کد خبر 907552
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه گفت به طور جدی انتصاب سخنگوی وزارت خارجه این کشور برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق،«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه گفت انتصاب «هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل در نظر می‌گیرد.

 «فاکس‌نیوز»، از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا روز سه‌شنبه گزارش داد «هیثر ناوئرت»، سخنگوی فعلی وزارت خارجه آمریکا، از جمله اصلی‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به شمار می‌رود. 

منابع آگاه به فاکس‌نیوز گفته‌ بودند ناوئرت روز دوشنبه در دفتر کار ترامپ با او دیدار کرده، اگرچه هنوز مشخص نیست درباره موضوع گفت‌وگوی آنها چه بوده است. نام چند گزینه احتمالی دیگر از جمله «جیمی مک‌کورت»، سفیر آمریکا در فرانسه برای جانشینی نیکی هیلی مطرح است. 

بیشتر بخوانید:

آغاز اجرای کمک نظامی آمریکا به اسرائیل

وزارت خارجه آمریکا به دنبال ایجاد ناآرامی در ایران

نیکی هیلی که یکی از همسوترین اعضای تیم ترامپ محسوب می‌شود چند هفته پیش در خبری غیرمنتظره اعلام کرد از سمتش به عنوان نمایندگی آمریکا در سازمان ملل کنار می‌رود. بعد از اعلام این خبر، گمانه‌زنی‌هایی درباره گزینه‌های جانشینی او مطرح شده است.

غیر از ناوئرت، «دینا پاول»، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان، «کلی آیوت»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، «ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس‌جمهور آمریکا، «جیمی مک‌کورت»، سفیر آمریکا در فرانسه نفراتی هستند که تا کنون نامشان برای جانشینی هیلی مطرح شده است.

نیکی هیلی در دوران حضور در این سمت تلاش کرد تمرکز بسیاری از نشست‌های سازمان ملل متحد را از مسئله رژیم صهیونیستی دور کرده و بحث را به ایران و حزب‌الله تغییر دهد. این موضوع، بارها با اعتراض سفیر روسیه رو به رو شد که از هیلی خواست به دستور کار نشست‌ها توجه کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس