کد خبر 906726
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
شطرنج

رقابت‌های جهانی شطرنج در اسپانیا بهانه‌ای شده تا برخی‌ها تلاش کنند خود را به عنوان سرپرست در کنار تیم قرار دهند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های جهانی شطرنج از اواخر آبان ماه در اسپانیا آغاز خواهد شد. مجوز حضور 5 شطرنج‌باز به همراه یک سرپرست برای حضور در این رقابت‌ها صادر شده است؛ البته هزینه این ۵ شطرنج‌باز هم با خودشان است، اما ظاهرا فدراسیون تصمیم دارد 3 نفر را تحت عنوان سرپرست به این پیکارها اعزام کند.

کیومرث بیات (پدر دبیر مستعفی فدراسیون و رئیس هیات استان گیلان)، محمد بنایی (مدیر داخلی فدراسیون) و افشین تهرانی (مدیر سابق تیم‌های ملی) افرادی هستند که برای سفر به سرزمین ماتادورها چمدان بسته‌اند. این موضوع در شرایطی رخ می دهد که فداسیون شطرنج هنوز بدهی‌های بین‌المللی خود را تسویه نکرده و هزینه اعزام هر نفر به رقابت‌های جهانی هم حدود ۴۰ میلیون تومان است.

همچنین شنیده شده که 2 کارمند فدراسیون هم اعلام کرده‌اند با هزینه خودشان می‌خواهند به این مسابقات بروند و فقط از فدراسیون معرفی نامه‌ای برای صدور ویزای شینگن خواسته‌اند. گویا فدراسیون تصمیم دارد نقش آژانس‌های مسافرتی را برای کارمندان خود ایفا و آنها را در گرفتن ویزای شینگن کمک کند. ظاهراً فداسیون شطرنج برای آقایان به پاتوقی تبدیل شده و از آن برای رفتن به تورهای تفریحی استفاده می‌کنند.

این موضوعات در شرایطی در فدراسیون شطرنج رخ می‌دهد که بسیاری دیگر از رشته‌های ورزشی به دلیل مشکلات ارزی وضعیت خوبی ندارند و با تیمی ناقص به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند. حال باید دید که در نهایت چه نفراتی، چگونه و تحت چه عنوانی چمدان در دست گرفته و راهی اسپانیا خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس