استیو منوشین

وزیر خزانه داری آمریکا در یادداشتی در یک روزنامه انگلیسی با بیان برخی ادعاهای واهی، اعمال فشار بر ایران را ضروری برشمرد.

به گزارش مشرق، وزیر خزانه داری آمریکا در یادداشتی مورخ یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷ که در روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» منتشر شده ، نوشت، آمریکا اعمال فشار بیشتر برای مهار رژیم ایران را لازم می‌داند.

 «استیو منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا در این یادداشت نوشته است: روز دوشنبه، شدیدترین فشارهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران اعمال می شود. این تلاش تنها بخشی از راهبرد دولت آمریکا برای تغییر رفتار حکومت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

منوشین در ادامه نوشت: در ساعات اولیه روز دوشنبه، وزارت خزانه داری تلاش‌های خود را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تکمیل خواهد کرد و بخش‌های انرژی، حمل و نقل و بانکداری و دیگر حوزه ها را هدف می‌گیرد. ما همچنین صدها هدف که قبلا از فهرست تحریم‌ها حذف شده‌ بودند را بازگردانده و همچنین بیش از ۳۰۰ هدف جدید را اضافه می‌کنیم. این امر موجب از بین رفتن معافیت از تحریم‌های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا می‌شود که با امید واهی تغییر رفتار ایران به این کشور اعطا کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه این  یادداشت با اشاره به جزئیات اقدام‌های ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده نوشت: ما تحریم‌هایی را علیه موسسات مالی خارجی که آگاهانه در تعامل مالی بانک مرکزی ایران هستند، اعمال می‌کنیم .  

منوشین با اتهام زنی‌های تکراری و درحالی که به قول خود شدیدترین فشارهای اقتصادی را علیه ایران وارد کرده ،مدعی شد: البته مردم ایران اهداف این تحریم‌ها نیستند. آنها قربانیان رژیم ایران هستند که اولویتش  انجام فعالیت‌های خرابکارانه تا سلامت شهروندان است. در تحریم‌های ما معافیت‌های بشردوستانه برای فروش مواد غذایی، دارو، وسایل پزشکی و کالاهای کشاورزی لحاظ شده است .

وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد: این وزارتخانه  اعمال تحریم‌ها را به شدت اعمال خواهد کرد.ما بانک‌ها، شرکت‌ها یا سایر نهادهایی که به دنبال اجتناب از اقدام‌های  واشنگتن هستند را تحمل نخواهیم کرد و آن‌ها را به عنوان همدست جاه طلبی‌های ایران تلقی خواهیم کرد.

استیو منوشین در خاتمه نوشت: آمریکا ساز وکار فشار حداکثری  برای جلوگیری از رسیدن منابع مالی جهانی به رژیم ایران و تا زمانی‌که دیگر این کشور تهدیدی علیه امنیت بین المللی نباشد را  هدایت خواهد کرد. ساز و کار فشار ما جوری طراحی شده تا رژیم ایران را به میز مذاکره آورده و توافق بسیار بهتر از برجام حاصل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد مجدی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    3 0
    تحریم های شما مثله پنیر سوئیسی سوراخ زیاد داره! موفق باشی یانکی خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس