کد خبر 903773
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
ازادی گروگانان از دست داعش

نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در جریان یک عملیات موفق شدند چهار کودک و دو زن از ساکنان روستاهای «سویداء» را از بند اسارت داعش رها کنند.

به گزارش مشرق، عناصرگروه تروریستی داعش سوم مرداد ماه سال جاری به صورت گسترده از سمت پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه به سمت استان «السویداء» حمله کردند.

در جریان این حملات و چند انفجاری که عناصر داعش انجام دادند بیش از ۲۵۰ غیر نظامی کشته و ۳۰ غیر نظامی گروگان گرفته شدند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

از زمانی که داعش این افراد را گروگان گرفته، دو نفر را گردن زد و اعلام کرد که یک زن ۶۵ ساله هم فوت کرده است.

 ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه جمعه (روز گذشته) در جریان یک عملیات موفق شدند یک گروه از زنان و کودکانی را که عناصر داعش از روستای «الشبکی» در شرق سویداء ربوده بودند، آزاد کنند.

«عامر العشی» استاندار سویداء در هنگام استقبال از این افراد آزاد شده گفت که با توجه به دستور بشار اسد رئیس جمهور سوریه مبنی بر تعقیب گروههای تروریستی، نیروهای مسلح و امنیتی سوریه در عمق صحرای شرقی سویداء تروریستها را تعقیب کرده  در جریان عملیاتی که بیش از ۸۳ روز به طول انجامیده، شمار زیادی از آنان را از پای درآورده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از العشی گزارش داد که به خاطر محاصره همه جانبه داعش و در جریان یک عملیات امنیتی و نظامی شش گروگان آزاد شده‌اند.

افراد آزاد شده چهار کودک و دو زن هستند و استاندار سویداء اعلام کرد که ارتش سوریه سایر گروگان‌ها را در آینده نزدیک آزاد خواهد کرد.

خبرنگار سانا اعلام کرد که کودکان آزاد شده «یعرب الجباعی، ملهم الجباعی، غیداء الجباعی و أمواج الجباعی» و زنان آزاد شده نیز «عبیر شلغین و رسمیة أبو عمار» هستند.

افراد آزاد شده از ارتش سوریه و همه گروههای مسلح و امنیتی برای آزادسازی و نجات دادن آنان از چنگ داعش و بازگردانشان به دامان خانواده قدردانی و تشکر کردند.

ابوعمار، عبیر شلغین و غیداء الجباعی با اشاره به شرایط دشوار زمان اسارت و بیماری و سرما و گرمایی که متحمل دند، از بشار اسد و ارتش سوریه برای آزادی خود قدردانی کردند.

«ذوقان أبو عمار» همسر رسمیه ابو عمار ضمن تشکر از بشار اسد و ارتش سوریه تأکید کرد: «شادی امروز ما در خصوص بازگشت ربوده شدگان غیر قابل توصیف است».

«عبد السلام الجباعی» از خویشاوندان غبیر شلغین نیز از رئیس جمهور ارتش سوریه درباره آزادسازی این افراد قدردانی کرد.

آزادسازی گروگان‌ها توسط ارتش سوریه در حالی انجام شد که داعش برای آزادی این گروگان‌ها سه شرط را مطرح کرده بود.

 داعش اعلام کرده بود که دولت سوریه باید در ازای هر فرد ربوده شده یک میلیون دلار و مجموعا معادل ۲۷ میلیون دلار بدهد، ارتش سوریه عملیات خود در منطقه ارتفاعات «الصفا» علیه این گروه را متوقف کند و ۴۸ نفر از همسران عناصر داعش که در زندانهای دولت سوریه هستند، آزاد شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس