کد خبر 907403
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
رسانه ها نمایه

این گاف بزرگ در اختلاف لحن گزارش با زمان انتشار آن نشان می‌دهد که یا حضرات «بی‌بی‌سی» در خوابی گران بودند و یا احتمالا قرار بوده این گزارش، حداقل حدود ۲-۳ هفته پیش منتشر شود.

به گزارش مشرق، پس از یک سکوت گورستانی سه هفته‌ای در رسانه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه همچون «بی بی‌سی»، «دویچه وله»، «یورو نیوز»، «رادیو زمانه»، «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «گویا نیوز» و «رادیو فرانسه» در مقابل راهپیمایی شگفت انگیز اربعین، سرانجام از عصر روز سه‌شنبه که تقریبا این راهپیمایی عظیم بعد از حدود ۲۰ روز به انتهای راه خود رسید، رسانه‌های فوق شروع به درج خبر و گزارش و عکس و تحلیل از این راهپیمایی نمودند! یعنی پیش از پایان این همایش فوق‌العاده ۲۰-۳۰ روزه، کوچکترین خبر یا گزارش و یا تصویر از این بی‌نظیرترین تجمع انسانی تاریخ در این رسانه‌های به اصطلاح معتبر انعکاس نیافت که مبادا باعث جلب توجه حتی عده‌ای به این مراسم شوند! این در حالی بود که انواع و اقسام خبرهای کوچک و بزرگ با آب و تاب فراوان برروی صفحات این رسانه‌ها، نقش می‌بست.


اما طرفه آنکه در این به اصطلاح خبررسانی کهنه و دیرهنگام که همه استانداردهای رسانه‌ای را زیرپا گذارده و ابتدایی‌ترین قوانین خبررسانی را نادیده انگاشتند، به شیوه‌ای آماتوری و شعاری و به سخیف‌ترین شکل و پیش پا افتاده‌ترین صورت به تخطئه و تخریب این حرکت مردمی پرداختند. همه این رسانه‌ها که گویی از یک منبع، دستور و بخشنامه دریافت کرده و با یک رویکرد و موضوع و حتی مطلب و بعضا تیترهای مشابه، این گزارش‌ها را ارائه نمودند، در ابتدا پیاده‌روی اربعین را اقدامی دولتی و حکومتی اعلام کرده و سپس با ارائه آمارهای جعلی و محاسبات پرغلط، سعی کردند، هزینه بودجه‌های دولتی را برای این مراسم القاء کنند.


مثلا «بی بی‌سی» در یک گزارش به اصطلاح تحلیلی و البته ساده‌لوحانه، مراسم راهپیمایی اربعین را بسیار گران اعلام کرد و بدون آنکه نذر و نیاز و ایثار میلیون‌ها خانواده عراقی و ایرانی را در نظر بگیرد (که البته این گونه مسائل معنوی به اذهان منجمد و خشک حضرات «بی‌بی‌سی»نویس اساسا راهی ندارد) با چند محاسبه غلط (که حتی یک دانش‌آموز دوره راهنمایی قدیم هم از پسش برمی‌آید) رقمی نجومی را جهت هزینه‌های اربعین نتیجه گرفت! مثلا از ضرب ۱۵۰ هزار در عدد یک میلیون، رقم ۱۵۰ هزار میلیارد را بدست آورد!! یا با جست‌وجوی بسیار در لایحه بودجه، ردیف بودجه‌هایی که برای زیر ساخت‌های استان ایلام و یا جهت تهیه فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته شده بود را به پای زائران اربعین نوشته و به جز آن رقم ۲ هزار میلیون ریال بودجه استان ایلام را ۲۰ میلیارد تومان معنی کرد!! سپس بدون دلیل و مانند آن مثل طنز معروف، جلوی رقم مورد نظرش را تا دلش خواست، صفر قرار داد! اما گزارش فوق را که «بی‌بی‌سی» در تاریخ ۷ آبان یعنی روز پایانی راهپیمایی اربعین ارائه کرد، با این جمله شروع می‌شد:


«جمهوری اسلامی ایران در حال برنامه‌ریزی و مقدمه‌چینی برای برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین ۹۷ است.»!


این گاف بزرگ در اختلاف لحن گزارش با زمان انتشار آن نشان می‌دهد که یا حضرات «بی‌بی‌سی» در خوابی گران بودند و یا احتمالا قرار بوده این گزارش، حداقل حدود ۲-۳ هفته پیش منتشر شود ولی به دلیل همان سیاست‌های رسانه‌های وابسته‌ای مانند «بی‌بی‌سی» در بایکوت اخبار راهپیمایی اربعین، انتشار آن تا ۳ هفته به تعویق افتاد!!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    6 0
    لعنت خداوند بر دشمنان خاندان رحمت و مودت
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    5 0
    الحق که گورستان تنها نقطه برازنده این لاشه های متعفنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس