کد خبر 906773
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
نفت خام

مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه بعد از ارزیابی از بازخورد معامله روز گذشته نفت خام، نسبت به اعلام زمان عرضه بعدی اقدام خواهد شد، گفت: وزارت نفت نظرات اصلاحی را در اطلاعیه بعدی لحاظ می‌کند.

به گزارش مشرق، سیدعلی حسینی با اشاره به معامله ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام در اولین عرضه در رینگ صادراتی بورس انرژی گفت: برای عرضه بعدی نفت خام، باید منتظر اعلام شرکت ملی نفت باشیم؛ چراکه برنامه‌ریزی در این خصوص به این شکل است که ارزیابی از بازخورد عرضه دیروز صورت گرفته و بر اساس آن تصمیم گرفته شود که آیا عرضه‌های دیگری صورت گیرد یا زمان آن چه وقت باشد.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: به لحاظ قانونی و کارشناسی، عرضه دیروز یک عرضه موفق به شمار می‌رفت؛  چراکه حداقل خرید تعیین شده برای آن، ۳۵ هزار بشکه بوده؛ در حالی که ۲۸۰ هزار بشکه معامله شد و به نظر من عرضه موفقی بود. باید توجه داشت که این اولین باری بود که این عرضه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

ترامپ با بورس نفتی ایران کیش و مات می‌شود؟ +جدول

وی تصریح کرد: هر کار نو ملاحظات خاص خود را دارد و شرکت نفت نیز قبول کرده که اگر عرضه‌های نفت خام تداوم داشته باشد، حتما نظرات دست‌اندرکاران و فعالان اقتصادی در اطلاعیه‌های بعدی لحاظ شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم حضور شرکت چندملیتی در عرضه روز گذشته نفت خام چه بوده است، گفت: اطلاعات خریداران محرمانه است؛ ولی موارد مطرح شده در خصوص شرکت چندملیتی به نظر من شایعه است و صحیح نیست و مرجع رسمی هر گونه اظهارنظر راجع به خریداران، شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه(سمات) است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    ب.ز کجایی دقیقا" کجایی دوباره بییایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس