راهبرد «مقابله با تروریسم» آمریکا بهانه تازه واشنگتن برای اتهام‌زنی به ایران

دولت آمریکا روز جمعه یک تبعه روسیه را به اقدام به نیابت از کرملین برای دخالت در انتخابات‌های آمریکا متهم کرد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا روز جمعه یک زن تبعه روسیه را به ایفای نقش در طرح ادعایی کرملین برای «جنگ اطلاعاتی» با آمریکا و اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر متهم کرد.

یک منبع در دولت آمریکا که از این موضوع مطلع است گفته با طرح این اتهام، «ایلینا آلکسیونا کاسیاینووا» ۴۴ ساله اولین فردی است که به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ رسماً متهم می‌شود. 

در شکوائیه تنظیم‌شده علیه این تبعه روس ادعا شده وی مسئول پروژه‌ای موسوم به «پروژه لاکتا» است که تأمین مالی آن به عهده یک فرد نزدیک به کرملین و ۲ شرکت‌ تحت مالکیت او به نام‌های «مدیریت کانکورد» و «کترینگ کارنکورد» است. 

دو شرکت یاد شده یکی از ۳ شرکتی است که «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا آنها را در کنار ۱۳ نفر دیگر به اتهام تلاش برای اثرگذاری بر نتایج این تحقیاقت رسماً متهم کرده بود. 

در شکایت‌نامه تنظیم‌شده علیه این تبعه روس ادعا شده او با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و از طرق دیگر علیه آمریکا «جنگ اطلاعاتی» به راه انداخته‌ و تلاش کرده‌اند علیه نظام سیاسی آمریکا بی‌اعتمادی ایجاد کنند. 

خبر رویترز اندکی بعد از آن منتشر شده که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای ایران، روسیه و چین و سایر گروه‌های خارجی را به تلاش برای اثرگذاری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ متهم کرده‌اند. 

طرح این اتهام علیه این کشورها در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا پیشتاز دخالت در امور داخلی سایر کشورها و تغییر سران کشورهایی است که با انتخاب‌های مردمی روی کار آمده‌اند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس