کد خبر 903735
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
یزدانی

با برگزاری قرعه کشی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان، همه نگاه‌ها به مصاف حساس حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و حسین خانی مقابل جردن باروز، ۲ چهره شاخص کشتی آمریکا خواهد بود.

به گزارش مشرق، مراسم قرعه کشی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ساعتی پیش در بوداپست مجارستان محل برگزاری این رقابت‌ها انجام شد و ۴ نماینده ایران در روز نخست رقبایشان را شناختند.

اما در حساس ترین مبارزات روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان، حسن یزدانی نابغه کشتی جهان و دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در مبارزه نخست که حکم فینال زودرس را دارد باید برابر دیوید تیلور از آمریکا به روی تشک برود.

تیلور ۲ سال پیش و در حالیکه یزدانی به علت سرماخوردگی شدید شرایط نامساعدی داشت موفق شد در جریان جام جهانی کرمانشاه مقابل دیدگان جمعیت انبوه تماشاگران ایرانی حاضر در سالن، برابر یزدانی در دیدار فینال با ضربه فنی به پیروزی برسد؛ اتفاقی که هر چند مانع قهرمانی ایران نشد، اما باعث شد آمریکایی‌ها بخاطر همین پیروزی با ارزش در رختکن خود به شادی بپردازند و نام تیلور با همین پیروزی در جهان بر سر زبان‌ها بیفتد.

این باخت تنها شکست یزدانی طی ۲ سال اخیر در تمامی تورنمنت ها و مسابقات بین المللی بود و از آن پس این کشتی گیر آمریکایی با انگیزه و روحیه ای بالا، بارها با انتشار پست در اینستاگرام خواهان مصافی دیگر با یزدانی شد؛ موضوعی که هجوم کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام وی را بدنبال داشت و با نوشتن"یزدانی پادشاه" باعث گلایه وی در یک مصاحبه شد.

اما این پایان کری خوانی‌های او نبود و وی دقایقی پیش و پس از آنکه مشخص شد باید در دور نخست رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف حسن یزدانی برود، یک مرتبه با قرار دادن عکس یزدانی در کنار تصویر خود و بار دیگر طی متنی زیر عکس خود در اینستاگرام باز هم برای اعجوبه کشتی ایران و جهان خط و نشان کشید، اقدامی نادر که انجام آن در شب قبل از مبارزه آن هم در رقابت های سطح اول مثل قهرمانی جهان کم سابقه است.

تیلور در پست خود در اینستاگرام با اشاره به مبارزه اش با یزدانی که مدت ها منتظر آن بود نوشت:"وقتشه! رقابت های قهرمانی جهان شنبه آغاز می شود. سپاسگزار و آماده به روی تشک می روم. سپاسگزارم از همه کسانیکه کمک کردند در حرفه ام به این نقطه برسم و آماده ام کردند برای هر ثانیه هر مبارزه. من هیچوقت آماده تر از این نبودم و نمی توانم برای مبارزه صبر کنم. اولین مبارزه من برابر حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک از ایران خواهد بود."

البته به نظر می‌رسد اینگونه رفتارهای این کشتی گیر ۲۸ ساله آمریکایی در نخستین تجربه خود در مسابقات قهرمانی جهان بیشتر بدلیل ترس از رویارویی با یزدانی باشد تا قدرت نمایی برابر کسی که کمتر کشتی گیری توانسته مقابلش ۶ دقیقه دوام بیاورد.

اما یزدانی همیشه ثابت کرده مرد عمل است و حرفش را بر روی تشک مبارزه می زند و نه در دنیای مجازی. یزدانی با آمادگی بالای بدنی و انگیزه ای مضاعف بدنبال دومین مدال طلای جهان است و باز هم بر روی تشک مبارزه از همان ثانیه نخست پهلوانانه به هیچ کشتی گیری رحم نخواهد کرد و به تیلور نیز درس بزرگی خواهد داد.


*حسین خانی و مصاف سخت برابر جردن باروز


اما دیگر دیدار حساس میان کشتی ایران و آمریکا در روز نخست رقابت های قهرمانی جهان مبارزه مصطفی حسین خانی کشتی گیر با تجربه تیم ملی و دارنده مدال برنز جهان برابر جردن باروز شاخص ترین چهره آمریکا و دارنده ۵ طلای جهان و المپیک خواهد بود که به احتمال فراوان در دور دوم باید با یکدیگر سرشاخ شوند، حسین خانی این بار با انگیزه  جبران ناکامی‌های گذشته نمی خواهد حریف دست و پا بسته ای مقابل باروز با زیرگیری های انفجاری اش باشد.

بدون شک روز نخست رقابت های قهرمانی جهان تقابل جدی میان کشتی ایران و آمریکا به عنوان ۲ قدرت برتر کشتی جهان خواهد بود، آمریکا از نفراتی با تجربه، عنوان دار و کارکشته در بیشتر اوزان خود بهره می برد و بدنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در جهان است و ایران نیز به دنبال این است گام نخست را محکم بردارد؛ هر چند کار بسیار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان ۲۰۱۳ در بوداپست دارد.

رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ ظهر امروز (شنبه) آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    6 6
    حیف شد حسن یزدانی باز هم بهش باخت(امروز). اگر علت ریشه ای و اصلی شکست حسن یزدانی و امثال ایشان رو بگم باور میکنید و بهم برچسب نمیزنید؟؟؟؟؟ دلیل شکست ورزشکاران ما و تیمهای ما(والیبال) در مقابل تیمهای آمریکا و ورزشکاران آمریکا اینه که متاسفانه روحانی و دولتش با رفتارهای ذلیلانه خودشون روحیه عزت و خودباوری ایران و ایرانی رو در مقابل آمریکا و آمریکایی ضعیف کردن. اگر دروغه منو لعنت کنید
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      4 1
      پس چرا در زمان سیاست های عزت مندانه احمدی نژاد کشتی گیران ایرانیچپ و راست به باروس میباختند؟کم بزن همیشه بزن دوست عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس