کد خبر 906253
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
مجرم

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی(ع) گفت: صدور ویزای اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم در مسائل عفاف و حجاب بوده که تا پایان آذر واحدهای گشت با استفاده از توان نیروی انتظامی به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به موضوع مقابله با اراذل‌واوباش افزود: طرح مقابله با اراذل‌واوباش طرح موفقی بوده و برخی از آن‌ها از استان فرار کرده‌ و برخی نیز آمادگی خود را در  عدم تخلفات اعلام کرده‌اند، برخی هم طی چندین مرحله عملیات دستگیر شده‌اند، یکی از این باندها که زمینه را برای تخلفات کلان آماده کرده بودند، اخیراً دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم موضوع ضرب و شتم اخیر یک روحانی در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمینهٔ ضرب و شتم روحانی امربه‌معروف که چند روز پیش رخ داد، نیروی انتظامی نسبت به این موضوع حساس شد و گروه ویژه‌ای برای کارکردن در این سوژه شکل گرفت و شخص خاطی دستگیرشده و برای ادامه روند در اختیار دستگاه قضایی قرارگرفته است.

آقاخانی ادامه داد: در رابطه با تیراندازی روز گذشته نیز باید گفت که یک زندانی که در بیمارستان بستری بوده اقدام به این عمل کرده و با وجوداینکه هیچ اطلاعاتی از شخص در دسترس نبود، ساعت ۲۲ دیشب و کمتر از پنج ساعت در استان هم‌جوار قم دستگیرشده و تحویل مرجع قضایی داده شد.

وی با بیان آمار مربوط به کشفیات پلیس در استان قم در هفت ماه نخست سال جاری تأکید کرد: درصد کشف وقوع نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد افزایش وجود داشته و در جرائم اقتصادی ۲۷ درصد افزایش کشفیات به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: تعداد باندهایی که متلاشی شدند ۱۳ درصد و دستگیرشدگان مواد مخدر قریب به ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

آقاخانی تخلفات موتورسیکلت‌سواران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: توقیف موتورسیکلت در سال جاری در استان ۱۱ درصد کاهش‌یافته و این نتیجه حاصل‌شده که کار فرهنگی مناسب‌تر از توقیف موتورسیکلت‌ها و برخوردهای قهری است.

ویگریزی به وضعیت رانندگی استان قم زد و بیان کرد: در موضوع رانندگی، وضعیت استان مناسب نبوده و در سال جاری نسبت به گذشته تعداد تصادفات جرحی ۴۲ درصد،در تصادفات فوتی ۱۹ درصد و در تصادفات خسارتی ۲۵ درصد افزایش وجود دارد، درمجموع نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش تصادفات وجود دارد که این رقم از هدف‌گیری ۱۵ درصد کاهش تصادفات فاصله دارد.

فرمانده انتظامی استان قم ابراز کرد: در بحث کالای قاچاق نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش تشکیل پرونده وجود داشته و از این تعداد، دستگیرشدگان چهار درصد و ارزش ریالی آن ۱۱ درصد افزایش داشته که درمجموع ۸۸ درصد افزایش جرائم در بحث قاچاق و ۸۶ درصد در زمینهٔ کشف افزایش وجود داشته است.

آقاخانی با اشاره به موضوع دستگیری سارقان در استان قم، مطرح کرد: دستگیری سارقان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال جاری تماس‌های فوریت‌های پلیسی ۳۹ درصد افزایش داشته و بالغ‌بر ۴۸۱ هزار و ۳۴۱ تماس با ۱۱۰ در طول هفت ماه سال جاری انجام‌شده که از این تعداد، ۲۲۱ هزار و ۷۲۱ مورد آن عملیاتی بوده و نیرو به صحنه اعزام‌شده و ۲۵۹ هزار و ۶۲۰ مورد تماس‌هایی بوده که از پلیس استان درخواست راهنمایی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: در زمینهٔ پاک‌سازی نقاط آلوده، ۱۶۰ مرحله طرح در سال جاری اجراشده و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش طرح وجود داشته است و این نشان‌دهنده وجود یک حرکت پرشتاب برای ایجاد فضای سالم در استان است.

آقاخانی با تأکید بر اهمیت موضوع مشاوره در کاهش خصومت‌ها بیان کرد: در طول هفت ماه سال جاری ۱۲ هزار مشاوره صورت گرفته و تعداد پنج هزار پرونده به سمت صلح و سازش رفته که ۸۲ درصد آن به مصالحه ختم شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد افزایش در صدور ویزا برای اربعین در سال جاری وجود داشته عنوان کرد: به دلیل مرکزیت استان قم، در هر شب پنج هزار مسافر کربلا در قم اقامت داشته و ۱۰۰ هزار ورودی زائر به استان وجود دارد، به همین دلیل با توجه به حساسیت موضوع عمده نیروها در استان مستقرشده و بخشی از آن‌ها به مرزها و کربلا اعزام‌شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم با ابراز خرسندی از هوشمندی نیروی انتظامی استان در بحث کشفیات گفت: استان قم از میانگین کشفیات کشوری، چهار درصد بالاتر بوده و در حوزه جرائم اقتصادی در استان، استفاده از شیوه‌های غیرمجاز و کلاه‌برداری دلیل اصلی آن بوده و نیاز به افزایش اطلاعات و آگاهی مردم وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع سرقت گوشی موبایل در استان قم، اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از سرقت‌های گوشی موبایل به دلیل سهل‌انگاری‌های صاحب گوشی بوده و صاحبان گوشی‌ها باید نسبت به حفظ آن کوشا باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس