جراحی اتاق عمل

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: برخی افراد برای بلند کردن قد به جراحان ارتوپدی مراجعه می‌کنند که البته این مسئله بسیار محدود بوده و ما آن را توصیه نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمد رازی در کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه ارتوپدی جراحی زیبایی ندارد، اظهار داشت: برخی افراد برای بلند کردن قد به جراحان ارتوپدی مراجعه می‌کنند که البته این مسئله بسیار محدود بوده و ما پزشکان نیز آن را توصیه نمی‌کنیم.

رازی افزود: این عمل غیرضروری بوده و ممکن است در مواردی نیز فرد دچار عارضه شود ولی در موارد نادر که به دلیل بیماری به طور مثال یک پای فرد کوتاه و دیگری بلند باشد، اندیکاسیون ارتوپدی وجود داشته ولی برای زیبایی اندیکاسیونی تعریف نشده است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در پاسخ به اینکه میزان خطاهای ارتوپدی و یا قصور پزشکان در این حوزه به چه میزان است، گفت:‌جراحان ارتوپدی با کسانی مواجه هستند که در تروما یا حوادث دچار آسیب شده‌اند و بیماران متصور هستند که ۱۰۰درصد به حالت قبل از حادثه بازگردند و این توقع غیر قابل دستیابی بوده و نارضایتی آنها را می‌تواند به همراه داشته باشد.

رازی عنوان کرد: جراحان ارتوپدی کمک می‌کنند که فرد از معلولیت شدید نجات یابد و خطر مرگ آن را تهدید نکند همچنین تا حدود زیادی آسیب به فرد رفع شود ولی در بسیاری از مواقع این توقع ایده آل جامه عمل نمی‌پوشاند و بیماران نارضایتی‌هایی دارند.

وی گفت: عارضه پزشکی با قصور متفاوت است و تصادفات می‌تواند با عوارض شدیدی همراه باشد که جراح ارتوپد تلاش می‌کند آنها را به میزان زیادی بکاهد و چنانچه همه آسیب ها مرتفع نشد دلیل قصور نیست. 

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیان داشت: شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن اغلب عدم درک از آسیب، حادثه و بیماری، و نشناختن تفاوت عارضه با قصور، و تحریک توسط کسانی است که بعضاً از مسئولین هم هستند و بجای اینکه به جامعه آرامش تزریق کنند مردم را به جان پزشکان می‌اندازند، از دلایل  این مسئله است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس