سید ابراهیم رییسی

تولیت آستان قدس رضوی‌ گفت: دشمن در جنگ‌ سخت و نرم شکست خورده ومی‌ خواهد با فشار وارد کردن بر مردم آنها را خسته کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی چهره ای انقلاب وسیاسمتداری صادق و مردمی بود.

وی با اشاره به معانی علم در مبانی اسلامی افزود: فقیه به کسی می گوییم که دین و آموزه های دینی در جان او جا گرفته باشد. یعنی دین بر تمام وجود او حکم فرما باشد.
رییسی ادامه داد: آنچه برای فقیه و یک عالم مهم است این است که دین با همه ابعادش در فرد و جامعه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

رئیسی با باغ اختصاصی در اختیار خود چه کرد؟ +فیلم

رئیسی: راه حل مشکلات ‌در دست بسیجیان‌ است

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مشکل پیش روی عالمان وظیفه شناس خودخواهان ومستکبران و کسانی هستند که منافعشان با ترویج دین به خطر می افتد هستند. ای افراد مانع از آن می شوند تا به نام دین در جامعه تحولی ایجاد شود. در طول تاریخ هم همینطور بوده و در مورد ائمه اطهار هم همین اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات عالمان ربانی و وظیفه شناس ترور شخصیت توسط مستکبران است. این یکی‌از  روشهای رایج دشمنان دین بوده است . این افراد کسانی هستند که مردم از یاری دین خدا باز می دارند ‌ دلهای مردم را خالی می کنند. امروز یکی از برنامهای جریان رسانه ای دشمن همین است. آنها می خواهند فرهنگ ظلم پذیری را در جوامع بشری گسترش دهند. امروز در رسانه های دشمن و نوع فیلم هایی که می سازند می خواهند فرهنگ تسلیم شدن در مقابل خواست مستکبران  را القا کنند.

رییسی گفت: جریان شایعه ساز کاری می کند تا حق بر خواص حوامع هم پوشانده شود و ان چیزی که امروز بسیار در جامعه اهمیت دارد آن است وجود روشنفکران حقیقی مانند شهدا است  که خوب جامعه و نیاز آن را شناختند و به خوبی جامعه را رصد کردند. روشنفکران حقیقی کسانی هستند که نیاز جامعه را بشاند و در مواقع خط هشدادر دهد.

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی‌کنی یک‌روشنفکر واقعی بود که در دوران ستم شاهی از مسجد جلیلی مشکلات را به خوبی شناخت و فریاد کرد. روشنفکری دعوت مردم به فرهنگ غربی نیست. دانشجوی سیاسی دانشجویی است که جامعه خود را به خوبی بشناسد ومتناسب با آن ایفای نقش بکند.

تولیت آستان قدس  ضوی با با اشاره به دوران حکومت پهلوی اظهار  اشت: مرحوم‌مهدوی‌کنی از پیشتازان مبارزه با حکومت شاه و از مدافعان پیشتاز انقلاب اسلامی بودند. ایشان به دنبال اجرای دین در جامعه بودند و تاسیس دانشگاه امام صادق هم در همین راستا بود.

رییس با تاکید بر فعالیت بیشتر حوزه ها و دانشگاه ها عنوان کرد: امروز بسیاری از سوالات در حوزه فرهنگی واجتماعی وجود دارد که باید توسط حوزه و دانشگاه پاسخ داده شود. ما مبتنی بر فقه تمدن ساز در مقابل هیچ سوالی بن بست نداریم. ما با تکیه بر فقه امام صادق هیچ مشکلی نخواهیم داشت. کاری که آقای مهدوی در دانشگاه امام صادق کردند کادر سازی افراد متخصص و کار آمد برای نظام و انقلاب بود.

وی افزود: هرکدام از یاران امام برای تحقق خواسته های امام کارهایی کردند وکار آیت الله مهدوی‌کنی کادر سازی برای انقلاب اسلامی بود. این بزرگان در مقابل فرهنگ و اقتصاد لیبرال ایستادند. امروزهم رهبری معظم انقلاب همین سخن را برزبان جاری می کنند. ایشان می فرمایند راه عقب نشینی دشمن اقتصاد مقاومتی و مقاومت است.

تولیت آستان قدس اظهار داشت: دشمن در میدان جنگ سخت و نرم از ما شکست خورد اما امروز تلفیقی از خنگ نرم و سخت را شروع کرده است. آنها می خواهپد با فشار وارد کردن به ملت ها آنهرا خسته کنند. بسیاری از کنوانسیون ها را کشورهای پدید آورنده آن، آن را امضا نکردند اما از ما می خواهند از آن تبعیت کنیم. ما شاهد بودیم در قرار داد الجزایر به خاطر درست ننوشتن واژه تابعیت بارها در دادگاه لاهه محکوم شدیم.

رییسی‌ خاطر نشان کرد: عالمان ربانی مانند آیت الله مهدوی کنی نسبت تهدیدات هشدار می دهند و امروز دفاع از استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وظیفه همه است. سند ۲۰۳۰استقلال فرهنگی مارا مورد تهدید قرار می داد که رهبر هشدار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    3 1
    تحریم هم که نباشه مریضی اقتصاد را ویران کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس