کد خبر 906227
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مقام فروشی در نظام آموزشی دوران پهلوی

در یکی از اسناد به جا مانده از وزارت آموزش و پرورش دوران پهلوی به وسیله امثال آقای سرتیپی که دستیار فرخ رو پارسای وزیر آموزش و پرورش است به انواع پست فروشی اشاره دارد.

به گزارش مشرق، در جریان برگزاری جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی علاوه بر مبالغ هنگفتی که در طول جشن هزینه شد، اقدامات جانبی فراوان دیگری نیز صورت گرفت که خود مبالغ هنگفتی را شامل می‌شد. در سند زیر به یکی از این موارد در سال 1350 اشاره شده است: «بدینوسیله موافقت این شوار [ی بانک مرکزی] را با ضرب تعداد پنج هزار مسکوک بزرگ طلا و پنج هزار مسکوک کوچک طلا و ده هزار مسکوک نقره جهت یادبود جشن شاهنشاهی ایران علاوه بر مسکوکات قبلی اعلام می‌دارد».

فساد در آموزش و پرورش رژیم پهلوی در زمان وزارت «فرخ رو پارسای »از اعضای تشکیلات بهائیت به اوج خود رسیده بود. اختلاس، فساد، رشوه، پست فروشی ... به صورتی عادی درآمده و حتی علنی شده بود . در سند دیگر امروز این موضوع بازتاب یافته است«در وزارت آموزش و پرورش به وسیله امثال آقای سرتیپی که دستیار خانم وزیر است انواع پست فروشی رواج دارد و حق‌کشی هم در جریان هست و معلوم نیست چرا آقای موفقیان را که دزدی‌هایش برملا شده و بسیاری از معلمین هم فهمیده‌اند باز هم روی کار نگهداشته‌اند»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    6 2
    این کجا پیشنهاد 50 میلیارد در نظام جمهوری اسلامی کجا ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس