنان زير و زبر شدند كه پيامبر و افرادى كه ايمان آورده و همراه او بودند، گفتند: يارى خدا چه وقت خواهد بود؟ آگاه باشيد كه يارى خداوند نزديك است.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 1
    یا مجیب دعوة المضطرین
  • این آیه را هر چه می توانیم زمزمه کنیم IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    و جعلنا من بین أیدیهم سدّا و من خلفهم سدّا فأغشیناهم فهم لا یبصرون . اگر سامانه ضد هوایی نمی توانیم بدهیم حد اقل این را می توانیم بخوانیم . در ضمن اگر مشرق با عزیزان یمنی ارتباط داشته باشد می تواند قرائت این آیه شریفه را و تجربه آن در دفاع مقدس را به آنها یاد آور شود . آیه ۹ از سوره یس .
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 0
    شأن نزول آیه ۲۱۴ سوره بقره ، «شیخ طوسی» گوید: سدى و قتادة و سايرين از اهل تفسير گويند: كه اين آيه در روز خندق نازل شده است. هنگامى كه مسلمين در مدينه محصور شده و ترس آن‌ها در جنگ مزبور شديد گرديد و خداوند به آن‌ها صبر و پايدارى و وعده پيروزى داد./ آقا جان آیه رو منعکس نکردید ، این شأن نزولش هست که با موقعیت یمنیها مناسبت دارد .
  • روشی ساده وهمگانی و بدون نیاز به وقت اضافه IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 0
    ثواب سوره نصر/کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ترجمه غفاری صفحه ۲۸۶ از کرام خثعمی روایت شده است که امام صادق علیه السلام فرمود : هرکس سوره "اذا جاء نصر الله و الفتح " را در نمازهای مستحب یا واجب بخواند خداوند وی را علیه همه دشمنانش یاری فرماید ، و در روز قیامت با نامه گویا که خداوند از قبر او بیرون آورده باشد به محشر آید ، و آن امان نامه ایست برای عبور از پل دوزخ و آتش و خروش آن ، و در آن روز بر هیچ چیزی نگذرد جز این که وی را به هر خیر و نیکی مژده دهد تا این که داخل بهشت گردد ، و در این جهان درهای خیر به روی او باز گردد آن قدر که هرگز آرزو نداشته ، و بر قلبش خطور نکرده بوده .
  • فایده دعا برای دیگران IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    0 0
    علي بن ابراهيم از پدرش نقل مي‌کند: عبدالله بن جندب را در عرفات ديدم. پيوسته دست‌هايش به سوي آسمان بلند و اشک‌هايش جاري بود، به او گفتم: وقوفي بهتر از وقوف تو نديدم، گفت: به خدا سوگند! جز براي برادران ديني خود دعا نکردم، زيرا از امام کاظم (ع) شنيدم که فرمود: هر کس براي برادران ديني خود، در نبودش دعا کند، از عرش به او ندا مي‌شود: صد هزار برابر آن براي تو باد! پس خوش نداشتم صد هزار دعاي تعهد شده را به خاطر يک دعا از دست بدهم، که نمي‌دانم آن يک دعا به اجابت مي‌رسد يا نه.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 1
    خداوندا انصار الله را یاری فرما تا برخلاف نیت شوم دشمنان ، تمامی ساحل را از جرثومه های مزدور و ایادی آمریکا پاک نماید و هر چه زودتر تنگه باب المندب را دوباره به دست بگیرد ، آمین یا رب العالمین .
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    0 1
    الفاتحه مع صلوات برای جبهه ی مقاومت در یمن
  • مهدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    1 0
    خیلی سخته که تو این همه فشارها - گرسنگی و نبود دارو و درمان توقع پیروزی داشت از مردم یمن با اینحال برای موفقیت مردم یمن و نابودی دشمنان اسلام دعا میکنیم پیروزی و نصرت خدا نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس