کد خبر 904547
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
رئال مادرید

شاید افراد و دلایل زیادی در وضعیت فعلی تیم رئال مادرید مقصر باشند.

به گزارش مشرق، بعد از تحمل چهار شکست در پنج مسابقه اخیر، اکنون به کار بردن واژه بحران برای شرایط فعلی رئال مادرید، تعبیر درستی است، آن چه مشخص است رئال مادرید هم مشکل گلزنی دارد و هم نمی تواند پیروز شود، مادریدی ها با یک بحران مواجه شده اند ولی در مورد علت این بحران، می توان دلایل و افراد زیادی را مقصر شناخت.

در شرایطی که انتظار می رفت با توجه به تقویم بازی ها و همینطور وقفه پیش آمده در بازی های باشگاهی به دلیل برگزاری رقابت های ملی، شرایط رئال مادرید بهتر شود، اما اکنون اینطور به نظر می آید که اوضاع آن ها از بد به بدتر بدل شده است و همینطور هم در سراشیبی سقوط قرار دارند. تیم لوپتگی در پنج مسابقه اخیرش چهار بار طعم تلخ شکست را چشیده، آن هم در مقابل تیم هایی مثل زسکامسکو و لوانته (در خانه). بدتر این که تیم با بحران گلزنی هم روبرو است. رئال مادرید ۴۸۱ دقیقه متوالی در گلزنی ناکام بود تا این که بالاخره یک مدافع به این روند پایان داد. این بدترین ناکامی مادرید در گلزنی در تاریخ باشگاه بود. گلزنی مارسلو در دیدار شنبه هم برای فرار از شکست کافی نبود تا لوانته هم بدل به آخرین تیمی شود که از شرایط کنونی رئال مادرید بیشترین و بهترین بهره را می برد.

اما برای وضعیت کنونی چه کسانی را باید مقصر دانست؟ نگاهی داریم به این دلایل:

فلورنتینو پرس

نتایج نظرسنجی روی سایت آ اس ( که بعد از بازی با لوانته روی سایت قرار گرفت) نشان می دهد هواداران باشگاه بیش از هر کس دیگری، مدیر باشگاه را مسئول شرایط فعلی تیم می دانند. بیش از ۸۰ درصد از هواداران شرکت کننده در این نظرسنجی بر این باور هستند که مسئولیت بحران فعلی بیش از آن که متوجه لوپتگی باشد، به خاطر تصمیمات پرس بوده است. دلیل این نظر هم شاید مشخص باشد.

بعد از موفقیت فراموش نشدنی در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ که منجر به دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان و قهرمانی در لالیگا شد، رئال مادرید پنجره به پنجره ضعیف تر شد، بدون آن که ورودی خاص یا بزرگی داشته باشد. بازیکنانی مانند موراتا، دنیلو، خامس رودریگز، کواچیچ رئال مادرید را ترک کردند و بدترین اتفاق نیز تابستان همین سال رقم خورد، پرس نه تنها رونالدو را با مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو به فروش رساند، بلکه بعد از بحث های فراوان در مورد خرید یک ستاره بزرگ برای جانشینی او، از امباپه و نیمار گرفته تا هازارد و کین، در نهایت رئال هیچ خریدی نداشت تا حالا به خوبی فقدان رونالدو و نبود جانشین برای او در ترکیب تیم مشخص باشد.

اگرچه برخی ها اعتقاد دارند رئال مادرید به ستاره های فعلی اش اعتماد کرد، اما این انتقاد به پرس وارد است که در سال های اخیر بیش از آن که به فکر تقویت تیم و کمک به مربی باشد، درگیر پروژه گرانقیمت نوسازی برنابئو بوده است. در مقام مقایسه بارسلونا بعد از دست دادن نیمار، بازیکنانی نظیر کوتینیو و دمبله را خرید.

خولن لوپتگی

لوپتگی در حالی پای به برنابئو گذاشت که هنوز رونالدو در مادرید بود. قطعاً جدایی ستاره پرتغالی ضربه بزرگی به آرزوها و نقشه های سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا وارد کرد. هرچند نمی توان او را خیلی در جدایی ستاره پرتغالی مقصر دانست ولی ناکامی او در مذاکره و صحبت با رونالدو برای قانع کردن وی به ماندن، در نهایت به ضرر خود او تمام شد. حال اگر مشکلات رئال مادرید را در خط حمله ناشی از فقدان رونالدو بدانیم! اما تیم در فصل جاری در خط دفاع عملکرد آسیب پذیری نشان داده است.

اگرچه لوپتگی روی بازی انرژیک و فشار از بالا (در زمان عدم مالکیت توپ) تاکید دارد که در سال های اخیر در تیم رئال مادرید کمتر دیده می شد، اما تیم او از منظر دفاعی در فصل جاری خوب نبوده است. تعجبی ندارد که با این وضع، ان ها در هشت بازی از دوازده مسابقه این فصل گل خورده اند. بدتر این که تیم از لحاظ بدنی هم دچار مشکل بوده است. چندین و چند بازیکن تیم به دلیل مصدومیت های عضلانی از ترکیب تیم دور مانده اند.

مشکلات و مسائل رخ داده در تابستان و خریدها و فروش های تیم شاید خیلی به لوپتگی مربوط نباشد ولی تحمل ۵ شکست در ۱۲ بازی برای تیمی که ستارگان بزرگی همچون بیل، کورتوا، مودریچ، کروس و راموس را در ترکیبش دارد، پذیرفتنی نیست.

رختکن تیم

در بحران اخیر نمی توان اسمی از بازیکنان تیم نبرد. چند ستاره کلیدی که انتظار می رفت بهتر کار کنند، از جمله دلایل افت تیم در فصل جاری بوده اند.

گرت بیل

ستاره ولزی بعد از فینال لیگ قهرمانان، از تصمیمش برای جدایی صحبت کرد، او به دلیل فرصت کم بازی در ترکیب اصلی به دنبال جدایی بود و در تصمیمش جدی به نظر می رسید، اما جدایی زیدان و سپس رونالدو او را متقاعد به ماندن کرد. او تصور می کرد با حضور سرمربی جدید، فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی پیدا می کند و در عین حال خود او و همینطور هواداران امیدوار بودند با پشت سر گذاشتن مصدومیت ها و رفتن رونالدو، بدل به ستاره اصلی تیم شود. گرت بیل فصل را هم خوب شروع کرد تا امید روزهای بهتر را دهد. اما دوباره مصدومیت ها به سراغ او آمد و در دو بازی تعویض شد. اکنون بار دیگر بیل به دوران نزول خود برگشته و در چهار بازی قبلی لیگ نه گل زده و نه پاس گلی ارسال کرده است.

کریم بنزما

تصور می شد در غیاب رونالدو، بنزما هم بتواند بهتر و بیشتر بدرخشد، او بعد از شروع امیدوارکننده ابتدای فصل و زدن ۴ گل در سه بازی ابتدایی، این امید را بیشتر زنده کرد ولی بعد از چند هفته دوباره به همان بنزمایی تبدیل شد که نوک پیکان انتقادات هواداران رئال مادرید اکثر اوقات به سمت نام اوست. او آنقدر بد کار کرد که حالا بحث این است که ماریانو به جای وی در ترکیب قرار گیرد، هر چند ماریانو کم تجربه هم، هنوز فروغ زیادی از خود نشان نداده است.

آسنسیو

نمایش های خوب آسنسیو به عنوان یار تعویضی در زمان حضور زیدان، باعث شده بود این انتقاد همیشه به سرمربی فرانسوی وارد شود که چرا بیشتر از این بازیکن بهره نمی گیرد، جدایی زیدان و خروج رونالدو، این فرصت را برای آسنسیو فراهم کرد تا در ترکیب سه نفره مثلث هجومی رئال جا خوش کند. او شروع خوبی هم داشت تا نشان دهد حرف منتقدین درسته بوده ولی داستان او هم مثل دو نفر دیگر بود. افت در هفته های اخیر. او در هفته های اخیر آنقدر ضعیف کار کرده که حضورش در زمین حس نشود و لوپتگی مجبور به تعویضش شود.

راموس و واران

دو مدافعی که افتخارات پرشماری دارند و از ارکان کلیدی موفقیت های اخیر تیم بودند در این فصل خوب نبوده اند و آمار خط دفاعی رئال، به وضوح بیانگر این موضوع است. واران در آخرین بازی تیم مقابل لوانته، به نوعی روی هر دو گل تیم حریف مقصر بود تا نمایش های ضعیفش را در این فصل ادامه دهد. راموس هم در هفته های اخیر اصلاً روی فرم نبوده است و حالا این زوج قابل اعتماد، بدل به نقطه ضعف مادرید شده اند.

 شما تصور می کنید چه کسی مقصر ناکامی رئال مادرید در شرایط کنونی است؟

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس