کد خبر 903411
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

لاستیک یا تایر، دارای ساختار انعطاف پذیری است که از مواد لاستیکی طبیعی یا سنتزی، نخ و سیم، کربن سیاه و دیگر افزودنی‌های شیمیایی تشکیل شده است. تایر خودرو به عنوان تنها عضو در تماس با سطح مسیر است که انتقال وزن و قدرت خودرو به جاده، کنترل و چسبندگی و همچنین جذب و مهار ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر را بر عهده دارد.

لاستیک خودرو بی تردید از مهمترین اجزای خودرو محسوب می‌شود که دارای دامنه گسترده و متنوعی از وظایف و انتظارات عملکردی است. برای انتخاب این جزء با اهمیت که کنترل خودرو را عهده‌دار است، باید نهایت دقت را داشته باشید تا رانندگی ایمن و آسوده را تجربه نمایید. علاوه بر این، از آن جهت که لاستیک‌ها آخرین عضو گرداننده در خودرو هستند در صورت نامرغوب بودن می‌توانند به دیگر اجزا که انتقال قدرت را انجام می‌دهند نیز آسیب رسانند.

انواع لاستیک

به طور کلی انواع لاستیک خودرو به دو دسته بایاس و رادیال تقسیم می‌شوند. لاستیک‌های بایاس با تکنولوژی قدیمی و از الیاف و رشته‌های نخی تولید می‌شوند در حالی که تایرهای رادیال با تکنولوژی جدیدتر تولید شده و در ساخت آنها از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود. فروشندگان و متخصصان در این زمینه معتقدند که تایرهای رادیال به دلیل ساختار قدرتمندی که دارند 40 تا 60 درصد، از طول عمر بیشتری نسبت به تایرهای بایاس برخودار هستند. براساس تجربیات این افراد، در صورت وجود فشارهای عمودی به لاستیک‌های بایاس ، آج‌های سطح لاستیک به مرور زمان تخریب شده و سبب چسبندگی به سطح جاده می‌شوند اما در مقابل تایرهای رادیال با داشتن ساختار مستحکم، آج‌های روی لاستیک در کوتاه مدت دچار تغییر شکل نخواهند شد و چسبندگی مناسبی با سطح جاده دارند. بد نیست بدانید که تایرهای رادیال اغلب وارداتی بوده و از قیمت بالاتری نسبت به لاستیک‌های بایاس برخوردار هستند.

اطلاعات تایر خودرو

بر روی هر لاستیک عبارتی  حک شده است که گویای اطلاعات مهمی از آن است. به عنوان مثال عبارتی چون P185/75R14 بر روی تایر قرار دارد که متشکل از اعداد و حروفی است که هر کدام معنای خاص خود را دارند. حرف P به معنای تایر شخصی بوده، عدد 185 پهنای تایر، 75 نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن را نشان داده، R به معنای رادیال و در نهایت عدد 14 نشان دهنده قطر رینگ است. دانستن مفهوم این عبارت به خوبی می‌تواند شما را در هنگام خرید لاستیک مناسب خودرو یاری کرده و سبب شود تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید.

خرید اینترنتی لاستیک

ضمن داشتن اطلاعات اولیه برای انتخاب لاستیک مناسب، کمک گرفتن از کارشناسی مجرب و قابل اعتماد در انتخاب لاستیک مناسب ماشین نیز حائز اهمیت است چرا که کارشناس مربوطه اطلاعات تخصصی بیشتری داشته و می‌تواند با در نظر داشتن بودجه شما، بهترین انتخاب را پیشنهاد نماید. امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و پیدایش فروشگاه‌های آنلاین، بستر مناسبی برای کسب اطلاعات، مقایسه و انتخاب از بین گزینه‌های بسیار متنوع ایجاد شده است. شما در این فروشگاه‌های آنلاین به سادگی قادر خواهید بود قیمت لاستیک‌ها و ویژگی‌های مختلف آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین لاستیک مناسب خود را انتخاب نموده یا در صورت وجود ابهام از مشاوران آنها کمک بگیرید.

یکی از موفق‌ترین سایت‌های فروش لاستیک که می‌توانید با اطمینان به آن مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید فروشگاه اینترنتی یدک لند است که سال‌هاست در زمینه فروش تایرهای ایرانی و خارجی فعالیت دارد. یدک لند با دارا بودن کارشناسان خبره و گرد هم آوردن انواع لاستیک‌های باکیفیت از برندهای ایرانی و خارجی در سایت خود، می‌تواند بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان آورد.

در این فروشگاه آنلاین، مشخصات و ویژگی‌های انواع‌های لاستیک سواری، لاستیک اس یو وی، لاستیک آفرودی، لاستیک ون و لاستیک یخ شکن به راحتی قابل دسترسی و مطالعه هستند. با اطمینان می‌توان گفت یدک لند متنوع‌ترین و کاملترین مجموعه از انواع لاستیک ایرانی، لاستیک کره‌ای، لاستیک ژاپنی، لاستیک چینی، لاستیک اروپایی و لاستیک آمریکایی و ... دارد که از بهترین برندهای دنیا همچون لاستیک میشلن، لاستیک پیرلی، لاستیک بریجستون، لاستیک کنتیننتال، لاستیک گودیر، لاستیک دانلوپ، لاستیک یوکوهاما، لاستیک هانکوک، لاستیک کومهو، لاستیک نکسن، لاستیک رودستون، لاستیک فالکن، لاستیک سومیتومو، لاستیک مارشال، لاستیک بی اف گودریچ، لاستیک یزد تایر، لاستیک بارز، لاستیک ایران تایر، لاستیک گلدستون، لاستیک کویرتایر گرد هم آورده است. تمامی تایرها در این فروشگاه با گارانتی معتبر و رسمی عرضه می‌شوند بنابراین با اطمینان و آسوده از کیفیت بالای خدمات می‌توانید خرید لاستیک خود را در کوتاه‌ترین زمان از فروشگاه یدک لند انجام دهید و بهترین لاستیک را تهیه نمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس