کد خبر 905304
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
قصور  پزشکی

مرگ مشکوک دو خواهر کوچولوی اهوازی که به فاصله دو روز از یکدیگر در بیمارستان جان باخته‌اند تیم‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان را به تحقیق درباره علت این حادثه واداشت.

به گزارش مشرق، هانیه یک و نیم ساله و فاطمه ۵ ساله در روزهای جمعه و یکشنبه از سوی والدینشان به بیمارستان کودکان ابوذر اهواز انتقال یافتند که حال عمومی آنها بسیار بد بود و در کمای عمیق بودند. با وجودی که هر دو بار پزشکان تلاش زیادی برای نجات جان این دو خواهر کردند اما نتیجه‌ای به دست نیامد و در فاصله دو روز هر دوی آنها جان باختند.

بیشتر بخوانید:

مرگ تلخ دختر جوان با تشخیص اشتباه پزشکان

محکومیت پزشک کشیک در مرگ پسر جوان

خانواده این دو کودک در تشریح ماجرا گفتند: هانیه یک و نیم ساله و فاطمه ۵ ساله دچار سرماخوردگی شدند آنها را به مطب یکی از پزشکان اهوازی بردیم و پزشک برای فاطمه و هانیه کپسول و شربت سرماخوردگی تجویز کرد. ساعتی پس از مصرف داروها نفس دختران خردسال تنگ شد و نیمه هوش بودند که سراسیمه آنها را به بیمارستان بردیم پس از رسیدن به بیمارستان پزشکان مستقیم سراغ اتاق احیا رفتند.

اما تلاش‌های پزشکان بی‌فایده بود. هانیه روز جمعه فوت کرد و شنبه به خاک سپرده شد. اما ماجرا به اینجا ختم نشد و فاطمه کوچولو نیز یک روز بعد به خاک سپرده شد.فرهاد حمزه لوئی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره علت اصلی مرگ این دو خواهر گفت: «متأسفانه اطلاعات درباره این حادثه بدرستی منتشر نشده است. با توجه به اینکه این دو کودک با حال عمومی بسیار بد و با حمله تنفسی شدید و در وضعیت کمای عمیق به بیمارستان انتقال داده شده بودند، درباره علت این حادثه هنوز نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

اما با توجه به اینکه هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی و مستند در این باره به منزله بازی با احساسات خانواده این کودکان و جامعه است تا رسیدن به جواب قطعی باید صبر کرد. در حال حاضر از سوی دانشگاه سه تیم از معاونت غذا و دارو، بهداشت و بخش درمان مسئول بررسی این پرونده شده‌اند و همزمان موضوع در پزشکی قانونی نیز در دستور کار قرار دارد. من اخبار منتشر شده را تأیید نمی‌کنم و اظهارنظر قطعی درباره علت مرگ این دو خواهر خردسال را به پس از تکمیل تحقیقات موکول می‌کنم.»

وی درباره اینکه چرا نام پزشک معالج در پرونده نیست، ادامه داد: «ما این دو کودک را در بیمارستان تحویل گرفتیم. بررسی اینکه پزشک خصوصی آنها چه کسی بوده، برعهده قوه قضائیه است و ما در این مورد ورود نمی‌کنیم.»

تشکیل پرونده قضایی

حسینی، دادستان مرکزاستان خوزستان گفت: پرونده قضایی درباره مرگ دو خواهر خردسال اهوازی تشکیل شده و در شعبه ۳ بازپرسی در حال رسیدگی است. اجساد برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارجاع شده است. در صورت اثبات قصور پزشکی با مقصر یا مقصران این حادثه طبق قانون برخورد خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    71 3
    بدترین خبری که در این سالها شنیدم.. دوتا فرشته........... خداوندبزرگ خودش ..... پیگیر حال روز این خانواده باشه انشالله
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    32 3
    احتمالا داروها. مشکل داشتن تقصیر پزشک نبوده
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    43 1
    داروهاشون باید بررسی بشن
  • محیا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 1
    تو این سن بچه ها نباید کپسول تجویز میشد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    3 0
    داروهای داعش
  • هانی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 3
    دیگه بدتر از این چی می تونه باشه ببین با بی دارویی چه بر سر مردم آمده پزشک که نمی تونه بدون دارو معجزه کنه
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    5 2
    مهناز افشار نظری درباره ی تجاوز به این دختران ندارن!!؟
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 0
    حساسیت دارویی با توجه به تشابه ژنتیکی
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 2
    احتمالا بازم پای داروهای فاسد چینی و وارد کننده های بی وجدان از خدا بی خبر که اینا رو وارد بازار میکنن در میانه!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 0
    میگن آنفولانزای مرغی داشتند
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    6 0
    خدا به پدر و مادرشون صبر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس