فدراسیون فوتبال عربستان سعودی

7 عضو فدراسیون جنوب غرب آسیا از عضویت این فدراسیون خارج شدند تا سعودی‌ها دچار بحران بزرگی در ورزش شوند.

به گزارش مشرق، 5 ماه پیش عربستان یک فدراسیون من درآوردی به نام «فدراسیون جنوب غرب آسیا» ایجاد کرد تا به رویای ریاست AFC برسد و شیخ سلمان، رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم پیمانش یعنی قطر و ایران را کنار بزند.

این فدراسیون تازه تاسیس با لابی سعودی ها 10 عضو پیدا کرد و در این 5 ماه گذشته نیز عربستان با اقدامات مختلف به دنبال عضوگیری و یارکشی بود تا در انتخابات ریاست جدید AFC  رای بیشتری برای شکست دادن شیخ سلمان و متحدانش داشته باشد.

سعودی‌ها ماه گذشته رسما اعلام کردند که عادل عزت، رئیس فدراسیون عربستان از سمتش استعفا کرده و خود را برای رقابت در انتخابات جدید ریاست AFC آماده می‌کند. تقابل عادل عزت و شیخ سلمان در این انتخابات جنگ روانی ای را میان اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به راه انداخته است و اعضا غالبا به دو طیف تقسیم شدند. گروهی حامی عربستان و هم پیشمانش هستند و گروهی دیگر حامی شیخ سلمان و قطر هستند که ایران از جمله حامیان رئیس وقت AFC است. چون روی کار آمدن سعودی ها در AFC برای فدراسیون ایران بسیار اتفاق بدی خواهد بود و موضوع زمین بی طرف که با بهانه جویی سعودی ها از 3 سال گذشته به راه انداخته شده، ادامه خواهد یافت.

در جدیدترین خبر شبکه الکاس قطر خبر داد که اعضای فدراسیون جنوب آسیا عبارتند از: بنگلادش، هند، نپال، بوتان، مالدیو، سریلانکا و پاکستان رسما از عضویت فدراسیون جنوب غرب آسیا عربستان خارج شدند.

با این خبر 7 عضو از 10 عضو فدراسیون من درآوردی سعودی‌ها از اتحادیه عربستان خارج شدند و حکم فروپاشی این فدراسیون امضا شد. سعودی‌ها که این فدراسیون را برای رای جمع کردن و رویای ریاست در AFC تاسیس کرده بودند با این خبر به بن بست بزرگی رسیدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    0 0
    خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس