به گزارش مشرق؛ عبدالله شهبازی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

من اهل تظاهر به دین و معنویت و این چیزها نیستم. اگر اعتقادی و باوری دارم، درست یا غلط، برای خودم است. در بحث‌ها هم سعی می‌کنم حرفم مستند و عقل‌پسند باشد، یعنی قابل محک زدن برای هر کسی با هر باوری،‌ و متوسل نشوم به تعابیر دینی و استفاده از آن‌ها به نفع نظراتم. اگر بخواهم، تبحر و سوادش را ندارم.

ولی در این چهل ساله چیزهایی دیده‌ام که خیلی ‌عادی نیست. این مدیریت فشل باید همان دهه اول انقلاب مملکت را تحویل می‌داد به مدعیان و می‌رفت دنبال کارش. نظرات بعضی مدیران زمان جنگ را که الان آدم می‌بیند، و «نبوغ»شان را در  ۶۰- ۷۰ سالگی، که باید سنین بلوغ و پختگی و نظریه‌پردازی و انتقال تجربه به نسل جدید باشد، حیران می‌شود که اینان در ۲۰- ۳۰ سالگی چگونه جنگ و مملکت را اداره می‌کردند.

امام راحل معنویت و اخلاصی داشت که به تنهایی موتور انقلاب و نظام بود. این اخلاص و معنویت را، که در آدم اعتماد و یقین به موفقیت ایجاد می‌کرد، در منش و رفتار رهبری می‌بینم. البته دلم می‌خواهد که خیلی چیزها عوض شود و خیلی کارها بشود در جهت کارآمد کردن اوضاع. ‌ولی نمی‌شود. در مقابل، آن اخلاص را که می‌بینم ‌یقین پیدا می‌کنم که روزی خواهد شد و نباید ناامید بشوم و ببرم.

در این سال‌ها اتفاقات عجیب و غیرعادی کم نبوده. وقتی رفتیم سوریه برای حفظ تمامیت ارضی این کشور، کسی موفقیت ما را پیش‌بینی نمی‌کرد. به عکس، بسیاری از داخلی‌ها، حتی در میان چهره‌های برجسته نظام، مخالف بودند و دستکم متلکی می‌گفتند. ولی خب، دیدیم که شد. موفق شدیم و خیلی عجیب بود.

همین چند ماهه دو نمونه دیدیم: یکی ماجرای خاشقجی که اتفاق خیلی غیرقابل محاسبه‌ای بود. نمی‌خواهم شور کنم قضیه را، ولی شبیه به «امداد غیبی» و «معجزه» بود. دیگری، هو شدن تلویزیون ایران اینترنشنال، و به تبع آن بی‌بی‌سی فارسی و منوتو، و متلاشی شدن تیم قوی رسانه‌ای که جمع کرده بودند و برنامه‌های بزرگی داشتند.

فکر می‌کنم سیاست فقط همین محسوسات و حساب و کتاب‌های عادی نیست. یک چیزهایی هم هست که در محاسبات‌مان درک نمی‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    26 3
    قبول دارم ومن هم بر این نظرم
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    15 2
    دقیقا
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    6 0
    همه اینها به شرط این است که سرباز شیطان نباشیم و بنده ی الله باشیم مثلا الله جل جلاله فرموده اند با کفار سازش نکنید و کفار رو به سرپرستی خود برنگزینید ولی وقتی با معاهده های ننگین و شرم آور مانند fatf و برحام و npt از کفار تبعیت می کنیم و البته از منافقین و تروریست هایی مانند جبهه النصره(به واسطه ی ترکیه) و تروریست های طالبان(به صورت مستقیم با تاسیس دفتر و دادن پول و امکانات) دفاع می کنیم نباید انتظار داشته باشیم خداوند کمکمان کند.
  • هومن IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    7 0
    حيله ها و چاره ها گر اژدهاست پيش الا الله آنها جمله لا ست
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    4 7
    کسی هم فکرنمی کردترامپ پیروزانتخابات بشه بااون حمایت حاج حسین اوباما ،پس اینم معجزه س
  • FR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    5 0
    دقیقا احساس تان مشترک است با کسانی که ایمان قلبی دارند وبه نور بیش از تاریکی معتقدند....حتی هاله ای از نور!
  • محمدرضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    6 0
    و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امرهی قد جعل الله لکل شئ قدرا—سوره مبارکه طلاق ایه 2 و 3 قابل توجه کدخدا پرستان...
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    2 3
    عبدالله شهبازی یک پژوهشگر بسیار توانمندی هست . او در نوشته هایش نیز با سند و مدرکی که ارائه می کند هر خواننده ای مخالفی را بایکوت می کند. شهبازی طرفدار هیچ جناح و جریانی نیست مستقل فکر می کند مستق می نویسد مثل روشنفکرها فقط یک جانب قضیه را نمی گیرد البته الحمدلله نویسندگان روشنفکر دیگری هم داریم قضیه را بازتاب می دهند مثل آبادیان لطف الله آجدانی یا آدمیت که فارغ از فکرشان قلمشان به حق نیز می چرخد. اما شهبازی واقعا استثناست
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 3
    بی بی سی و من و تو چه شدند ؟ تابود شدند ؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    2 0
    بله این هم معجزه است که یه نفر دو تابعیتی رییس بانک ملی بشه بعدش حراست بانک اعلام کنه طرف قصد فرار داره اما از مرزها رد بشه و بره کانادا و مردم ایران را مسخره کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس