کد خبر 904437
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
ظریف نمایه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند نفر از نمایندگان سوالاتی را از وزیر امور خارجه مطرح کردند که ضمن آن تعدادی قانع نشدند.

به گزارش مشرق، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار و طی آن سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وی مطرح شد. 

بیشتر بخوانید:

پاسخ ظریف به اظهارات ضدایرانی نماینده آذربایجان

وی افزود: آقای جعفرپور نماینده اردستان نیز در این جلسه مواردی را مطرح کرد که علت بی‌توجهی به حقوق بازرگانان و صرافان ایرانی شاغل در امارات عربی و همچنین عدم دفاع موثر از حق شهروندی آنان چیست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین یادآور شد: در پاسخ به آقای ظریف ضمن تاکید بر اینکه این دغدغه، از دغدغه‌های اینجانب و دستگاه دیپلماسی است،‌تصریح کرد که ایرانیان مقیم خارج از سرمایه‌های کشور هستند و همه تلاش‌مان را خواهیم کرد تا حقوق شهروندان ایرانی حفظ شود. 

نجفی اضافه کرد: وزیر امور خارجه همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی، روابط دوستانه‌ای با ایران ندارند و این وضعیت بر ایرانیان مقیم آن کشور نیز تاثیر گذاشته است بنابراین نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد. 

وی در بیان دیگر جزئیات جلسه امروز خاطرنشان کرد: در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه این پرسش را مطرح کرد که پس از نظر چند ساعته رژیم صهیونیستی به کشور جمهوری آذربایجان، یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان اظهارات ضد جمهوری اسلامی ایران داشت و علت عدم برخورد وزارت خارجه و سفیر ایران در مقابل اینگونه اظهارات چیست که آقای ظریف با اشاره به پروتکل نحوه موضع‌گیری و پیگیری‌ها تصریح کرد که از کانال‌های مختلف از جمله از طریق سفیر جمهوری اسلامی در باکو به این اظهارات اعتراض کردیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در ادامه مقرر شد نماینده سوال‌کننده پس از مشاهد مستندات اقدامات انجام شده درخصوص قانع شدن یا نشدن اعلام نظر نماید. 

در ادامه ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل درخصوص دلیل عدم موضع‌گیری نماینده کشورمان در محکومیت نقض حقوق مسلمانان میانمار،‌اقدامات وزارت امور خارجه در مقابل موضع‌گیری خصمانه غربیها در حمایت از آشوبگران حوادث دیماه ۹۶ مواردی مطرح کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس