اخبار ویژه روزنامه ها

سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید روحانی در مقام انشاء حرف‌های خوبی می‌زند اما در عمل با مشکل مواجه است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

فیش حقوقی 37 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت نفت پس از بازنشستگی!


مدیرعامل بازنشسته شرکت ملی نفت در حالی از این سمت خداحافظی می‌کند که وی پس از بازنشستگی حقوق نجومی 37 میلیون تومانی دریافت می‌کرد.


طبق قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته، علی کاردر دیگر نمی‌تواند مدیرعامل شرکت نفت باشد. به گزارش رسانه‌ها، او که با دریافت یک میلیارد تومان بازنشسته شد، همچنان در مدیریت حضور داشت و فیش حقوقی شهریورماه وی نشان می‌دهد که دریافتی خالص او 37 میلیون تومان بوده است. این درحالی است که طبق بخشنامه وزیر نفت، سقف حقوق مدیران نفت 20 میلیون تومان است اما فیش منتشره نشان می‌دهد این سقف رعایت نشده است.


گفتنی است علی کاردر از متهمان اصلی پرونده تخلفات مربوط به قرارداد کرسنت و  خسارت 14 میلیارد دلاری ایران است. حتی شهریور 95 اعلام شده برای وی ازسوی دیوان عالی کشور، حکم محکومیت و انفصال از خدمت صادر شده است.

سهل‌انگاری میرجاوه را می‌بینید سهل‌انگاری‌های بزرگ خود را نمی‌بینید؟!


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری موضوع حمله به نقطه صفر مرزی و میرجاوه و گروگان‌گیری مرزبانان خبر داد و گفت: برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود جان مرزداران وطن به خطر بیفتد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبر آنلاین افزود: متاسفانه برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود جان جوانان و مرزداران وطن‌ به خطر بیفتد.


وی با تاکید بر اینکه به طور قطع موضوع این سهل‌انگاری‌ها در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: واقع امر این است که بسیاری از اتفاقاتی که برای جوانان و مرزداران می‌افتد قابلیت پیشگیری دارد که متاسفانه ضعف‌هایی وجود دارد.


ملاحظه‌ای که درباره سخن رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس وجود دارد این است که چطور ایشان، از سهل‌انگاری درباره جان 11 نفر مرزبان انتقاد می‌کند- که انتقاد هم دارد- اما خود وی و هم‌طیفانشان در مجلس با توجیه الحاق بر FATF و تصویب ملحقات آن، اتوبان بزرگی برای انواع نفوذی‌های اطلاعاتی و امنیتی باز می‌کنند که می‌تواند امنیت یک ملت را به خطر بیندازد؟!


آیا غیر از این است که برخی مبادلات اطلاعاتی مشابه، موجب افتادن اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای به دشمن و ترور بعدی آنها شد؟!  آیا غیر از این است که سپاه پاسداران و  وزارت اطلاعات و... در فهرست تحریم‌های غرب به ویژه آمریکا قرار دارند و متاسفانه بخشنامه‌هایی حاکی از اعمال تحریم‌های وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده که به مفهوم تحریم پاسداران امنیت ملی است اما همین عملکرد ما مورد پیگیری و بازخواست کمیسیون امنیت ملی واقع نشده است؟! اگر در همین مسیر، اطلاعات سری  مراکز امنیتی و نظامی و انتظامی به دست دشمنان افتاد- که جزو مطالبات‌ گریزناپذیر FATF و CFT است - آن وقت مسئولیت این سهل‌انگاری با چه کسانی خواهد بود؟!

مؤمنی: کلید نرخ ارز و رانت آن دست دولت است


یک کارشناس اقتصادی حامی روحانی در انتخابات 96 می‌گوید فعالیت‌های ارزی دولت رانت‌زاست و دولت هم در دستکاری آن نقش دارد.


فرشاد مؤمنی در مؤسسه دین و اقتصاد گفت سیاست‌های ارزی دولت کاملاً رانت‌زاست.


این استاد دانشگاه با رد ادعای مسعود نیلی مبنی بر غیرعمدی بودن نوسانات ارزی گفت: آقای روحانی اخیراً گفته‌اند کلید ارز دست خودمان است. پس اینکه تحولات ارزی با ماجرای فنر تشبیه می‌شود، حرف دقیقی نیست.


وی گفت: شما سیاست‌های پولی مالی و تجاری و صنعتی را براساس مسائل توسعه تنظیم کنید و ببینید اثری از نگاه فنری خواهد بود!؟ مؤمنی به نقد مشی مسعود نیلی دستیار اقتصادی دولت پرداخت و گفت: در تمجیدهای غیرمتعارف این جریان از برنامه سوم و به همین ترتیب تمهید نهادی برای توسعه بانک خصوصی هیچ اشاره‌ای به سوء کارکردهای بانک خصوصی نشده است.


این استاد دانشگاه با یادآوری گزارش 1391 مرکز پژوهش مجلس درباره نتایج خصوصی‌سازی بخش نیرو گفت: مرکز پژوهش مجلس گزارشی درباره خصوصی‌سازی برق کشور منتشر شد.


گرچه واگذاری نیروگاه‌ها در ایران کاملاً قانونی بود اما با ورود بخش خصوصی به صنعت برق می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد، خصوصی‌سازی نیروگاه‌های کشور، وزارت نیرو ناچار شده، بعد از واگذاری حدود 400 تا 600 میلیارد ریال برای خرید یک سال برق پرداخت کند در حالی که پیش از واگذاری این رقم بین 100 تا 120 میلیارد ریال بوده است.


وی در ادامه گفت: وقتی ما خصوصی‌سازی را مستقل از ترتیبات نهادی مطرح می‌کنیم معلوم است ماجرا به چه سمتی می‌رود.


مؤمنی در پاسخ به این سؤال که واکنش دولت به نامه اقتصاددانان چه بود، گفت: این سؤال را باید از آقای رئیس‌جمهوری پرسید ظاهراً آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند نامه را خوانده‌اند اما نتوانستند استفاده کنند.


ما برای تشریح نامه آمادگی داریم و از این نامه دفاع می‌کنیم همانطور که در سطوح بالاتر هم این نامه به دلیل قابلیت اجرای آن مورد تمجید قرار گرفت؛ ما همچنان امیدواریم تعدادی از دوستان‌مان بتوانند موانع عدم استفاده از رئیس‌جمهور را برطرف کنند.


مؤمنی در ادامه درباره علت حضور در جلسه اقتصاددانان با رئیس‌جمهوری توضیح داد: ما در جلسه شرکت نکردیم چرا که این جلسه دستوری نداشت؛ پیشنهادمان این بود که نامه دوم اقتصاددانان دستور جلسه باشد؛ علیرغم آنکه جلسه روز دوشنبه را شنبه اطلاع دادند اما با این وجود، گفتیم هر تعداد از دوستانی که امکان داشته باشند، حاضر خواهند شد. اما برنامه‌ریزان ریاست جمهوری هیچکدام از این دو خواسته را نپذیرفتند لذا به همین دلیل شرکت نکردیم چرا که جلسه‌ای که دستور جلسه نداشته باشد، امکان جمع‌بندی نخواهد داشت.


وی در خصوص اینکه چرا این نامه دیرهنگام نوشته شد، گفت: طی پنج سال گذشته، سالی 36 بار تکرار کردیم که بزرگترین خطای دولت این است که می‌خواهد هر مشکل را به صورت جزیره‌ای حل کند.


وی در ادامه گفت: راه حل‌های ما مشخص است اما اشکال راه حل‌های ما که باعث اجرا نشدن آن می‌شود این است که منافع برخی را به خطر می‌اندازد؛ دولت نیاز است متوجه این مهم باشد که این بازی به انتهای خود رسیده است. دولت رویه گریز از برنامه داشتن را پیش می‌برد.

مرعشی: مردم، اصلاح‌طلبان را مقصر روی کارآمدن روحانی می‌دانند


سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید روحانی در مقام انشاء حرف‌های خوبی می‌زند اما در عمل با مشکل مواجه است.


حسین مرعشی در روزنامه سازندگی نوشت: روحانی با کمی تاخیر اما بالاخره اصلاح‌طلبان را به عنوان مخاطب یا به تعبیر خودش شرکای دولت جهت رایزنی و تبادل نظر و بیان انتقادات و همچنین تحلیل شرایط فعلی و آینده ایران به حضور پذیرفت.


از 29 اردیبهشت سال گذشته که روحانی رئیس‌جمهور شده و در این پیروزی اصلاح‌طلبان نقش ویژه‌ای داشته‌اند تا چند روز گذشته هیچ دیدار رسمی و مستقیمی بین دولت و اصلاح‌طلبان صورت نگرفته بود. گام اول را در این راستا رئیس‌جمهوری برداشته است و گام دوم را ما برداشتیم که به این دعوت پاسخ مثبتی دادیم اما گام سوم مرحله عمل به وعده‌هاست. همگرایی فی‌نفسه مسئله مثبتی است اما شرط تداوم آن اقدام و عمل است.


عمده جامعه شاید فکر کنند که اصلاح‌طلبان بانی و باعث همه مشکلات امروز هستند و در این رابطه آنها را مقصر روی کار آمدن روحانی بدانند.


حالا اینکه از ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان استفاده نشده تقصیر اصلاح‌طلبان نیست در رابطه با اینکه فشارها بر مردم بیشتر شده عمده احزاب اصلاح‌طلب بالاخص حزب کارگزاران انتقادات جدی را در دفاع از مردم مطرح کرده‌اند و همیشه دفاع از مردم را به دفاع از دولت و مجلس ترجیح داده‌اند.


روحانی در مقام انشا حرف‌های خوب و دقیقی زده اما در مقام عمل باید ببینیم چقدر به این انشای خود اعتقاد دارد. اولین گام مورد انتظار ترمیم کابینه است که باید ببینیم روحانی چقدر در این باره از اصلاح‌طلبان مشورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری باید ثابت کند که این دیدارها صرفا جنبه نمایشی ندارد. تیم نزدیک به ایشان تا به امروز ترجیح‌شان این بوده که منهای اصلاح‌طلبان درباره مسائل کشور تصمیم بگیرند.


شراکت ما با دولت یک مدل اقتصادی نیست بلکه باید در تصمیم‌گیری‌ها و در قالب ترمیم کابینه نمود یابد.


یادآور می‌شود طی چند ماه اخیر، کارگزاران ابتدا ضمن بیانیه‌ای تند، دولت روحانی را دولت بزم (و نه رزم) که دچار سوءمدیریت و سرگشتگی است توصیف کرد. سپس سعید لیلاز عضو مرکزیت حزب به یورونیوز گفت اگر چوب خشک جای روحانی بود، با اختیاراتی که او داشت، اقتصاد را بهتر از این مدیریت می‌کرد.


اخیرا هم کرباسچی دبیرکل کارگزاران خواستار استعفای روحانی به خاطر سوءمدیریت و بی‌کفایتی شد.



خزانه‌داری آمریکا پیگیر تعهدات سریع‌تر ایران به FATF

 در حالی که برخی محافل تحریف‌گر داخلی مایلند دولت آمریکا را مخالف همکاری ایران با FATF  نشان دهند، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار اجرای سریع‌تر تعهدات ایران نسبت به FATF شد.


به گزارش ایسنا به نقل از رادیو لیبرتی اروپا، معاون وزیرخزانه‌داری آمریکا در بخش حمایت مالی از تروریسم گفت: از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی که مدت‌ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود را اجرا کند.


گروه اقدام مالی (FATF) تا فوریه 2019 به ایران مهلت داده است تا اصلاحات لازم را برای رسیدن به استانداردها اعمال کند و در غیر این صورت تحریم‌های بیشتری را متحمل خواهد شد.


مارشال بلینگزلی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش حمایت مالی تروریسم که ریاست نشست اخیر FATF   را برعهده داشت در این مورد گفت: ما از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی را که مدت‌ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود اجرا کند.


وی افزود: در این راستا ما انتظار داریم ایران تمام این اقدامات و قوانین را تا ماه فوریه رعایت کند. اگر تا ماه فوریه ایران به این شکل عمل نکرده باشد، ما قدم‌های بعدی را برخواهیم داشت.


بلینگزلی گفت گروه اقدام تاکنون موضعش این بوده است که تصمیم قبلی خود مبتنی بر در لیست سیاه قرار دادن ایران را به تعویق بیندازد.


یادآور می‌شود کمیته FATF ساخته و پرداخته دولت آمریکاست و به این رژیم اجازه می‌دهد از طریق جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و نیز مطالبه تحریم‌های نهادهای مورد هدف خود، ابراز کُند و ناکارآمدی تحریم را از طریق تحمیل «خودتحریمی»، بُرنده و موثر کند.


یادآور می‌شود روز جمعه بلافاصله پس از اعلام تمدید تعلیق اقدامات احتیاطی FATF علیه ایران، بلافاصله برخی سایت‌ها و رسانه‌ها هماهنگ با دولت و وزارت خارجه مدعی شدند ایران به موفقیتی تازه دست یافته و آمریکا و اسرائیل و عربستان ناکام مانده‌اند!

خراسان

تداوم دردسرهای خرید بنز در دولت احمدی نژاد

بر اساس گزارش یک مقام اجرایی به تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، اعلام شده به رغم آن که بخش زیادی از تفاهم ‌نامه شماره ۲۰۲ در تیرماه سال 1391 در خصوص خرید خودروی بنز برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، اجرایی شده است اما هنوز موضوع تسویه حساب نهایی انتقال ارز خارجی به شرکت واردکننده این خودروها توسط یک دستگاه دولتی با اشکالات اجرایی مواجه بوده که نیازمند همکاری و مساعدت برخی دستگاه های وابسته به دولت است.

هشدار به مدیران درباره حساسیت به هدر رفتن «انفال»

طبق نامه جدید یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران سازمان ها و ادارات دولتی با یادآوری بخشنامه سال 1393 دولت از آن ها خواسته شده با توجه به اهمیت و ضرورت برخورد با متجاوزین به انفال و ثروت‌ های عمومی، در صورت مشاهده این موارد ضمن جلوگیری از تداوم اقدامات مجرمانه، مراتب را سریع به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کنند تا پس از رسیدگی به موضوع، به پیگرد قضایی تخلفات نیز اقدام شود.

ایران

دخالت در انتخابات امریکا اتهام جدید واشنگتن به ایران

 خبر اول اینکه، مقامات اطلاعاتی و امنیتی امریکا بتازگی نگرانی خود را از آنچه نقش روسیه، چین و ایران در انتخابات پیش روی ایالات متحده‌ امریکا خوانده‌اند، اعلام و این کشورها را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کردند. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در یک بیانیه‌ مشترک دفتر مدیریت امنیت ملی، وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری امریکا و پلیس اف‌بی‌آی، اعلام شده که در مورد «فعالیت‌هایی که با هدف اثرگذاری بر آگاهی و تصمیم‌گیری رأی‌دهندگان» در انتخابات سال‌های 2018 و 2020 انجام می‌شوند، نگران هستند.

 ارسال پیامک به نمایندگان ادامه می‌یابد

خبر دیگر اینکه، خلیل موحدی، عامل ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس در ماجرای بررسی لایحه CFT  گفته که ارسال پیامک را ادامه می‌دهیم. به گزارش رویداد 24، این عضو شورای شهر سابق مشهد با بیان اینکه پیامک‌های ارسالی تهدیدآمیز نبوده، گفته است: پیامک‌هایی که ارسال می‌کردیم جنبه فشار نداشت، اینکه می‌گویند ما به مجلس و نمایندگان فشار آوردیم صحت ندارد، ما شفاف‌سازی کردیم و می‌خواستیم برایشان شفاف کنیم که چه اتفاقی قرار است با تصویب این لایحه رخ دهد. ارسال پیامک را تا زمانی که تشخیص دهیم ادامه می‌دهیم، زیرا این امر را یک نهی از منکر می‌دانیم. وی افزود: وظیفه ما امر به معروف است و از هر مسیری که باشد آن را ادامه می‌دهیم، مسیرهای جز پیامک دادن هم داریم که طبیعتاً آنها را به شما نمی‌گوییم.

 مصونیت آهنی نماینده مشهد

دست آخر اینکه، جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس بی توجه به همه هشدارها و انتقادهایی که نسبت به اتهام زنی‌هایش می‌شود، همچنان از خبرسازی دست برنمی‌دارد.

به گزارش «ایران»، او در توئیتی ادعا کرده: «در روزهای اخیر بعضی از اعضای کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید، ضمن خلاصه کردن راه حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با امریکای جنایتکار ترغیب کنند؛ این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است.» اخیراً معصومه ابتکار که بابت اتهام‌های نماینده مشهد علیه خود از وی شکایت کرده، گفته بود که این شکایت را پیگیری می‌کند اما امید چندانی به آن ندارد. محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس هم گفته که شکایت از کریمی قدوسی به هیأت نظارت بر نمایندگان هم تأثیری در رفتار این نماینده مجلس نخواهد داشت.

آرمان

اعتراض نماینده مجلس درباره افزایش حقوق‌ها

شنیده شد که شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر موافقت دولت با افزایش حقوق کارمندان و مخالفت دولت با افزایش حقوق کارگران، بیان‌ کرد: قطعا افزایش حقوق در شرایط فعلی می‌تواند مثمرثمر واقع شود. کارمندان و کارگران در شرایط کنونی که تورم به این شکل است، حق دارند که حقوقشان افزایش یابد، اما اینکه چرا حقوق کارگران قرار نیست افزایش یابد، جای سوال است.

بازداشت 11نفر برای شهادت محیط‌بان

شنیده شد که مدیرکل محیط‌زیست گلستان گفت: تاکنون در رابطه با شهادت محیط‌بان گلستانی 11نفر دستگیر شدند که چهار نفر از عوامل اصلی این حادثه بوده‌اند. امیر عبدوس افزود: یکی دیگر از عاملان اصلی درگیری و شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان همچنان متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد. عبدوس خاطرنشان کرد: اشخاصی که به اختفای متهمان اصلی پرونده کمک کردند نیز در میان دستگیرشدگان هستند. چند روز پیش در درگیری شکارچیان متخلف با محیط‌بانان پارک ملی گلستان، «تاج‌محمد باشقره» به شهادت رسید و سه محیط‌بان دیگر زخمی شدند.

باید خیزش نخریدن در کشور ایجاد کنیم

شنیده شد که محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ما هیچ وارداتی براساس نرخ ارز ۱۷ هزار تومانی یا ۱۸ هزار تومانی نداشته‌ایم. اجناس و کالاهای موجود در داخل انبارها و مغازه‌ها مواردی است که قبل از گران شدن دلار تدارک دیده شده است. ما باید یک خیزش نخریدن را در جامعه ایجاد کنیم تا بتوانیم یک کاهش تقاضا را شاهد باشیم و به تبع آن عرضه و قیمت بهبود پیدا کند. من محور این موضوع را همکاری مردم می‌بینم. اگر بتوانیم احتکارهای خانگی را کنترل کنیم مشکل خاصی نخواهیم داشت.

تجمع آتش‌نشانان شادگان مقابل استانداری

شنیده شد که جمعی از آتش‌نشانان شهرداری شادگان صبح دیروز با حضور مقابل استانداری خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت مطالبات مزدی خود شدند. این کارگران آتش‌نشان می‌گویند: به نمایندگی از حدود ۳۰۰نفر از کارمندان و کارگران شاغل در آتش‌نشانی شادگان، این تجمع را برای رسیدگی به مطالبات مزدی محقق‌نشده خود، برگزار کرده‌ایم. آنها می‌گویند: تا این لحظه حدود ۹ماه مطالبات مزدی پرداخت‌نشده، طلبکاریم. آتش‌نشان‌ها از هیچ‌گونه حق و حقوق و مزایای سختی کار خود برخوردار نیستند و در صورت اعتراض به وصول مطالبات صنفی خود، با اخراج یا تغییر پست مواجه می‌شوند.

دستگیری سنگ ‌پراکنان به کامیون‌های دورود

شنیده شد که فرمانده سپاه دورود از دستگیری سه نفر که قصد اخلال در تردد کامیون‌داران در جاده‌های این شهرستان را داشتند، خبر داد. سرهنگ کریم زینی‌وند، گفت: برخی خودروها که از سمت بروجرد یا از سمت ازنا و الیگودرز وارد شهرستان دورود می‌شدند در بعضی نقاط مورد حمله قرار می‌گرفتند، اما افرادی قصد داشتند با سنگ‌پراکنی مزاحم تردد کامیون‌داران شوند که دستگیر شدند. زینی‌وند تصریح کرد: سپاه شهرستان دورود چند تیم را شناسایی کرده و دو نفر را که قصد اخلال در تردد کامیون‌داران در شهرستان دورود را داشتند، در یک شب دستگیر کرد.

انتقاد تند مهراب قاسم‌خانی از تلویزیون

شنیده شد که مهراب قاسم‌خانی ضمن کنایه به پخش متعدد ویژه‌برنامه کنکور در شبکه‌های مختلف تلویزیون، از والدینی که به فرزندانشان برای کسب رتبه برتر در کنکور فشار می‌آورند، انتقاد کرد. وی در واکنش به برنامه‌های متعدد تلویزیون برای کنکور در اینستاگرام نوشت: «دیگه فقط مونده تلویزیون روی کت گوینده خبرش تبلیغ کلاس کنکور بزنه و برنامه‌های مختلف در باب فواید تست‌زنی برای روح و جسم فرزندان بسازه و میزگرد تاثیر مثبت خرید بسته‌های کمک آموزشی در پیشبرد اقتصاد کشور تشکیل بده... تا وقتی این همه والدین خوش‌فکر و با درایت وجود دارن که با پشتکار مشغول دیوونه‌کردن فرزندان بیچاره‌شون برای کسب یه رتبه بالاتر توی کنکور هستن، اوضاع همینه.»

تجمع شماری از دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها

شنیده شد که شماری از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌های مختلف کشور در اعتراض به آنچه که مشکل ارز دولتی فرصت مطالعاتی عنوان می‌کنند، مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند. تجمع در حالی برگزار شد که هفته گذشته وزیر علوم از حل این مشکل خبر داده بود. منصور غلامی گفت: بیش از 50درصد از ظرفیت‌های اعزام‌شده دوره دکتری مورد حمایت قرار گرفته‌اند. برخی از این تجمع‌کنندگان که شمار آنان به حدود 30نفر می‌رسید، هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند. یکی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه تهران که خواست نامی از وی ذکر نشود، گفت هزینه‌های بسیاری را در این زمینه متحمل شده است ولی اینک با تامین‌نشدن ارز مورد نیاز از رفتن به خارج باز مانده است.

سرقت پله‌برقی در بومهن!

شنیده شد که بخشی از پله‌های برقی پل روگذر عابرپیاده پیش از عملیات راه‌اندازی، در عرض خیابان اصلی شهر بومهن شهرستان پردیس از توابع استان تهران جمعه‌شب به سرقت رفت. ساخت پله‌برقی این پل در محله «لوران» که هزینه آن یک میلیاردتومان اعلام شده بیش از یک سال طول کشیده و طولانی‌شدن زمان ساخت پروژه بنا بر اعلام برخی متولیان، مشکل فرسایش قطعات پل را نیز دامن زده است. یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بومهن سرقت این پل را تایید کرد. براساس اعلام متولیان به‌دنبال سرقت برخی قطعه‌های پله‌برقی، احتمال تعویق دوباره زمان بهره‌برداری آن نیز وجود دارد. بیش از 10 پل عابر روگذر در خیابان اصلی شهر بومهن نصب شده و تنها یک پل عابر به نام طلاییه، پله‌برقی دارد که آن نیز به علت مشکلات فنی طی دو ماه گذشته به پله ثابت تبدیل شده است.

قاچاق الکل تا 50 سال حبس دارد

شنیده شد که معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه گفت: در قانون برای قاچاقچیان الکل و این نوع کالای ممنوعه، مجازات سختی پیش بینی و تا 50 سال حبس، شلاق و جزای نقدی برابر ارزش عرفی کالا، در نظر گرفته شده است. محمدجواد حشمتی با اشاره به اینکه برای تولیدکنندگان این کالا هم تا دو سال حبس در قانون پیش‌بینی شده، اظهار داشت: قانونگذار از جهات مختلف برای این موضوع مجازات در نظر گرفته است و مصرف‌کنندگان آن هم به حد شرعی محکوم می‌شوند. وی تصریح کرد: اولا باید به طور جدی با عوامل قاچاق مشروبات الکلی برخورد و به ویژه در مبادی ورودی، تدابیر لازم به منظور جلوگیری از قاچاق آن اتخاذ شود. ثانیا باید همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذی ربط به‌خصوص دستگاه های انتظامی و قضائی با عوامل تولید این کالا که با هدف سودآوری با جان مردم بازی می‌کنند و متاسفانه تلفاتی را هم به همراه داشته، به شدت برخورد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    16 0
    آقای کریمی قدوسی شما بخاطر پاکدستی و افشای افراد فاسد در قلب مردم جای داری.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    2 0
    حقوق کارگران در همین بازار تهران یک میلیون تومان است البته با لیفت و لیس و.. کاگر بلد است جبرانی را بدست بیاورد و دولت هم تسلطی به مغازه دارها ندارد کارگرها هم بنده ارباب هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس