کد خبر 904452
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
واردات پوشاک

نمایندگی پوشاک خارجی که اکثرا در شمال شهر مستقر هستند با این اقدام امکان واردات ندارند و نمی توانند ادعای نمایندگی کنند.

به گزارش مشرق، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اجرای طرح اسناد الکترونیکی در واردات و صادرات کالاها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دستگاه‌ها گفت: در حال حاضر هر کالایی که وارد کشور می شود شناسه دارد و وارد کننده باید کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت کند تا بتواند سایر مراحل ورود و توزیع کالا را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه‌هایی که صادرات را متوقف کرد

تهران در محاصره «مال»ها

وی افزود: همه انبار کالاها رجیستر هستند و شناسه دار هستند و کالاهای وارداتی بیمه می شوند که وسایل نقلیه حمل کننده آن دارای شناسه باشد و به این ترتیب عملیات کنترل کالاها از مبدا ،مسیر گمرک تا مقصد تا مرحله خرده فروشی نظارت می شود.

صادقی با اشاره به اجرای سیاست جدید ارزی و مزایای آن تصریح کرد: تک نرخی شدن نرخ ارز قدرت اقتصادی کشور را در عرصه بین المللی در نقطه بهینه قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه با تصمیم جدید واردات ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوع شده است گفت: برخی از این کالاها ،اقلامی هستند که هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و با این اقدام در کنار افزایش نرخ ارز انگیزه ورود کالاهای قاچاق به حداقل کاهش یافت و   حمایت از اجرای این تصمیم به نفع تولید داخل است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات پوشاک خارجی تصریح کرد: نمایندگی پوشاک خارجی که اکثرا در شمال شهر مستقر هستند با این اقدام امکان واردات ندارند و نمی توانند ادعای نمایندگی کنند و به زودی اجناس موجود آنها تمام می شود و فرصتی برای فروش پوشاک داخلی است.

صادقی عنوان کرد: نمایندگی های کالاهای خارجی و فروشندگان اقلام برند با هماهنگی اتاق اصناف و با اختیاراتی که قانون نظام صنفی تعریف کرده است می توانند کالاهای با کیفیت تولید داخل را عرضه کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در پایان گفت:  برخی برندهای پوشاک می توانند با تولید مشترک داخلی اقدام به فروش کالا ی پوشاک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس