کد خبر 905728
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
محمد ایمانی

اگر اروپایی ها واقعا می خواستند به تعهدات برجامی وفادار باشند و تحریم ها را دور بزنند، چرا 7ماه معطل کردند و وعده دست کم دو ماه دیگر را می دهند؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: از زمان خروج ترامپ، اروپا 7 ماه فرصت داشت برای حفظ ایران در برجام و انجام تعهدات خود تدبیر کند. اما منابع اروپایی می گویند "سازوکارویژه برای حفظ تجارت با ایران ١٣آبان به طور نمادین معرفی می شود ولی عملی شدن آن چندماه دیگر (حداقل اول سال 2019/  دیماه) طول می کشد. رسما دولت روحانی را سر می دوانند. سازوکار نمادین جز تمسخر، به چه کار دیگری می آید؟

اگر اروپایی ها واقعا می خواستند به تعهدات برجامی وفادار باشند و تحریم ها را دور بزنند، چرا 7ماه معطل کردند و وعده دست کم دو ماه دیگر را می دهند؟ اگر بدهی های برجامی خود را صاف نکرده اند، با چه رویی، برای وعده نسیه جدید شرط می گذارند و شرط نقد آن را "تصویب ملحقات FATF" و  "تاسیس دفتر در تهران" اعلام می کنند؟!

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

دولت از جمهوری اسلامی جا نماند

شیپور را از سر گشاد می زنی!

با این وصف، آقای ظریف چرا دیروز در جلسه غیر علنی از نمایندگان خواست باقیمانده مطالبات FATF را عملی کنند؟ آیا عبرت کافی از روی کاغذ ماندن تعهدات اروپا، ندادن سوخت به هواپیمایش در مونیخ، عدم امکان افتتاح حساب بانکی در انگلیس و بدعهدی شرکت های اروپایی نگرفته که دوباره نسخه "نقد مقابل نسخه نسیه" می پیچد؟! ادعای ظریف مبنی بر اینکه #مجبوریم، خطای دیگری پالس بود که عرصه را بر دولت تنگ تر و او را به جای طلبکاری از اروپا، بدهکارتر می کند؟ نمی فهمند یا ...؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    6 3
    آقا شرکتهای نفتی روسیه از ایران رفته اند و پوتین دارد میرود عربستان و با هماهنگی همدیگر دارند نفت ایران را دور میزنند . چینی ها هم عملیات بانکی را متوقف کرده اند و دارند با اسراییل عشق و حال میکنند . اروپا که نه .. روسیه و چین هم که انونجور .. غیر از نفت چی داریم ؟؟؟ تازه برای تقسیم پول اون نفت هم که همه تون دارین با هم دعوا میکنین !!!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    2 0
    شایدهم خود روحانی و ظریف بهشون خط دادن ایران رو مچل کنن
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    2 7
    جنابعالی ۶ ماهه به دنیا آمدی ؟! اون موقع که ۱۲ سال حضرتعالی و رفقا ،مردم و مملکت را به اسم مذاکرات سرِ کار گذاشته بودید و اصول عقاید تدریس می کردید ، را یادتان رفته ؟!!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    2 0
    انسان های اولیه که میگن پس همینه؟!!!
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    2 0
    بخدا مرگ خیلی خیلی ابرومندتر ازین ننگه
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    1 0
    آقا دلت خوشه،این جماعت را نشناختی؟!!!
  • مهدی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    2 0
    برجام اروپایی یعنی تنها منفعتش همین تسهیل پرداخت پول نفته؟!!! و برای بقیه منافع باید تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صبر کنیم؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس