کد خبر 905032
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه

بخش مدیریت شعائر و مواکب حسینی وابسته به دو حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس از ثبت‌نام و خدمت‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰۰ موکب از استان‌های مختلف عراق و جهان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش مشرق، بخش مدیریت شعائر و مواکب حسینی وابسته به دو حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام از ثبت‌نام بیش از 10000 موکب از استان‌های مختلف عراق و جهان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

مازن الوزنی؛ معاون رئیس این بخش ضمن اعلام این خبر گفت: تعداد موکب‌های حسینی ثبت‌شده در زیارت امسال به بیش از 10600 موکب از عراق و کشورهای خارجی رسیده که در محدوده شهر کربلا در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

ببینید:

عکس/ موکب شیعیان سوئد در کربلا

فیلم/ سفره رنگین موکب دار عراقی برای زائران اربعین

عکس/ پخت ماهی برای زائران اربعین

وی افزود: تمام آمادگی‌ها و مقدمات توسط موکب‌ها انجام شده و این موکب‌ها به‌صورتی سازماندهی شده‌اند که بتوانند تمام زائران را پوشش داده و زائران محترم بتوانند به‌راحتی در مسیرهای مشخص‌شده از خدمات آنها بهره‌مند شوند و البته تمام موکب‌های ثبت‌شده مجوز رسمی فعالیت در مسیر را دارند.

الوزنی ادامه داد: مدیریت حرم مطهر حسینی و عباسی توصیه‌های لازم را به موکب‌ها و مسئولان آنها اعلام کرده که این توصیه‌ها مربوط به مسائل امنیتی و حفظ نظافت و ارائه بهترین خدمات به زائران است به‌ویژه اینکه مرجعیت شیعه نیز در جمعه گذشته زائران را به حفظ نظافت و مراقبت از اموال عمومی دعوت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس