محسن هاشمی نمایه

چهارمین شهردار تهران هم رفتنیست؛ محسن هاشمی همچنان مشغول انتقاد از قالیباف است!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عضو شورای شهر: مردم برای رسیدن به نتیجه عجله دارند!

«ناهید خداکرمی»، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای شورای شهر تهران که چندی قبل، استفاده شخصی برادرش از خودروی شورا سبب‌ساز انتقادات فراوانی به وی شد؛ به تازگی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز پیرامون شرایط شهردار آینده تهران نوشته است:

«شرایط امروز کشور به شکلی است که حاشیه‌ها با اهمیت‌تر از اصل موضوعات شده و ممکن است یک مسأله کوچک به یک بحران تبدیل شود. این امر هم به خاطر این است که مردم و مسئولان کشور برای به نتیجه رسیدن عجله دارند و یا اینکه همه به دنبال این هستند که ظرف چند ماه به آنچه که می‌خواهند، برسند.»

او همچنین می‌افزاید:

تاب و توان مردم ایران در برابر موضوعات مختلف کم شده و این امر هم به علت مشکلات فراوان و سخت بودن شرایط اقتصادی، ترافیک، مسائل معیشتی و غیره است. این معضلات در تهران بیش از نقاط دیگر کشور به چشم می‌آید. تهران به دلیل پایتخت بودن و تمرکز بسیاری از امور در آن، مشکلات آن نمود بیشتری پیدا می‌کند. همه اینها باعث شده است که گاهی اوقات به مدیران و دست‌اندرکاران اجازه کار و فعالیت مناسب و با آرامش داده نشود. به قدری مدیر را درگیر حاشیه می‌کنند و یا خود او درگیر حواشی امور می‌شود که روند اصلی کار به حاشیه رانده می‌شود.[1]

*بایستی به خانم خداکرمی یادآوری کرد چیزی که کم شده نه صبر و تحمل مردم برای تحقق خواسته‌هایشان بلکه کارآمدی شورای شهر است.

شورای شهری که اگرچه فهرست اصلاح‌طلبان برای آن بصورت یکجا با رأی مردم پیروز شد اما طی یکسال و چند ماه گذشته به جای پرداختن به دغدغه‌های اصلی مردم تهران بیشتر مشغول دغدغه‌های خود نامگذاری معابر، انتخاب 5 شهردار و سرپرست برای تهران، پرونده‌سازی برای شهردار سابق، اخراج کارکنان شهرداری و زمزمه برای گرفتن مالیات منطقه‌ای از مردم بوده است.

از طرفی پیش از این نیز به امثال خانم خداکرمی و دوستان ایشان هشدار داده شده بود که «شهرداری» و اداره امور تهران بزرگ پس از «محمدباقر قالیباف» کار سختی خواهد بود اما آنها این حرف را یک کنایه سیاسی صرف تلقی کردند و پای به عرصه‌ای گذاشتند که امروز نقطه تاریک دیگری را به پرونده جریان سیاسی چپ افزوده است.

در واقع کار به جایی رسیده است که حتی اصلاح‌طلبان ستادی نیز اعتراف کرده‌اند که شورای شهر پنجم تهران وقت خود را هدر داده است.

البته و متأسفانه، پای هیچکدام از این اعترافات نیز که وسط نباشد؛ مسئله انتخاب 5 شهردار و سرپرست برای کلانشهر تهران به قدر کافی مایه آبروریزی برای اصلاح‌طلبان بوده است.

این نکته هم برای اعضای محترم شورای شهر لازم به یادآوری است که این مردم، همان مردم دوران 12 ساله شهرداری اصولگرایان هستند که انتظاراتشان حتی زودتر از زمان مورد توقع برآورده می‌شد.

اما اینکه امروز به روز اصلاح‌طلبان گرفتار آمده‌اند و از این می‌شنوند که تحملشان کم است؛ مسئله دیگریست...

پیش از این، احمد حکیمی‌پور، عضو سابق شورای شهر تهران و از فعالان اصلاح‌طلب درباره شورای فعلی گفته بود:

«متأسفانه شورا اسیر فضاهایی شده که برایش ساخته می‌شود. انگار بعضی از دوستان بیشتر برای گروه‌های تلگرامی کار می‌کنند تا برای مردم شهر تهران.»

او همچنین در اشاره به روند طی شده برای انتخاب 4 مدیر سابق شهرداری توسط اصلاح‌طلبان نیز تصریح کرده بود: روند طی شده در شورای شهر برای انتخاب شهردار، نشانه ناشکری و قدرنشناسی در برابر رأی مردم و از بین بردن فرصت‌ها است.[2]

***

توصیه نماینده اصلاح‌طلب به وزرای دولت: خدای یکتا را پرستش کنید و نماز اول وقت بخوانید

«سهیلا جلودارزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس طی یادداشتی که در اختیار روزنامه جام جام قرار داده، به ذکر تدابیری برای دولت به منظور هماهنگی بیشتر میان دولتمردان پرداخته است.

در یادداشت او می‌خوانیم:

من به همه وزیران محترم توصیه می کنم که نمازشان را اول وقت در مقابل پروردگار به جا بیاورند. مردم ایران سختی زیادی را به خاطر حفظ این نظام تحمل می کنند و جا دارد که آقایان ان شاءا... با نیت خدمت از خودشان بگذرند و به حل مسائل مردم فکر کنند و بدانند که مردم قضاوت می‌کنند. این مساله باعث می‌شود که اختلافات کم شود.

او در بخش دیگری از یادداشت خود می‌نویسد:

خوب است که اخلاق را سرلوحه امور قرار دهند و خدای یکتا را بپرستند و از پرستش خود، نفس، شیطان، پول و مقام دوری کنند که اگر اینگونه باشد اختلافات خود بخود حل می‌شود.

جلودارزاده همچنین با تأکید بر اینکه «برای حل اختلافات همه ما باید آدم شویم. اول خودم را می‌گویم و بعد هم دوستان»؛ این بیت شعر را نوشته است که:

مایه آرام دل چشم هوس بستن است

از تپش آسوده است باز نظر دوخته[3]

*ما قضاوت درباره انشای خانم جلودارزاده که خود زمانی در همین نزدیکی از مدیران دولت رئیس‌جمهور روحانی بوده‌اند را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

جلودارزاده از نمایندگان مستعفی مجلس ششم نیز هست...

***

چهارمین شهردار تهران هم رفتنیست؛ محسن هاشمی همچنان مشغول انتقاد از قالیباف است!

آرمان امروز گزارش داد: محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران به تازگی در پاسخ به اینکه «بسیاری از مردم معتقدند اتفاق خاصی در این دوره –از شورای شهر- برای شهر نیفتاده است و همچنان با دوره قالیباف مقایسه میکنند» گفته است:

«شاید مناسب نباشد که دستاوردهای مدیریتی 12 ساله را که در دوران رونق اقتصادی و ساخت و ساز و همچنین استفاده از تسهیلات بانکی، تهاترهای ملکی و پیش فروش تراکم بود را با عملکرد 12 ماهه در دوره‌ای که وارث بدهی سنگین بانکی، رکود در ساخت و بحران نقدینگی است، مقایسه کنیم، البته در همین دوره نیز علایم تغییر و تحول در مدیریت شهری دیده شده است اما قبول دارم که این علائم آنگونه که مردم انتظار داشتند قوی و فراوان نبوده است و نیاز به این داریم که این تحول چشمگیر و نمایان باشد.»[4]

*سؤال اساسی از آقای هاشمی و همفکران ایشان در شورای شهر تهران این است که اگر می‌دانستند شرایط برای روش مدیریت آنها مناسب نیست پس چرا از مردم رأی گرفتند و به شورای شهر آمدند؟!

از طرفی اصلاح‌طلبان بالاخره بایستی مشخص کنند که دوران ریاست‌جمهوری احمدی نژاد دوران رکود اقتصادی بوده یا رونق اقتصادی؟!

به سخن دیگر، نمی‌شود در هنگام بدگویی از دولت سابق کراراً عنوان شود که اوضاع اقتصاد کشور سیاه بوده اما در هنگام ارائه کارنامه اصلاح‌طلبان در دولت و شورای شهر مدام عنوان شود که رونق گذشته دیگر وجود ندارد!

محسن هاشمی همچنین بایستی به این سؤال واضح پاسخ بدهد که عدم توانایی و لکنت اصلاح‌طلبان برای معرفی یک شهردار بی‌حاشیه و غیر بازنشسته برای تهران بزرگ چه ربط و ارتباطی به قالیباف دارد؟!

آیا اینکه شهرداری تهران طی یکسال و چند ماه گذشته 4 شهردار و سرپرست را تجربه کرده و اینک می‌رود تا پنجمین مدیر خود را نیز مشاهده کند ربطی به روش‌های مدیریتی قالیباف داشته است؟!

مسئله اصلی بر سر ناکارآمدی اصلاح‌طلبان است...

چهره‌هایی که با سیاه‌نمایی از اوضاع تهران از مردم رأی ستاندند اما نه تنها قادر به تکرار کارنامه شهرداری اصولگرایان نیستند بلکه به دنبال این هستند تا با روش‌هایی مثل اخراج کارکنان شهرداری، ستاندن مالیات بیشتر از مردم و سیاسی بازی در شورای شهر؛ متد جدیدی از مدیریت را به مردم عرضه کنند که البته مشخص شده این روش‌ها هرگز در نظر مردم خوشایند نیست.

گفتنیست، علیرغم وجود این انتقادات اما محسن هاشمی، لایق‌ترین گزینه در اردوگاه چپ برای شهرداری تهران است که البته همانطور که پیش‌تر در وبلاگ مشرق توضیح دادیم؛ به دلیل معدل پایین اصلاح‌طلبیِ وی، ستاد اصلاحات خیال ندارد روی خوشی به شهرداری او نشان بدهد.

اعضای شورای شهر طی روزهای اخیر در حال فرستادن پالس‌های مثبت نسبت به شهرداری عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن هستند. این در حالی است که سن آخوندی از افشانی (شهردار فعلی که به دلیل بازنشستگی باید از ساختمان بهشت برود) بیشتر است![5]

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/237576

2_ mshrgh.ir/849901

3_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3823936

4_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/237556

5_ mshrgh.ir/907350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • فقط وطن IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    24 2
    خدای یکتا رابپرستیم ونماز اول وقت بخوانیم
    • حسین PL ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      22 0
      بله در زبان این را میگن ولی در دل کدخداپرستند و نوکری و سرسپردگی خود را به آمریکا در اسرع وقت اثبات میکنند. اینها بدترین منافقان تاریخ معاصر ایرانند.
    • امید IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      2 0
      وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ ﴿سوره مبارکه بقره آیه۱۴﴾
  • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    102 1
    باز هم صبح روز اول هفته و خزعبلات مشمئز کننده اصلاح طلبان تهوع آور که خُلق مردم را تا آخر هفته تنگ می کند! خدا لعنت کند کسانی را که با مردم فریبی باعث روی کار آمدن این تهوع آوران شدند!
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    68 1
    خانم سهیلا دست پیش میگیری که پس نیفتی ؟!!! دیگه با این افتضاحات اقتصادی و اخلاقی و پسرفت های هسته ای و ... کار اصلاح طلبان با کرام الکاتبینه.
  • SE ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    60 1
    اصلاح طلبان شیطان پرست هستند و جز ابلیس خدایی ندارند.
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      34 0
      احسنت
    • تبریزی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      28 1
      صد رحمت به شیطان پرستان باز یک سری قوانین پایبند هستند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    30 1
    #سرطان_اصلاحات
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    29 1
    خدا رو هم در کنار پولی پرستیتان قرار بدهید بندگان دنیا و اهل فریب و نیرنگ
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    24 1
    خدا رو هم قبول کنید دنیا پرستان قدرت طلب
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    26 0
    مگه خدای نکرده قبلا مشرک بودند که حالا توصیه میشود خدای یکتارا پرستش کنند؟
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      19 0
      خوب واضح و مبرهنه که قبلا کدخدا پرست بودن حالا که دیدن کدخدا تحریمشون کرده ادای مسلمونی درمیارن این اصلاح طلبان...
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    26 1
    این مردم مردمی که اصلاح طلبا شده ورد زبونشون کدوم مردمن ؟ مردمیکه در اثر خیانتها و چپاولها و ناکارامدی این گروهک آمریکایی بخاک سیاه نشستن و از شدن فشار دارن بال بال میزنن یا مردمیکه قلاده سگ پشمالوشونو دست میگیرن و بعد از رفتن به کنسرت با سگه و زنان مستهجن دور همی رقص میکنن و قر و عشوه میدن ؟ کدومش ؟
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    30 1
    اگر بخدا اعتقاد داشتند مردم را به این حال و روز نمی کشاندند
  • BE ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    26 1
    خداوکیلی سر کار گذاشتن ملت رو این اسهال طلبان بی خاصیت / فتوا هم میدن!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    15 0
    چرند گویان اسلاحتلب دوباره به صف شدن
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    11 0
    اصلاحتچیان اول فکر خودشان هستند وپس از 8سال شاید برای انجام وظیفه به صرافت افتند
  • BE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    3 0
    حجت الاسلام جلودار زاده
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    8 0
    خدایا بازمانده های این خانواده را هم زودتر بازنشست بفرما
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    12 0
    مردمیکه رأی دادن باید نتیجه رأیشون رو هم تجربه کنند.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    11 0
    اگر خداپرست بودین با رشوه نماینده نمی شدی
  • BE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    7 0
    عکس جالبیه / فقط جای جمیله خالی بود
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    7 0
    والا من ۳۶ ساله شدم، فوق لیسانس دارم، چندین جا کار کرده ام، هنوز نتوانستم یک شغل ثابت پیدا کنم، هنوز ازدواج نکرده ام، افسرده و ناامید شده ام، خانم نماینده شما بگو من تا کی صبر کنم؟!
    • زیبا احمدپور از تبریز ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      9 0
      تا پای گور صبر بفرمایید تا نمایندگان مجلس اون دنیا مشکلتان را حل کنند
  • مفتی اعظم BE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    13 0
    از امروز به بعد انشاالله بچه های خوبی میشن / نماز صبح رو سر وقت میخونن خدا پرستی پیشه میکنند و بی خیال کدخدا میشن / علی برکت الله
  • مهدی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 0
    پوست پوست تمساح کروکودیل کلفت و مثل اونا وحشی هم هستن و فقط و فقط حرافی و بخور بخور بلدن اینا
  • مهدی IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 0
    وقت اذانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس