کد خبر 904433
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
بنزین نمایه

عضو کمیسیون انرژی مجلس جزئیات جلسه این کمیسیون درباره فعال شدن کارت سوخت و ۲ نرخی شدن بنزین را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،  در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس درباره فعال شدن سامانه هوشمند کارت سوخت، سهمیه بندی و همچنین ۲ نرخی شدن بنزین بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید:

بنزین با فعال شدن کارت سوخت دو نرخی می‌شود

وی با بیان اینکه در این جلسه آماری از میزان تولید بنزین و همچنین میزان مصرف سوخت از سوی کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد، افزود: همچنین در این جلسه درباره تجربه استفاده از کارت سوخت، سهمیه‌بندی و ۲ نرخی شدن بنزین  بحث شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با توجه به شدت افزایش مصرف بنزین و همچنین افزایش قاچاق سوخت باید به سمتی حرکت کنیم که قاچاق و مصرف سوخت کاهش یابد، ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش مصرف و قاچاق سوخت، استفاده از سهمیه‌بندی، ۲ نرخی شدن بنزین و فعال کردن کارت هوشمند سوخت است.

خادمی تاکید کرد: در این  جلسه تقریبا همه اعضای کمیسیون موافق بودندکه باید مصرف و قاچاق بنزین کاهش یابد و تاکید داشتند که برای این کار باید از تجربیات گذشته استفاده کرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه کارت سوخت باعث کاهش مصرف و قاچاق بنزین شد، افزود: تقریبا نظر همه اعضا نسبت به فعال شدن سامانه هوشمند کارت سوخت مثبت بود. همچنین اکثریت اعضا به این موضوع اشاره داشتند که غیرفعال کردن این سامانه باعث افزایش مصرف، قاچاق سوخت و عدم مدیریت در این حوزه شده است.

خادمی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت تاکنون درباره سهمیه بندی بنزین، فعال شدن کارت سوخت و ۲ نرخی شدن بنزین تصمیم نهایی اتخاذ نکرده و لایحه و طرحی نیز در این باره مطرح نشده، اعضای کمسیون تنها در این جلسه نقطه نظرات خود را عنوان کردند تا در صورتی که طرح و یا لایحه‌ای در این باره مطرح شد، آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    9 1
    مرگ بر امریکا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس