کد خبر 903940
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
درآمدهای نفتی نمایه

معاون وزیر اسبق اقتصاد گفت: براساس استاندارد سازمان ملل درآمد روزانه کمتر از 2 دلار خط فقر است و بر این اساس قبل از انقلاب 47 درصد از مردم زیر خط فقر بودند اما هم‌اکنون این نسبت به 9 درصد کاهش یافت.

به گزارش مشرق، غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی در نشست شنبه‌های انقلاب که باموضوع اقتصاد برگزار شد، اظهارداشت: حدود 90 درصد کل اقتصاد قبل از انقلاب در اختیار بخش دولتی بود و سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی حدود 4 درصد بود.

ببینید

وی افزود: امروز حدود 70 درصد اقتصاد در اختیار بخش خصوصی و غیردولتی است و نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی به 8 درصد رسیده است.

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی با اشاره به میزان صادرات، گفت: حجم صادرات غیرنفتی قبل از انقلا 2 تا 3 میلیارد دلار و عمده این صادرات خشکبار بود اما  هم‌اکنون صادرات غیرنفتی به 50 میلیارد دلار رسیده است.

حیدری کرد زنگنه درخصوص خط فقر در ایران هم گفت: براساس استاندارد سازمان ملل درآمد روزانه کمتر از 2 دلار خط فقر است و بر این اساس قبل از انقلاب 47 درصد از مردم زیر خط فقر بودند اما هم‌اکنون این نسبت به 9 درصد کاهش یافته است.ضریب جینی هم به 37 صدم کاهش یافته اما این ضریب براساس اهداف انقلاب اسلامی چندان مطلوب نیست چرا که نسبت درآمدی در کشوری مانند ژاپن که بهترین نسبت را دارد 4.5 برابر است.

وی با اشاره به شاخص توسعه انسانی افزود: ایران در شاخص‌های متعدد توسعه انسانی رتبه اول تا سوم را داراست؛ نسبت تعداد دختران در مقطع تسهیلات تکمیلی از 10 درصد در پیش از انقلاب به بالای 50 درصد پس از انقلاب رسیده است و این نشان می‌دهد نسبت عدالت جنسیتی در تحصیلات تا حد زیادی به وجود آمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    6 13
    معاون بنظرت اشتباه نمیکنی فقر 5 برابر شده خصوصا امسال
    • حمید ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      4 4
      جناب ایرانی، معاون وزارت اقتصاد بر اساس استدلال علمی چنین مطلبی گفته اند، جنابعالی بر اساس چه استدلالی از پنج برابر شدن فقر صحبت می کنید؟!!!! البته کسی منکر مشکلات گسترده اقتصادی و معیشتی مردم نیست، ولی وقتی از عدد و رقم صحبت می کنید، قطعاً باید استدلال منطقی بیاورید و از روی هوا صحبت نکنید. چون طبق منطق جنابعالی، مثلاً منم می تونم بگم چرا پنج تا، شما هم بگی پس چند تا ، منم بگم، شش تا وهمین طور الی آخر ، چرت و پرت گویی که چارچوب مشخصی نداره!!!!!!!!!
  • نا آشنا US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    6 0
    بله درست میفرمایید فقر مطلق کمتر شده فقر کلی نه . ولی وقتی خودشون میگن کسی که کمتر از 3 میلیون حقوق میگیره در شهرهای بزرگ زیر خط فقره . در صورتی که کارمندان، کارگران، معلمان .پرستاران و برخی از نظامیان حقوق 1.5 میلیونی یا کمتر دریافت میکنند. یعنی از خط فقر مطلق جهش کردیم به زیر خط فقر. لطفا شما که خیرنگار هستین واقعیتها را اعلام کنید
  • US ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    3 2
    امار ارقامتون به درد خودتون می خوره همون لباس پادشاه است
  • کیوان IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    1 1
    استاد غلامرضا حیدری الان میشه گفت چند درصد مردم ایران حقوق زیر 3 میلیونی دریافت میکنند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس