تیم فوتبال پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس گفت: با حمایت و انرژی خوب هوادارن به فینال می رسیم ولی بازیکنان هم باید آرامش داشته باشند، هم تا سوت آخر بازی همه چیز را جدی بگیرند.

سرویس ورزش مشرق – فاصله پرسپولیس با حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا حالا به کمتر از چند ساعت تقلیل پیدا کرده است. برد ۰-۱ در دیدار رفت گرچه پیروزی مطمئنی در محاسبات فوتبالی به حساب نمی آید ولی دلگرمی هوادارانی که برای حمایت از پرسپولیس بلیت مسابقه را به چند ده برابر قیمت تهیه کرده اند به همان یک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی در دیدار رفت است.

فرشاد پیوس در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار برگشت تیم های پرسپولیس و السد و شرایط این دو تیم در آستانه حساس ترین بازی سال ۲۰۱۸ شان حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*اولین سئوال اینکه چه آرزویی برای پرسپولیس دارید؟

- قطعا چیزی جز سربلندی و موفقیتش از خدا نمی خواهم و دوست دارم بچه ها با ارائه یک بازی منطقی، دور از احساس و عجله، کار بزرگی انجام بدهند و راهی فینال شوند.

* چه توقعی از پرسپولیس در بازی برگشت دارید؟

- برای ایجاد توقع درباره پستهای مختلف بازیکنان، باید ببینیم حریف در این دیدار چه می خواهد. شاید این السد از همه السدهایی که تا این مرحله روبروی رقبایش ایستاده خطرناک تر و زهردارتر باشد. حتی از تیمی که استقلال را در تهران شکست داد.

* چطور؟

- طبیعی است که السد چیزی برای از دست دادن ندارد. آنها سرمربی بادانشی دارند که البته مهره های انعطاف پذیری هم در اختیار دارد. السد برای اینکه اندک شانس های خود برای رسیدن به فینال را از دست ندهد می آید تا با تمام توان به دروازه پرسپولیس حمله کند. آنها می خواهند در همان ابتدای بازی به گل برسند.

* پرسپولیس چه کار کند که از این دیدار با موفقیت خارج شود؟

- بیش از هر چیز حفظ تمرکز در خط دفاعی مهم است. شبیه به همان تاکتیکی که در دیدار با الدحیل در تهران اجرا شد می تواند راهگشای پرسپولیس باشد تا حتی به السد در تهران گل هم بزنیم. این اتفاق کمی نبود که الدحیل در تهران به سه گل شکست خورد. بهترین راه برای رویارویی با تیم هایی مانند السد که چیزی برای از دست دادن ندارند این است که دقایق را به سود خودتان جلو ببرید. قطعا بازی آرام و خونسرد پرسپولیس می تواند روحیه حریف را بر هم بریزد.

* چه بازیکنانی در این راه می توانند بیش از بقیه نقش داشته باشند؟

- در این دیدار همه باید هماهنگ باشند. بیرانوند و سید جلال ندارد. از نفر یک تا یازده همه باید بدانند که السد می آید تا گل خورده را جبران کند. یک تفکر در نزد حریف این است که با زدن یک گل پرسپولیس را از لاک تدافعی بیرون کشانده و روی حرکت سرعتی بونجاح و اکرم عفیف به پرسپولیس ضدحمله بزند. این همان کاری است که اتفاقا ما باید انجام بدهیم.

* چه تاکتیکی مدنظرتان است؟

- ضد حمله! علیپور و منشا باید هافبک ها و مدافعان السد را مشغول نگه دارند و منتظر فرصت باشند تا به محوطه جریمه شان برسند. هر بار این اتفاق بیافتد السد زمان را از دست می دهد و هر چه زمان جلو برود به ضررشان است چون عصبی تر شده و تمرکزشان را از دست می دهند.

* مهمترین توصیه تان چیست؟

- اینکه تا دقیقه ۹۰ بعلاوه هرچقدر وقت اضافه داشت هم بازی را جدی بگیریم. بچه های پرسپولیس نباید دقایق آخر هم از این نفراتی که اسم بردم غافل شوند. ژاوی قطعا در این بازی هر کاری می کند که با السد راهی فینال شود. همه تیم مقابل بازیکنان حرفه ای هستند و می توانند در چند ثانیه همه چیز را زیر و رو کنند. انشاالله که تیم نتیجه لازم را می گیرد و پرسپولیس راهی فینال می شود.

* گرانی بلیت مشکلی ایجاد نمی کند؟

- در این باره نمی توان اظهار نظر کرد ولی این را مطمئن هستم که همه طرفداران پرسپولیس برای دیدن این بازی به استادیوم می آیند و قطعا انرژی بالایی که به تیم می دهند و روی حریف تأثیر می گذارند کمک می کند تا راه رسیدن به فینال آسان تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس