کد خبر 906398
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
پرچم آلمان

وزیر دفاع آلمان در یک نشست مطبوعاتی در بحرین تاکید کرد که آلمان در صورتی در بازسازی سوریه شرکت خواهد کرد که یک روند سیاسی رضایت بخش با مشارکت همه احزاب سیاسی در این کشور به وجود آید.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، برلین برای مشارکت در بازسازی سوریه شرط گذاشته و "اورزولا فون در لاین"، و وزیر دفاع آلمان شرایط برای مشارکت کشورش در بازسازی سوریه را این طور توضیح داد که  سرمایه گذاری در سوریه تنها زمانی وجود خواهد داشت که یک روند سیاسی رضایت بخش در این کشور وجود داشته باشد که همه احزاب در آن مشارکت داده شوند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: برحفظ تمامیت ارضی سوریه توافق کردیم

وزیر دفاع آلمان که در یک کنفرانس مطبوعاتی در بحرین سخن می گفت همچنین تصریح کرد که یک بازسازی دوباره سوریه که بشار اسد از آن سود ببرد قابل تصور نیست.

"فون در لاین" تصریح کرد که جنگ در سوریه این کشور را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است. بازسازی دوباره سوریه میلیاردها هزینه خواهد داشت. من این را نمی بینم که اسد و متحدانش بتوانند از پس این هزینه هنگفت برآیند. بنابراین کمک جامعه بین‌المللی ضروری است. وی همچنین از احزاب درگیر در جنگ سوریه درخواست کرد تا دوباره به روند صلح سازمان ملل بپیوندند.

روز در استانبول یک نشست سوریه با حضور رئیس جمهور ترکیه، صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور روسیه برگزار شد.

این اولین نشست سوریه بود که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در آن شرکت کرد. آلمان تا به حال در درگیری های سوریه و تلاش برای حل آن نقش بزرگی را ایفا نکرده است.

سران کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه و روسیه در این نشست درباره شرایط در شهر ادلب در شمال غربی سوریه صحبت کرده‌اند. همچنین در این نشست درباره ادامه مجدد روند سیاسی برای حل بحران در این کشور بحث شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس