کد خبر 903930
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
ویزای اربعین

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از رفع مشکل کلی صدور ویزای اربعین خبر داد و گفت: در سه روز گذشته با تلاش های انجام شده این تأخیر جبران شده و در تهران، ویزا طی ۷۲ ساعت صادر می شود.

به گزارش مشرق، مرتضی آقایی در مورد تأخیر در صدور ویزای زائران اربعین گفت: طی سه روز گذشته یک کندی ای در صدور ویزا به وجود آمده بود که با تلاش های انجام شده این تأخیر جبران شده است.

وی افزود: در تهران  و دو  استان دیگر تلاش می کنیم از امروز ویزاها را طی ۷۲ ساعت صادر کنیم.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در ۱۳ استان کشور، صدور ویزا ۲۴ ساعته انجام می شود، اظهارداشت: در پنج استان نیز ۴۸ ساعته، ۱۱ استان ۷۲ ساعته و در سه استان بین ۳-۴ روز صادر می شود که تهران جزء این سه استان است و تلاش می کنیم از امروز افرادی که در سامانه سما ثبت نام می کنند درصورت ارائه به موقع مدارک طی ۷۲ ساعت ویزای آنها را صادر کنیم.

بیشتر بخوانید:

صدور ویزای ۲۴ ساعته امکان ندارد/ صف خرید برای ویزای ۶۰۰ هزار تومانی! +عکس و فیلم

آقایی در پاسخ به این سوال که آیا تأخیر در صدور ویزا باعث کنسل شدن بلیت هواپیمای برخی زائران شده است، گفت: به طور عام با چنین مشکلی مواجه نشده ایم اما شاید به طور خاص ۱۰-۲۰ مورد این مشکل را داشته باشند که دلیل آن هم این بوده که ثبت نام انجام شده بدون در نظر گرفتن شرایط بوده و یا شاید مدارکشان با تأخیر ارسال شده است.

وی با تأکید بر اینکه روزانه ۵۰ هزار ویزا در تهران صادر می شود، تصریح کرد: شاید از این تعداد نیم درصد دچار مشکل شده باشند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار ثبت نام در سامانه سما انجام شده است، گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار ویزا صادر شده و صد هزار نفر امروز در نوبت دریافت هستند و ۱۰۰ هزار نفر باقی مانده نیز هنوز مدارک خود را تحویل نداده اند که این مشکل شاید از سوی خودشان و یا از سوی دفاتر صورت گرفته باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ مشکلی در صدور ویزا وجود ندارد و حداکثر طی ۷۲ ساعت ویزاها صادر خواهد شد.

به گفته آقایی، ثبت نام زائران اربعین در سامانه سما تا ۴ آبان ماه ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام مشکل ازین بدتر در قم هست که صدور ویزا شاید به 10-12 روز هم برای برخی افراد طول کشیده. خواهشا و خواهشا بررسی کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس