کد خبر 906047
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کشتی

علیرضا کریمی دارنده ۲ مدال برنز کشتی آزاد جهان گفت: اگر تیم یکی دو تورنمنت خوب را قبل از جهانی تجربه می‌کرد بچه‌ها آنجا می‌باختند و با همین تجربه راه کشتی گرفتن با حریفان اصلی‌شان را یاد می‌گرفتند.

به گزارش مشرق، علیرضا کریمی در خصوص مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال 2018 که در بوداپست مجارستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف من فقط مدال طلا بود، اما هم قرعه من و هم قرعه بچه‌ها خیلی سخت بود. برای اولین بار بود که با چنین وضعیتی روبه‌رو می‌شدیم که همه خوب‌های جهان در یک گروه باشند. من هم دو سه دور کشتی گرفتم و حریفانم را شکست دادم و واقعا نمی‌دانم چه شد که به جی دن کاکس آمریکایی باختم. من برنده‌های این کشتی‌گیر را برده‌ام اما به او می‌بازم.

آزادکار کشورمان با تاکید بر اینکه این برای سومین بار بود که به کشتی‌گیر آمریکایی می‌باخت، تصریح کرد: این بار باید راحت او را می‌بردم. لازم است که تغییر تاکتیک بدهم. فیلم کشتی‌ام با کاکس را دیدم و کارم ایراد داشت. این کشتی‌گیر آمریکایی را می‌شود برد، فقط باید برنامه درستی روی تشک داشته باشم.

کریمی که سال 2015 نیز مدال برنز جهان را از آن خود کرد، در مورد اینکه گفته می‌شود آزادکاران از نظر بدنی مشکل داشتند، گفت: من که واقعا آماده بودم. دیدید که کشتی‌هایم را هم بردم و بدنم خیلی خوب بود. در اینکه تیم اینطور نتیجه گرفت عوامل زیادی دخیل بودند. همه چیز دست به دست هم داد تا نتوانیم نتیجه بگیریم. یکی از آنها همین قرعه‌ها بود. درست است که کشتی‌گیر نباید دلخوش به قرعه باشد اما شما ببینید در یک تیم 5 نفر با قرعه خیلی سخت مواجه می‌شوند، 5 نفر هم قرعه‌شان خوب است، اما اینجا همه ما در سخت‌ترین گروه قرار گرفتیم و حتی یک نفر هم قرعه خوبی نداشت.

وی ادامه داد: همان تیم 1998 که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ کشتی ایران بود و ستاره‌های زیادی را در خود داشت هم اگر با چنین شرایطی مواجه می‌شد هرگز نمی‌توانست آن نتیجه را بگیرد. من که فکر می‌کنم قرعه‌ها واقعا در کار همه تاثیر داشت. مگر سال 2013 قهرمان جهان نشدیم؟ خوب نیست که حالا همه حرف از ناکامی کشتی بزنند. تیم آمریکا که سه چهار سال است بهترین نتایج را می‌گیرد مگر در سال‌های گذشته هم اینطور بود؟

کریمی خاطرنشان کرد: تیم فعلی ایران در سال‌های بعدی حتما نتیجه می‌گیرد. اگر فدراسیون کشتی از نظر مالی با این شرایط مواجه نمی‌شد و تیم یکی دو تورنمنت خوب را تجربه می‌کرد کشتی گیرانی مثل عزت الله اکبری یا باقر یخکشی به تورنمنت خوب می رفتند، آنجا می‌باختند و با همین تجربه راه کشتی گرفتن با حریفان اصلی‌شان را یاد می‌گرفتند. اگر در تورنمنت اشتباه می‌کردند مهم نبود. لغو تورنمنت‌ها و همچنین قرعه‌های سخت خیلی روی نتیجه‌ای که گرفتیم تاثیرگذار بود. اگر قرعه‌ها مثل همیشه و طبیعی بود، روی سکو می‌رفتیم.

کریمی تاکید کرد: حسن یزدانی هم در همان کشتی اول باخت و به همه شوک وارد شد. خیلی از بچه‌ها نیز در دو سه ثانیه آخر می‌باختند. باید حتما روی این مسئله فکر و کار شود.

نفر سوم وزن 92 کیلوی کشتی آزاد جهان در مورد اینکه وزنش المپیکی نیست و چه برنامه‌ای برای آینده دارد، گفت: هنوز در این مورد فکر نکرده‌ام اما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و بعد وزن آینده‌ام مشخص شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس