کد خبر 903644
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
اس 300

یک منبع نظامی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد که یک تیم از روسیه به همراه محموله ای از سامانه های پدافند هوایی اس ۳۰۰ به منظور آموزش نظامیان سوری برای استفاده از این نوع سلاح وارد سوریه شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، این منبع نظامی گفت: اکثر نظامیان سوری که هم اکنون آموزش می بینند؛ همان نظامیانی هستند که در سال2011 میلادی برای استفاده از این سامانه ها در یک مرکز آموزشی در نواحی شهر سن پطرزبورگ روسیه در قالب توافقنامه امضا شده در سال 2010 میلادی بین دمشق و مسکو آموزش دیده بودند.

بیشتر بخوانید

روسیه ۳ اس-۳۰۰ دیگر به سوریه فرستاد

وی افزود: این دوره آموزشی اواخر سال جاری پایان می یابد تا اینکه نظامیان سوری بعد از آن شلیک آزمایشی را در یکی از میدان های نظامی روسیه تمرین کنند.

انفجار در داخل کارگاه مواد شیمیایی تروریست ها در ادلب

انفجاری عظیم در داخل یک کارگاه گروه های تروریستی در ریف ادلب روی داد که از آن برای تولید و آماده کردن مواد شیمیایی زیر نظر کارشناسان خارجی از جمله کارشناسان انگلیسی تبار استفاده می شود.

منابع رسانه ای و محلی گفتند: صدای انفجاری بزرگ نیمه شب گذشته در اکثر استان ادلب شنیده شد و بعدا روشن شد که ناشی از انفجار بزرگی در یک کارگاه حاوی مقادیر زیادی کود و مواد منفجره و بشکه های حاوی کلر مایع در شهرک ترمانین در 15 کیلومتری مرز با ترکیه بوده است.

منابع یاد شده به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: یکی از بخش های کارگاه به عنوان آزمایشگاه تولید مواد منفجره و مواد شیمیایی زیر نظر کارشناسان خاریج از تابعیت های ترکیه و انگلیس و چچن استفاده می شد.

این منابع گفتند: در این انفجار 9 کارشناس خارجی کشته شدند که دو نفر از آنها از عناصر موسوم به کلاه سفید بودند. شمار دقیق کشته ها به علت زغال شدن و سوختن کامل اجساد در نتیجه انفجار و تاثیر مواد شیمیایی شعله ور مشخص نشده است.

این منابع گفتند: علت انفجار هنوز معلوم نیست و به احتمال زیاد ناشی از اشتباه انسانی در جریان برخی آزمایش ها بوده است. تروریست های جبهه النصره حلقه امنیتی در اطراف محل انفجار ایجاد کرده و از نزدیک شدن غیرنظامیان جلوگیری کردند.

این منابع گفتند که تروریست های جبهه النصره با مشارکت سازمان کلاه سفیدها در برهه اخیر محموله هایی را از کارگاه یاد شده به جاهای نامعلومی منتقل می کردند.

برپایه این گزارش، این اطلاعات جدید درباره انفجار گواه دیگری بر برخورداری گروه های مسلح از مواد شیمیایی و دست داشتن کشورهای خارجی و در صدر آنها انگلیس و ترکیه در حمایت از تروریست ها و مجهز کردن آنها به فناوری توید مواد شیمایی و سمی برای استفاده از غیرنظامیان به منظور فشار به آنها و متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از این سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس