کد خبر 907984
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
داورزنی و ضیایی

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در وزارت ورزش فقط دو نفر مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها می‌شوند و من جزو این دو نفر نیستم.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی درباره تمایل نداشتن احمد ضیایی به کنار رفتن از ریاست فدراسیون والیبال بیان کرد: موضوع فدراسیون ها سلیقه افراد نیست. قانون را همه باید رعایت کنیم البته من چنین صحبتی را از آقای ضیایی نشنیدم اماطبیعی است او هم باید قانون را رعایت کند. همه ما تلاش می کنیم قانون را رعایت کنیم. شاید خیلی ها نقطه نظر مثبتی نسبت به این قانون  نداشته باشند اما وقتی قانون تصویب می شود همه باید تمکین کنیم تا آسیبی به کشور نرسد چون برخی رفتارها بار سنگینی برای کشور دارد.

او در پاسخ به این پرسش که برای والیبال نگران نیست، گفت: نه نگرانی ندارم.

همچنین داورزنی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون جودو درمورد انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌هایی که روسای آنها به علت بازنشسته بودن باید بروند، بیان کرد: خوشبختانه بحث فدراسیون جودو هم نهایی شد و سرپرست کار خودش را شروع می‌کند. سرپرست فدراسیون هندبال را هم معرفی کرده‌ایم. تا الان از 10 فدراسیون، سرپرست هفت فدراسیون را مشخص کرده‌ایم و بقیه فدراسیون‌ها را تا زمان خودش انجام می‌دهیم.

داورزنی در مورد استعفای خادم از فدراسیون کشتی نیز گفت: با توجه به نتایج مسابقات 2017 و 2018 دغدغه‌ و نگرانی‌هایی در جامعه کشتی بود و فشار هم روی فدراسیون وجامعه کشتی وجود داشت. خادم سال گذشته از سمت خود استعفا داد که مجمع با آن مخالفت کرد و امسال دوباره این کار را انجام داد و از وزیر محترم ورزش درخواست کرد که هرچه سریع‌تر مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شود. وضعیت کشتی برای ما هم مهم است. نواب رئیس، دبیر فدراسیون و سایر افراد کمیته فنی هم استعفا دادند اما بنی تمیم و لایق به کار خود برگشتند تا رویدادی را که در استان گلستان برگزار شد را مدیریت کنند و کشتی آسیب نبیند. در یکی دو روز آینده وضعیت کشتی را مشخص می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که هرچه سریع تر مجمع انتخاباتی فدراسیون را برگزار کنیم.

او ادامه داد: زمانی که سرپرست می‌گذاریم تا سه ماه باید شرایط برگزاری مجمع و ثبت نام انجام شود و ما تلاش می‌کنیم که این مدت زمان را کوتاه تر کنیم تا آسیبی به برنامه‌های کشتی وارد نشود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درمورد نظرش نسبت به استعفای خادم گفت: رسول 8 - 9 سال برای کشتی زحمت زیادی کشید و من از همینجا از او تشکر می‌کنم. این کاری هم که انجام داد و استعفا داد فکر می‌کنم به خاظر کمک به کشتی بوده تا فضای به وجود آمده را مدیریت کند. او فرد توانمندی است و در ورزش از توانمندی‌اش استفاده خواهیم کرد.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که در وزارت ورزش و جوانان چند نفر بازنشسته هستند و باید بروند تاکید کرد: در وزارت ورزش دو نفر هستند که مشمول این قانون می‌شوند. یکی از آنها خانم محمدیان و اجازه بدهید نام نفر دیگر را نگویم چون دنبال این است که از یک قانون خاص استفاده کند و ممکن است که کارش درست شود اما برخلاف آنچه می‌گویند من بازنشسته نیستم و این قانون مربوط به کسانی می‌شود که حکم بازنشستگی دارند و با استفاده از تبصره ایثارگری مشغول به کار بوده‌اند. از این رو من هنوز هم در خدمت شما هستم.

داورزنی در مورد مطرح بودن نام‌هایی چون امیررضا خادم، علیرضا حیدری برای ریاست فدراسیون کشتی گفت: قطعا مجمع فدراسیون رئیس را انتخاب می‌کند. هرکسی می‌تواند برای ریاست کاندیدا شود اما خود مجمع است که رئیس را انتخاب می‌کند. حتی ما برای اینکه شائبه‌ای به وجود نیاید اعلام کردیم سرپرست فدراسیون‌ها حق کاندیداتوری ندارند و سرپرستانی هم که برای فدراسیون‌ها انتخاب شده‌اند در مجمع انتخابی آن فدراسیون ثبت نام نمی‌کنند.

او در پاسخ به این پرسش که عمادی که به عنوان سرپرست فدراسیون جودو انتخاب شده حکم نایب رئیسی ندارد و چرا او را به عنوان سرپرست انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: عمادی عضو هیات رئیسه بود و زمانی که به عنوان نایب رئیس معرفی شد همزمان شد با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از این رو ما ابلاغ حکم او را انجام نداده‌ایم تا تعیین تکلیف کنیم. از آنجا که خود او تمایلی ندارد کاندیدا شود به عنوان سرپرست انتخاب شد. اگر او تمایل داشت تا در مجمع انتخاباتی فدراسیون شرکت کند از او به عنوان سرپرست استفاده نمی‌کردیم.

داورزنی افزود: ما در هندبال یکی از مدیران خودمان را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم چون مطرح شده بود که ممکن است نایب رئیس و دبیر تمایل داشته باشند برای مجمع انتخاباتی کاندیدا شود. در قایقرانی و ناشنوایان مثل هندبال از مدیران خودمان سرپرست گذاشتیم تا شائبه ای بوجود نیاید. در کل ما سعی می‌کنیم برای اینکه شائبه‌ای به وجود نیاید از افراد بی طرف برای سرپرستی فدراسیون‌ها استفاده کنیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد  تعیین سرپرست برای فدراسیون کاراته نیز گفت: با توجه به اینکه کاراته مسابقات قهرمانی جهان را دارد، برای اینکه نمی خواستمی این جابجایی به کاراته ایران آسیب بزند بنابراین گذاشتیم  بعد از مسابقات قهرمانی جهان سرپرست را معرفی کنیم و الان هم آقای فرجی همراه تیم است و بین او و وزارت ورزش هماهنگی وجود دارد.البته می دانید که  افرادی که پیش از موعد مقرر بازنشسته شده‌اند، افراد جانباز و معلول می‌توانند یک بار درخواست بازگشت به کار دهند و اگر موافقت شود ما هم مشکلی نداریم اما تا الان که با شما صبحت می کنم آقای فرجی کتبا چیزی به ما اعلام نکرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس