افغانستان (2).jpg

نیروهای شبه نظامی طالبان، حملات گسترده ای را علیه نیروهای ارتش افغانستان در استان «فاریاب» انجام دادند.

به گزارش مشرق، از استان «فاریاب» در شمال کشور افغانستان خبر می رسد، نیروهای شبه نظامی طالبان، حملات گسترده ای را علیه نیروهای ارتش افغانستان در صحرای «بل آتشه» انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای طالبان پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند پایگاه نظامی ارتش افغانستان را در این منطقه به تصرف دربیاورند؛ شماری از نیروهای افغان در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

گفته شده، نیروهای طالبان در جریان این عملیات توانستند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و چند خودروی نظامی تاکتیکی «هاموی» آمریکایی را از نیروهای ارتش افغانستان به غنیمت بگیرند.

خبرها از حدفاصل دو شهرستان «دولت آباد و شیرین تگاب» در شمال استان فاریاب حاکیست، حملات جدید نیروهای طالبان منجر به سقوط اصلی ترین جاده ارتباطی دو شهرستان شده است.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان با تصرف یک پاسگاه ارتش افغانستان موفق شدند شاهراه و نقطه اتصال شهرستان های دولت آباد و شیرین تگاب را به کنترل دربیاورند؛ درگیری ها برای تصرف این پاسگاه حدود ۲ ساعت به طول انجامید.


 
در جریان درگیری ها در این محور، ۳ تن از نیروهای ارتش افغانستان کشته شدند و ۱۷ تن دیگر هم توسط شبه نظامیان طالبان اسیر شدند؛ گفته شده، حملات طالبان برای اشغال این پاسگاه در شرایط نامساعد آب و هوایی صورت گرفت و بالگردها امکان پشتیبانی از نیروهای زمینی را نداشتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در زمان حمله شبه نظامیان طالبان، صدها تن از نیروهای ویژه و زبده ارتش افغانستان در مرکز شهرستان های شیرین تگاب و دولت آباد در شمال استان فاریاب حضور داشتند اما هنگام وقوع درگیری ها هیچ عکس العملی نشان ندادند و از نیروهای ارتش حمایت نکردند.

اگر چه نیروهای ارتش افغانستان در روزهای گذشته ضربات سنگینی را در شمال استان فاریاب متحمل شدند اما در یک عملیات دقیق در منطقه «کوه صیاد» در شهرستان شیرین تگاب موفق شدند تجمع شبه نظامیان طالبان را با حملات خمپاره ای هدف قرار دهند.

در جریان این حملات خمپاره ای، ۴ تن از دستیاران «ملا یوسف حقیار»، فرمانده  ارشد میدانی طالبان در استان فاریاب کشته شدند؛ «ملا یوسف حقیار» که در این حملات به شدت زخمی شده بود پس از یک روز خون ریزی شدند از پای درآمد.

به گزارش مشرق «ملا یوسف حقیار» از فرماندهان ارشد طالبان در استان فاریاب به شمار می آمد که حدود ۵ سال مسئولیت کنترل بخش هایی از شهرستان شیرین تگاب را برعهده داشت.

شهرستان های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ و دولت آباد» که حدود ۲۰ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می شوند در تصرف شبه نظامیان طالبان هستند.

درگیری ها میان نیروهای ارتش افغانستان و شبه نظامیان طالبان در شهرستان های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان میمنه تنها نقطه ای در استان فاریاب محسوب می شود که در کنترل کامل ارتش افغانستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    22 56
    زنده باد طالبان.... مرگ بر دولت دست نشانده افغانستان... درود بر ملاعمر.... مرگ بر آمریکا...
    • رضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      39 9
      جای تاسف است ایرانی حافظه ضعیفی دارد مگر همین طالبان نبود که دیپلماتهای ما را شهید کردند و اگر میتوانستند در مرزها هم مشکل ایجاد میکردند
    • IT ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      34 13
      بالاخره طالبان خوبه یا بد؟! مگه طالبان دیپلماتهای ما رو شهید نکرد؟ اگر مطلبی دارید لطفا بگید، واقعا برای من سوال شده که چرا بعضیا از طالبان حمایت میکنند
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      26 7
      خاک برستان . اینها فقط دارند اسلام را تروریست نشا میدهند
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      1 1
      صدام رو هم امریکا از قدرت کنار زد
    • آرمانی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      1 2
      دیوانه ای؟ درود بر ملاعمر رفیق بن لادن؟ درود بر یک تروریست و قاتل مردم افغانستان؟ تو دیگه اونقدر ضد امریکایی شدی که از آنطرف بام افتادی. درسته که امریکا کثیفه ولی نه دیگه در حد ملاعمر روانی. دولت افغانستان بهتر از طالبان - القاعده و داعش است. یخورده فکر کن.
  • عدنان DE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    34 7
    اگر بهترین تجهیزات در اختیار افغانها قرار بگیرد .آنها توان و اراده جنگیدن ندارند و دافاع از خاک خود را ندارند.ودشمنشان براحتی آنها را غنیمت میگیرد.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    26 10
    بهتره به جای موفق شدند بنویسید توانستند ما که عمل طالبان رو تایید نمی‌کنیم که بگیم موفق شدند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    17 19
    افغانستان که کمر به امریکا و ناتو بسته بود الان باید ببینه اونها کاری ندارن و افغانستان رو رها کردند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    3 10
    بهتره بجای راه ارتباطی دولت آباد شیرین تگاب بگیم شاهراه ارتباطی شمال افغانستان و به عبارت دیگر قطع راه ارتباطی هرات مزارشریف و رسیدن به 300 کیلومتری هرات ، چند ماه پیش و قبل شدت گرفتن حملات طالبان همین جا نظر دادم که طالبان چراغ خاموش در حال تصرف مناطق و روستاهای با اهمیت کم و گسترش مناطق تحت تصرف خوده با حساسیت پایین در حال شبه محاصره گرفتن مناطق مهم افغانستانه و بزودی حملات بزرگ و گسترده ایی برای زدن ضربات کاری انجام خواهد داد پیشروی طالبان به ضرر آمریکا و دولت غرب گرای کابل و به نفع ماست .
    • آرمانی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      1 1
      این چه حرفیه. طالبان هیچکدام افغانی نیستند. استراتژی دولت پاکستان اینه که روانیهای مرزی در کشور خودش رو به افغانستان میفرسته تا از شر اسلامگراها خلاص بشه. برای پاکسازی پاکستان، افغانستان رو فدا کرده. پاکستان منشاء اصلی این طالبانیهای کثیفه.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    10 18
    بی شک اگر امام خمینی در قید حیات بود از این مجاهدان شریف اسلام- که مورد تایید مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی هستند- حمایت می کرد
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    4 5
    از کارگران ساختمانی افغانی و سایر افغانی ها مقیم ایران تقاضا مندیم هرچه زود خاک ایران را ترک کنند و به جبهه های جنگ افغان علیه طالبان مشرف شوند البته منهای پول و تسلیحات ایران
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      3 2
      شما نمیخاد نسخه بدی. ساکت
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    2 4
    درود بر طالبان... مرگ بر آمریکا... به امید نابودی ارتش افغانستان و سقوط دولت دست نشانده ی افغانستان و تشکیل دولت انقلابی به دست طالبان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس